عمومی

نکاتی درباره مصرف بهینه اینترنت و مکالمه برای حجاج ایرانی

همزمان با اعلام زمان اعزام حجاج ایرانی به سفر معنوی حج تمتع و بیان جزئیاتی از این سفر، اپراتورهای ارتباطی از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون به رسم هر سال مهم‌ترین اقداماتی را که برای تسهیل ارتباطات زائران است، اعلام می‌کنند که براساس بررسی‌های انجام شده بعضا تعرفه اپراتورهای ایرانی ارزان‌تر و به صرفه‌تر از اپراتورهای عربستانی است.

به گزارش دکترنامه، اپراتور اول تلفن همراه در اطلاعیه اخیر خود تمامی زائران ایرانی را برای مدیریت بهینه هزینه‌ها، تشویق به «استفاده از بسته‌های رومینگ ویژه حج تمتع» کرده است که از طریق شماره‌گیری «ستاره ۱۰ ستاره ۴۰ مربع» در دسترس هستند؛ البته بسته‌های ویژه رومینگ حج تمتع ۱۴۰۳ به صورت ترکیبی با «مدت زمان‌ها» و «قیمت‌های» متفاوت ارائه شده است.

 مهم‌ترین بسته‌ها و تعرفه‌های ویژه حج اپراتور اول تلفن همراه

طبق اطلاعات سایت این اپراتور تلفن همراه، یکی از بسته‌های اینترنتی ارائه شده شامل ۳ گیگابایت اینترنت ۷ روزه عربستان همراه با ۵ دقیقه مکالمه و ۵ عدد پیامک، ۶۵۰ هزار تومان تعرفه ‌گذاری شده است. از دیگر بسته‌های اینترنتی که از آن با عنوان مقرون به صرفه‌ترین بسته اینترنتی یاد می‌شود، اینترنت بین المللی نامحدود ۹۰ روزه عربستان همراه با ۱۰۰ دقیقه مکالمه و ۱۰۰ عدد پیامک که به قیمت سه میلیون تومان است.  

نکاتی درباره مصرف بهینه اینترنت و مکالمه برای حجاج ایرانی

تعرفه استفاده آزاد رومینگ عربستان در ایام حج تمتع

براساس اطلاعات ارائه شده، هر دقیقه مکالمه، پیامک به شماره ایرانی و هر گیگابایت دیتا با احتساب تعرفه آزاد در عربستان در دو اپراتور zain  و STS، به ترتیب ۱۰ هزار تومان، چهار هزار تومان و سه هزار تومان است.

نکاتی درباره مصرف بهینه اینترنت و مکالمه برای حجاج ایرانی

از سوی دیگر اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) تعرفه‌ها و بسته‌های تخفیفی ویژه برای استفاده از خدمات رومینگ، از طریق اپراتورهای STC و Mobily در نظر گرفته‌ و زائران حج امسال، امکان خرید بسته‌های اینترنت ویژه حجاج با تخفیف را دارند. این بسته‌های ۶۰ روزه به ترتیب، با حجم ۱.۵ گیگابایت و قیمت ۴۲۵هزار تومان، حجم ۳ گیگابایت و قیمت ۶۰۰ هزار تومان و حجم ۷ گیگابایت و قیمت یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان، عرضه شده است.

 مقایسه بسته‌های اینترنت اپراتورعربستانی با اپراتورهای ایرانی

اپراتور اس تی سی ( STC ) که یکی از اپراتورهای عربستان است، حداقل‌ترین بسته اینترنتی خود را که شامل ۱۵ گیگابایت است با حدود قیمت ۹۸ ریال معادل ۲۷ دلار به کاربران خود ارائه می‌دهد اما همین بسته مشابه در یکی از اپراتورهای ایرانی  حدود ۸۴ هزار تومان معادل ۱.۴ دلار است.

بنابراین با مقایسه و بررسی‌های انجام شده می‌توان فهمید قیمت حداقل بسته اینترنت یک اپراتور عربستانی چند برابر از اپراتورهای ایرانی گرانتر است. علاوه بر تعرفه‌های به صرفه اپراتورهای ایرانی که پیش‌تر به آن اشاره شد؛ امکان استفاده رایگان از یک پلتفرم داخلی(روبیکا) همزمان با برگزاری مراسم حج از دیگر اقدامات انجام شده است.

نکاتی مهم در استفاده از بسته‌های استفاده از بسته‌های اینترنتی

به زائران توصیه شده برای مدیریت بهینه هزینه‌ها، بسته اینترنتی خود را روز خروج از کشور تهیه کنند. در واقع بهترین زمان خرید بسته روز خروج از کشور قبل از گیت خروج است. همچنین زائران و کاربران ایرانی که به این سفر می‌روند می‌توانند با استفاده از سرویس دیتای رومینگ به راحتی به پرتال‌های بانکی، همراه بانک‌ها، وب سایت‌ها و اپ‌های ایرانی دسترسی داشته باشند.  

نکته قابل توجه این است سقف سرعت بسته اینترنت نامحدود رومینگ بعد از مصرف منصفانه کاهش می‌یابد ولی امکان دسترسی به شبکه دیتا تا انتهای بازه زمانی برقرار خواهد بود. همچنین کاربران و زائران باید توجه داشته باشند در بسته اینترنت رومینگ نامحدود ۹۰ روزه عربستان، بعد از مقدار مصرف منصفانه ۱۰ گیگابایت سرعت مصرف به ۲۵۶ کیلوبیت در ثانیه می‌رسد.

بنابر اعلام رئیس سازمان حج و زیارت، امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر برای به جای آوردن اعمال حج تمتع با ۶۲۲ کاروان و از ۲۱ ایستگاه پروازی به سرزمین وحی اعزام و از استان تهران هم حدود ۱۵ هزار زائر در قالب ۱۰۶ کاروان به حج تمتع مشرف می‌شوند. لازم به ذکر است نخستین گروه از زائران ۲۴ اردیبهشت عازم عربستان سعودی خواهند شد و پروازهای برگشت حجاج نیز اوایل تیرماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام  

دکمه بازگشت به بالا