عمومی

نرم افزار CRM چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بازاریابی، فروش، فرآیندهای پس از فروش و تجربه مشتری را مدیریت می کند. CRM نوعی برنامه تجاری است که به افراد کمک می کند روابط مشتری، فعالیت های فروش، فرآیندهای خدمات و کمپین های بازاریابی را مدیریت کنند. CRM به عنوان ابزاری برای تقویت روند فروش و بازاریابی ایجاد شد.

نرم افزار CRM، یک هسته متمرکز فراهم می کند که تمام داده ها در یک مکان منسجم نگه  داری می کند. با نرم افزارCRM می توانید به موارد زیادی که مربوط به کسب و کارتان است، دسترسی داشته باشید:

  • ایمیل ها
  • تعاملات مشتریان
  • یادداشت های جلسه
  • ایمیل های یادآوری
  • آمار کمپین بازاریابی (بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی پیامکی)
  • نسخه های مختلف قرارداد و تجدید نظر در قرارداد.
  • سوابق خدمات پس از فروش
  • بررسی رضایت مشتری

اهمیت استفاده از CRM در این است که بتوانید همه نیاز های کسب و کارتان را با استفاده از آن برطرف کنید.

تمام اطلاعات مشتری در یک مکان منسجم در دسترس شما قرار دارد و معاملات فروش یا بازاریابی را می توان به راحتی تحلیل و اجرا کرد.

بنابراین، نرم افزار CRM فروش خط لوله شما را منعکس می کند.

برنامه CRM به شرکت ها کمک می کند تا با مشتریان ارتباط برقرار کنند، فعالیت های فروش و بازاریابی را انجام دهند و در نتیجه سود را افزایش دهند. CRM به شما امکان می دهد با مشتریان خود روابط قوی و عمیق برقرار کنید.

علاوه بر این، CRM تمام تماس ها، ایمیل ها، پیام های رسانه های اجتماعی و بازدیدها را برای به حداکثر رساندن فروش و در نهایت سود بررسی می کند. علاوه بر این، CRM از طریق هوش تجاری و اتوماسیون بازاریابی به شما امکان می دهد بازار و محصولات خود را به اشتراک بگذارید. در نتیجه، می توانید به داده های خود برای فروش و بازاریابی هوشمندتر، قویتر و موثرتر، ارزش اضافه کنید.

نرم افزار CRM یک فناوری است که برای ترکیبی از فروش و بازاریابی، ایجاد ارزش برای مشتری و افزایش فروش مورد استفاده قرار می گیرد. فناوری CRM، فروش و بازاریابی را مدیریت می کند که شامل مواردی مانند شناسایی مشتری، حفظ اطلاعات تماس، مدیریت فرصت، مدیریت فروش، مدیریت فرایند فروش، تجزیه و تحلیل داده های مشتری و دید مشتری است.

راه حل های CRM از نرم افزار مشتری محور به بستری تبدیل می شوند که چشم انداز کسب و کار شما را فراهم می کند. اطلاعات و تعاملات ارائه شده در سیستم عامل مبنای حل مشکلات مدیریت است.

CRM دیگر فقط مدیریت روابط با مشتری نیست، بلکه به مدیریت روابط بین شرکای شرکت شما کمک می کند.

CRM مديريت ارتباط با مشتري است كه سيستم يا روشي است كه به سازماندهي مشاغل و دسترسي به اطلاعات مشتري كمك مي كند. در این مقاله، ما به بررسی دقیق CRM، انواع مختلف آن، مزایای استفاده از سیستم CRM، ویژگی های CRM  و دلیل اهمیت استفاده از CRM در سال 1400 خواهیم پرداخت.

CRM به زبان ساده به چه معناست؟

به بیان ساده، CRM یک نرم افزار جمع و جور است که به سازمان شما اجازه می دهد تا بر روابط مشتری تمرکز کند. روابط تجاری می تواند افراد را به عنوان مشتری، مشتری بالقوه، کاربران خدمات یا تأمین کنندگان درگیر کند. به همین دلیل، نرم افزار CRM به عنوان ابزاری جدید برای مدیریت تجارت تعریف شده است که هدف آن ایجاد ارزش برای مشتریان شما به منظور ایجاد روابط طولانی و سالم با شرکا است.

به زبان ساده، نرم افزار CRM به شما امکان می دهد اطلاعات مشتری را بصورت دیجیتالی سازماندهی و بازیابی کنید. این شامل اطلاعات مشتری، تعاملات فروش، فعالیت ها، مراحل معامله، اسناد بارگذاری شده، ردیابی فروش محصول، بازاریابی و تعاملات پشتیبانی مشتری است.

البته این شامل تمام اطلاعات دیگری است که کسب و کار شما درباره این مشتری می داند. دیگر وقت آن رسیده تا از شر همه چیز بهم ریخته مرتبط با CRM و موارد مشابه خلاص شویم:

استفاده از اصطلاح “CRM” در زندگی روزمره دشوار است زیرا ممکن است مشخص نباشد کدام یک از این تعاریف CRM، نرم افزار CRM، راه حل CRM، ابزار CRM، پلت فرم CRM، سیستم CRM است. واقع بین باشید. عملاً همه این مفاهیم یکسان هستند.

به احتمال زیاد، اگر از کسی چیزی در مورد مدیریت ارتباط با مشتری می شنوید، این به معنای نرم افزار CRM است که به آن ابزار CRM نیز گفته می شود و در نهایت ابزار مشتری و CRM است. در نتیجه، وقتی مدل های مختلف CRM و ویژگی های آن با هم ترکیب می شوند، CRM می تواند به عنوان یک راه حل کامل خدمات مشتری برای کسب و کار شما استفاده شود.

برنامه CRM به جای ابزاری برای ردیابی و دستیابی به مشتریان، بینشی ارزشمند از تجارت شما فراهم می کند. به ایجاد روابط معنادار بین شرکت، محصول و مشتریان کمک می کند.

CRM برای چیست؟

CRM ها سیستم های نرم افزاری تجاری هستند که برای مدیریت تعامل بین مشتریان، چشم اندازها و متخصصان بازاریابی فروش طراحی شده اند. بدیهی است که هدف کمک به رشد کسب و کار شما است. بنابراین CRM به شما امکان می دهد روابط طولانی مدت با مشتری را بهبود ببخشید. این بدان معنی است که CRM منجر به رشد تجارت و وفاداری مشتری می شود.

سالها پیش، با پرداخت قیمت، فقط شرکتهای بزرگ می توانستند با CRM کار کنند. امروزه مشاغل مختلف می توانند از گزینه های ارزان قیمت نرم افزار CRM استفاده کنند.

برنامه CRM ما را در ارائه نظارت، ارزیابی و نتایج درمورد سابقه همه تعاملات مشتری پشتیبانی می کند.

چه کسی از نرم افزار CRM استفاده می کند؟

مزایای استفاده از نرم افزار CRM فقط سازماندهی مشاغل و مدیریت روابط مرتبط نیست. در حالت ایده آل، یک سیستم CRM باید به شما در بهبود روابط با مشتریان موجود در تجارت، یافتن مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی و تبدیل آنها به مشتریان تکراری کمک کند.

CRM برنامه ای است که جمع آوری، سازماندهی و مدیریت اطلاعات مشتری را تسهیل می کند و اگر به درستی استفاده می شود، سیستم CRM می تواند برای مشاغل کوچک و بزرگ بسیار مفید باشد.

همانطور که مجله CRM می گوید: اکنون بیشتر شرکت های آمریکایی با 10 نفر کارمند به بالا از CRM استفاده می کنند.

CRM پاسخگوی نیازهای همه شرکتهای متوسط ​​یا بزرگ است، زیرا رضایت مشتری و نسبت فروش را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. هنگام مدیریت مشتریان، CRM باید پاسخ های آسان برای این تعاملات مشتری را ارائه دهد:

“آخرین باری که با مشتریان ملاقات کردیم؟”

“چه زمانی برای شما ایمیل ارسال می کنیم؟”

“چه زمانی با تلفن صحبت کردی؟”

“آخرین باری که مشتریان ما کالایی از ما خریداری کرده اند چه زمانی بوده است؟”

“آخرین باری که به مشتری خود رسیدیم؟”

پاسخ سوالات را می توانیم در CRM ببینیم. به لطف پاسخ به این سوالات، ما می توانیم حتی بدون آخرین تماس مستقیم، مشتریان را آگاه کنیم.

برای جلوگیری از از دست رفتن یا تأخیر در برقراری ارتباط با مشتریان یا مشتریان بالقوه، به لطف ایمیل یادآوری خودکار یا توابع گردش کار خودکار، می توان برای تماس و ارسال پیام از طریق CRM اقداماتی انجام داد. هنگامی که سوابق تمام این تعاملات در محیط های مختلف (Excel، Word، DX و غیره) ثبت می شود، ساختار گسترده تری ایجاد می شود که موجب به هم ریختگی و بی نظمی می شود.

به لطف نرم افزار CRM، می توانید از طریق یک سیستم واحد به سرعت به کلیه فعالیتهای مشتری دسترسی پیدا کنید. برنامه مدیریت ارتباط با مشتری تأثیر مثبتی در روابط ما با مشتریان موجود دارد و مشتریان بالقوه ما را به مشتری فعال تبدیل می کند. مهمترین عامل برای شرکتهایی که کانون اصلی معامله مشتری باشد، خود مشتری است.

راهنمایی مشتری یکی از بهترین تکنیک های مدیریت است. CRM سیستمی است که تمام تعاملات مشتری را جمع آوری می کند و به کمک آن می توانید در کسب و کارتان موفق شوید.

منابع اطلاعاتی:

https://hamyarcrm.com/نرم-افزار-crm-چیست؟/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا