عمومیکسب و کار ویژه

چرا آبسردکن یخچال چکه میکند؟

در این مقاله  از بتا سرویس به علت نشت شیر آبسردکن یخچال می پردازیم. بنابراین، اگر با این مشکل مواجه هستید، برای رفع آن به ادامه مطلب بروید. بدون شک یکی از مهم ترین لوازم آشپزخانه یخچال است. با توجه به اهمیت و کاربرد فراوان یخچال در منزل، مطمئناً خرابی هر یک از قطعات آن برای اعضای خانواده مشکل ساز خواهد شد. در مورد آبسردکن یخچال باید گفت که اهمیت استفاده از آن در فصل تابستان با توجه به گرمای هوا و مصرف بیشتر آب و البته وجود مشکلاتی در این زمینه مانند آبیاری آبسردکن یخچال و فریزر چند برابر می شود. مشکلات خاص خود را خواهند داشت. شما باید علت را پیدا کنید و آن را برطرف کنید.

بخاطر کولر آبی داخل یخچال

1. نشتی لوله وینیل

گاهی اوقات لوله وینیل که منبع آب را به اسپرینکلر متصل می کند ممکن است ترک بخورد یا ترک بخورد و باعث نشت آب از لوله شود. راه حل نسبتا ساده ای برای این مشکل وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لوله وینیل قدیمی را بردارید و آن را با لوله وینیل جدید جایگزین کنید. 2. هوای محبوس شده در خط آب

یکی از دلایل نشتی کولر آبی می تواند هوای حبس شده در خط آب باشد که باعث ایجاد فشار در خط آب و جریان دادن مقداری آب از دهانه کولر آبی می شود. برای حل این مشکل کافی است یک فنجان بردارید، آن را زیر آب سردکن یخچال قرار دهید و ماشه را فشار دهید تا فنجان پر از آب شود. نوشابه را دو تا سه دقیقه نگه دارید. این مدت زمان برای حذف تمام هوای محبوس شده در مخزن کافی است و اگر واقعاً دلیل آب اضافی این باشد، با این کار مشکل حل می شود.

3. فشار شیر یا آب. علت آبسردکن یخچال

اگر آب به طور مداوم از کولر آبی یخچال شما چکه می کند، ممکن است شیر ​​آب نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد. اگر فشار آب در یخچال بیش از حد بالا باشد، ممکن است مشکل به دلیل فشار بالای آب باشد. اگر شیر آب معیوب باشد، ممکن است به سادگی در اثر استفاده فرسوده شده باشد. در این صورت برای جلوگیری از نشت آب، تعویض شیر ضروری است. اگر در این نوع تعمیرات لوازم خانگی بی تجربه هستید، بهتر است با تعمیرکار یخچال تماس بگیرید تا این قطعه را تعویض کند و به این ترتیب مشکل آبسردکن یخچال شما حل شود.

4. پر کردن رنده زیر آب سردکن

یک شبکه زیر تلگراف وجود دارد که آب اضافی که چکه می کند در آن جمع می شود. زمانی که فنجان خیلی سریع کنار کشیده شود یا کسی ماشه کولر آبی را بدون پایین نگه داشتن فنجان فشار دهد، این ناحیه مقدار کمی آب را در خود نگه می دارد. در نهایت، اگر نشت آب ادامه یابد، این مخزن شبکه ممکن است سرریز شود.

در این مرحله می توانید نشت آب از یخچال فریزر را مشاهده کنید و از جلوی یخچال سرازیر شود. ممکن است این مشکل را با مشکل بازیکن اشتباه بگیرید، اما این فقط یک باگ ساده است. می توانید هر از چند گاهی این توری را خالی کنید تا از پر نشدن آن مطمئن شوید زیرا آب در آن نیست. قطرات آب معمولی

گاهی یک قطره آب ساده از یخچال می چکد. اگر آب توسط تکه‌های یخ پاشیده شود یا شیشه خیلی سریع از خنک‌کننده خارج شود، ممکن است به نظر برسد که دستگاه پخش کننده نشتی دارد. اما به زودی تمام می شود. اسپری ممکن است برای لحظه ای چکه کند و سپس متوقف شود و در برخی از تلگراف ها ممکن است پس از برداشتن فنجان برای چند ثانیه یا بیشتر چکه کند.

داشتن چند قطره (کمتر از 1 سی سی) آب پس از استفاده از دستگاه پخش کننده آب طبیعی است. پس از انداختن یخ خرد شده نیز می توانید آب را ببینید. این نیز طبیعی است زیرا تکه های کوچک یخ خرد شده در داخل یا اطراف یخ ساز گیر می کند. همانطور که یخ ذوب می شود، به داخل دیسپنسر می چکد. بنابراین اگر این نشتی ادامه پیدا نکند، و به زودی قطع شود، مشکل نگران کننده ای نیست و یک نشتی آب معمولی است که نیازی به اقدام تعمیری ندارد.

6. بلوک خط آب; علت آبسردکن یخچال

یکی دیگر از دلایل خنک شدن آب در یخچال می تواند انسداد خط آب باشد. انسداد در خط آبی که آب آشامیدنی و یخ یخچال را تامین می کند نیز می تواند باعث نشت آب از زیر یخچال شود. علاوه بر این، مسدود شدن خط آب می تواند از تولید مقدار مناسب یخ توسط یخ ساز جلوگیری کند و اگر خط آب مسدود شود، ممکن است متوجه شوید که یخ زدا به درستی کار نمی کند یا اصلا کار نمی کند.

برای رفع این مشکل ابتدا یخچال را خاموش کنید. بعد باید دریچه را روشن کنید. این اقدامات ایمنی از آسیب رسیدن به یخچال یا شما در حین کار بر روی آن جلوگیری می کند. بعد، شما باید خط آب را برای آسیب بررسی کنید. اگر لوله آب آسیب قابل توجهی داشته باشد، نیاز به تعویض دارد. یک برقکار یا تکنسین لوازم خانگی معمولاً می تواند این کار را به سرعت با یک آچار و یک خط آب جدید انجام دهد.

با این حال، اگر خط آب آسیب ندیده باشد و به نظر می رسد که به جز انسداد کاملاً آسیب دیده است، ممکن است یخ باعث مسدود شدن خط آب شده باشد. در چنین شرایطی فقط باید چهار ساعت برق یخچال را قطع کنید، برف ها آب می شوند و انسداد و گرفتگی در خط آب نیز برطرف می شود، بنابراین مشکل خنک کننده آب یخچال نیز برطرف می شود. . تبدیل به یک مشکل حل کرد

7. گرفتگی زهکشی یخ زدایی

گرفتگی لوله های ضد یخ محتمل ترین علت یخچال در یخچال شماست. زهکش یخ زدایی با یخ زدایی و تخلیه خودکار داخل تابه از یخ زدگی یخچال جلوگیری می کند. گاهی اوقات ذرات غذا یا باقی مانده های دیگر می تواند مجاری یخ را مسدود کند و منجر به تجمع یخ شود.

برای رفع این مشکل باید سعی کنید یخ را آب کنید. می توانید این کار را با ریختن آب داغ در یک کاسه بزرگ انجام دهید. این آب داغ را داخل یخچال بریزید. اگر این کار جواب نداد، برخی از افراد سعی می کنند یخ را با لوله پاک کن یا سیم برش بشکنند. اگر لوله تخلیه بیش از حد مسدود شده باشد، ممکن است لازم باشد یخچال را جابجا کرده و شیر آب را جدا کنید تا آن را پاک کنید.

8. یخچال کاملا صاف است

گاهی اوقات علت وجود کولر آبی در یخچال به دلیل صاف بودن کامل یخچال است. لازم نیست یخچال خانه شما کاملاً مسطح باشد، اما قسمت جلویی یخچال باید کمی بالاتر باشد تا مبرد بتواند به خوبی جریان یابد. اگر مایع خنک کننده به درستی جریان نداشته باشد، میعان ایجاد می شود و در زیر یخچال فرو می رود. این مشکلات عدم تعادل یخچال در اولین خرید یا جابجایی یخچال افزایش می یابد.

دکمه بازگشت به بالا