عمومی

روسیه برای بلاروس خط و نشان کشید

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ، ماریا زاخارووا ، روز سه‌شنبه در فیسبوک نوشت: “از من خواسته شد كه به اظهارات رئیس جمهور بلاروس واکنش نشان دهم ؛ من در مورد آنچه كه رسانه‌ها در این باره گفتند ، سؤال كردم.

الكساندر لوكاشنكو سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه سیاستمدار باتجربه است و این اولین بار نیست كه وی در انتخابات نامزد شده است.

او درست گفته بود كه “روابط برادرانه بین دو كشور به منافع سریع از جمله انتخابات آسیب نرساند.”

زاخارووا گفت: مبانی این روابط مبتنی بر استحکام تاریخی و نزدیکی و همکاری واقع بینانه است.

هفته گذشته 33 شهروند روسی در حومه مینسک دستگیر شدند که گفته می شود یکی از اعضای شرکت امنیتی خصوصی روسیه واگنر است که عملیات نظامی را در هر کشور برای پول انجام می دهد.

رئیس جمهور بلاروس بار دیگر کرملین را به مداخله در امور داخلی متهم کرد و خواستار پایان اقدامات مسکو علیه مینسک شد.

الكساندر لوكاشنكو روز سه شنبه در پیام سالانه خود به مردم و پارلمان بلاروس كه با حضور مقامات خارجی و سفیران برگزار شد و به صورت زنده از كانال تلویزیون 24 روسیه پخش شد ، اظهار داشت: وی هرگز در مورد زندانیان روسی در مینسكس به توافق با رهبری روسیه نرسیده است. تمام نشده.

لوكاشنكو گفت كه میلیارد ها دلار برای بلاروس هزینه شده است و از فن آوری بالا در برابر بلاروس استفاده شده است.

وی افزود: من از تعجب در کانال اینترنتی درباره دستگیری 33 شبه نظامی روسی در بلاروس دیدن کردم ، جایی که آنها نتیجه گیری و پیشنهاداتی ارائه دادند. این به جایی رسیده است که روسای جمهور روسیه و بلاروس ادعا می کنند که به توافق رسیده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: “گناه شهروندان ما كه در بلاروس زندانی شده اند اثبات نشده است ، بنابراین دولت بلاروس چادرهایی را ساخت.

311311

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا