کسب و کار ویژه

چگونه ورق استیل را براق کنیم؟

چگونه ورق استیل را براق کنیم؟

در دنیای انواع ورق های استیل، ورق های استیل به دلیل مزیت های فراوان، علاوه بر قیمت مناسب ورق و وزن ورق، در صنعت بسیار محبوب هستند. بنابراین ما نیز کاربردهای مختلفی پیدا کردیم. همچنین برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مهفا مراجعه کنید.

از آنجایی که فولاد مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد، در زمینه هایی مانند تجهیزات پزشکی یا تجهیزات آشپزخانه و همچنین در صنایع غذایی و پزشکی کاربرد دارد. علاوه بر این، فولاد مقاومت حرارتی بالایی دارد، خم نمی شود، کشش نمی یابد و رنگ آن برای مدت بسیار طولانی حفظ می شود. از دیگر مصارف استیل می توان به لوازم آشپزخانه، شیرآلات، سماور، نرده، کابینت، میز و صندلی، لوستر، آباژور، عناصر تزئینی و زیور آلات و … اشاره کرد.

شاید شما به عنوان مصرف کننده ورق فولادی پس از مدتی استفاده با مشکل تغییر رنگ محصول مواجه شده باشید. باید بگویم که این مشکل جدی نیست و با استفاده از چند راه حل ساده که در این مقاله به آنها می پردازیم می توانید دستگاه استیل خود را تمیز و جلا داده و دوباره از آن لذت ببرید.

روش های مختلفی برای تمیز کردن و صیقل دادن ورق فولادی وجود دارد. در این مقاله می توانید با توجه به نوع محصول بهترین روش را انتخاب و از آن استفاده کنید. ساده ترین ماده ای که در دسترس است و می توان از آن برای جلا دادن ظروف استفاده کرد، آب گرم است. می توانید ظروف استیل را با آب گرم و حوله جلا داده و جلا دهید. این سوال دو جنبه دارد. اول اینکه ظروف چرب نباشند و دوم اینکه بعد از شستن ظرف ها را با دستمال خشک کنید تا لکه های آب روی ظروف باقی نماند و به ظروف آسیبی نرسد.

چگونه ورق استیل را براق کنیم؟
چگونه ورق استیل را براق کنیم؟

ژل ساینده ژل ساینده یا روغن ساینده برای صیقل دادن ورق های فولادی و کابین آسانسور استفاده می شود. می توانید ژل پولیش را روی سطح بمالید و سپس پارچه را روی سطح بکشید تا تمیز شود. پس از تمیز کردن، سطح را با پارچه دیگری کاملا پاک کنید.

غوطه وری در روش غوطه وری، فولاد به طور کامل در حوضچه ای از مایع پولیش غوطه ور شده و پس از پرداخت از استخر خارج می شود.

پولیش قاشق و چنگال استیل

ابتدا قاشق، چنگال، چاقو و ظروف فولادی خود را از هرگونه گرد و غبار، اثر انگشت، چربی و غیره تمیز کنید. در صورت امکان از یک پارچه مرطوب و مواد شوینده ملایم استفاده کنید. بهترین پاک کننده ای که می توانید استفاده کنید چند قطره مایع ظرفشویی است. دستمالی که استفاده می کنید بسیار مهم است زیرا در حین کار نباید هیچ خراشیدگی روی محصول ایجاد شود. حالا نوبت پولیش استیل است. استیل ضد زنگ خود را با استفاده از یک پارچه گرم آغشته به روغن زیتون، روغن بچه یا شیشه پاک کن پولیش دهید. در مرحله آخر با استفاده از یک حوله خشک سطح را کاملا پاک کنید تا استیل برقی شود.

فنجان را غرق کن

از سفید کننده ها و مواد شوینده شیمیایی مانند این محصولات برای براق کردن سینک خود استفاده نکنید، زیرا فقط به استیل آسیب می زند و باعث براق شدن آن نمی شود. برای درخشش استیل کافی است 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را روی سینک بپاشید سپس جوش شیرین را با اسفنج خیس روی تمام سطح پخش کنید و زمان دهید تا جوش شیرین روی صورت بماند. در این مرحله سرکه سفید را روی تمام سطح بپاشید، شاهد واکنش جوش شیرین و سرکه خواهید بود و کف می کند. بگذارید سرکه و جوش شیرین روی سطح سینک بنشیند. بعد از 10 دقیقه سینک را کاملا بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید. نکته بسیار مهم برای براق نگه داشتن سینک، عدم استفاده از سینک به مدت 24 ساعت است. در این مدت، فولاد زمان لازم را برای بازسازی لایه محافظ خود پیدا می کند.

فولاد براق

برای درخشندگی ابزارهای فلزی خود ابتدا آنها را بشویید و سپس خشک کنید. خشک به این معنی است که هیچ رگه ای از آب روی سطح ظرف وجود ندارد. قابلمه را روی شعله اجاق قرار دهید و حدود 4 سانتی متر آب داخل قابلمه اضافه کنید و بگذارید بجوشد. حالا 2 قاشق چایخوری نمک یا جوش شیرین را به آب در حال جوش اضافه کنید و اجازه دهید این محلول به مدت 30 دقیقه با شعله ملایم بجوشد. پس از این مدت محلول را از ظرف خارج کرده و اجازه دهید ظرف خنک شود. با مخلوط کردن آب و جوش شیرین خمیر درست کنید. از پاک کننده و خمیر لکه برای تمیز کردن لکه ها و نواحی تیره استفاده کنید. در مرحله آخر روغن زیتون و کمی لیمو و یک حوله نرم اضافه کنید.

ظروف فلزی را تمیز و ضد عفونی کنید

در کنار روغن زیتون، لیمو و جوش شیرین، آرد یکی از چیزهای آسان و در دسترس دیگری است که می توان از آن برای درخشش اقلام فولادی استفاده کرد. برای این منظور سطح ظرف مورد نظر را کاملا با آرد بپوشانید و سپس دور ظرف را با پارچه تمیز و خشک بچرخانید تا براق شود.

دکمه بازگشت به بالا