عمومیکسب و کار ویژه

تنظیمات دستگاه کارتخوان s90 در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در رابطه با نحوه تنظیمات دستگاه کارتخوان s90 ارائه دهیم. این مدل از دستگاه کارتخوان به دلیل ویژگی های کارآمدی که دارند. در بین شرکت های پرداخت الکترونیک خارجی و داخلی بسیار محبوب است. از قابلیت ها و ویژگی های آن می توان به مقاومت بالا در برابر ضربه، سرعت بالا در تراکنش ها، آنتن دهی فوق العاده، قیمت مناسب نسبت به عملکرد خوب، سادگی تعمیر و تعویض قطعات و سایر موارد دیگر اشاره کرد. بنابراین پس از انتخاب و خرید دستگاه کارتخوان s90، می بایست به درستی آن را تنظیم و در نهایت از آن استفاده کنید.

دستگاه کارتخوان سیار پکس S90 دارای دو نوع صفحه نمایش رنگی و سیاه – سفید است. همچنین دارای گارانتی و پشتیبانی دائمی می باشد. زمان فعال سازی آن 3 الی 5 روز کاری ( بعد از تکمیل مدارک) و بدون هزینه انجام می پذیرد. کارتخوان سیار پکسS90  به دو صورت استوک و آکبند وارد کشور می شود. شما می توانید با ارائه مدارک مورد نیاز جهت دریافت کارتخوان (از شرکت های معتبر) اقدام نمایید. این محصول دارای مجوز سخت افزاری رسمی از شرکت شاپرک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می باشد. از ویژگی ها و مشخصات فنی کارتخوان سیار پکس S90 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صفحه نمایش :  رنگی / سیاه و سفید
  • دارای رزولوشن صفحه 128*64 پیکسل
  • نوع ارتباط : ارتباط با سیم کارت
  • اقلام همراه دستگاه کارتخوان پکس :  باطری و شارژر
  • اندازه صفحه نمایش: 2.4 اینچ
  • ظرفیت باطری : بسیار بالا
  • پرینتر پرسرعت
  • وزن : 458 گرم
  • ابعاد صفحه : 61*87*197 میلی متر

نحوه اتصال

شارژر مخصوص دستگاه کارتخوان را به پریز برق وصل کنید و اجازه دهید2 تا 3 ساعت شارژ شود. برای قرار دادن سیم کارت دستگاه را برگردانید و درب پشت آن و باتری را بردارید. به آرامی شیار سیم کارت را در سمت چپ بلند کنید. سیم کارت با ابعاد معمولی را قرار داده و سپس باتری و درب آن را جای بگذارید. جهت افزایش سرعت اینترنت و انجام سریع تراکنش های مالی بهتر است از سیم کارت های 4G استفاده کنید.

Card reader screen size

نحوه قرارگیری سیم کارت در

پیش از قرار دادن سیم کارت در دستگاه S90 اطمینان حاصل کنید که دستگاه دارای شارژ باشد. همچنین چک کنید که کارتخوان به اینترنت وصل است یا خیر. در تمامی مراحل از قرار دادن سیم کارت به شکل مناسب و قفل شدن خشاب به سمت بالا اطمینان حاصل کنید. حال از خاموش بودن دستگاه مطمئن شوید. پشت کارتخوان را با فشردن زبانه مخصوص آن باز کنید. باتری دستگاه را از قسمت پایین فشار داده، بلند و خارج کنید. ( توجه داشته باشید در بعضی مدل های این دستگاه باتری به پشت درب دستگاه چسبیده است) محل نصب سیم کارت، خشاب اسلات سمت چپ است. آن را به سمت پایین کشیده و باز کنید. خشاب اسلات سیم کارت را به سمت بالا بلند کرده و سیم کارت خود را قرار دهید. باتری را به طور صحیح در جای خود قرار دهید و درب پشت دستگاه کارتخوان را ببندید.

راه اندازی دستگاه

  • دستگاه را روشن کرده و رمز عبور پیش فرض را برای دسترسی به مدیر به (000000) تغییر دهید.
  • برای دسترسی دکمه منو را فشار دهید. (می توانید به دستورالعمل های تغییر رمز ورود مراجعه کنید.)
  • برای تنظیمات دستگاه گزینه 3 و تنظیمات میزبان گزینه 2 را فشار دهید.
  • رمز عبور جدید را وارد کرده و OK را فشار دهید.
  • رمز 8 رقمی را وارد کنید.
  • آی پی آدرس و شماره پورت دستگاه را تنظیم کنید.
  • برای راه اندازی سیستم و دسترسی مدیر، منو را فشار دهید.
  • گزینه 3 را برای تنظیمات انتخاب کرده و OK را فشار دهید.
  • TERMINAL DATE و TERMINAL TIME به طور خودکار تنظیم می شوند.
  • حالت اصلی را بر روی بی سیم (wireless) یا شماره گیری (dial) تنظیم کنید. با استفاده از دکمه های بالا / پایین نوع DIAL را روی TONE یا PULSE تنظیم کنید سپس OK را فشار دهید.
  • LINE DETECTION را با استفاده از دکمه های بالا / پایین روی ON / OFF تنظیم کنید سپس OK را فشار دهید.
  • BAUD RATE را به 1200 یا 2400 با استفاده از دکمه های بالا/ پایین تنظیم کرده و OK را فشار دهید.
  • PRE-DIAL برای Debit را با استفاده از دکمه های بالا / پایین روی ON / OFF تنظیم کنید سپس OK را فشار دهید.

کلید پرداخت

  • دکمه منو را برای دسترسی فشار دهید.
  • دکمه 4 را برای عملکرد KEY EXCHANGE فشار داده تا به میزبان متصل شده و کلیدهای امنیتی را به روز کند و در نهایت OK را فشار دهید.
  • دکمه شماره 6 را برایMAINTENANCE ، انتخاب و OK را فشار دهید.
  • دکمه شماره 1 را برای PARAM DLL انتخاب و OK را فشار دهید تا پارامترهای DLL به روز می شود.
  • دکمه شماره 2 را برای EMV KEY DLL انتخاب و OK را فشار دهید تا EMV KEY به روز شود.
  • دکمه شماره 3 را برای اتصال و خواندن سیم کارت فشار دهید.(برای دستگاه های بی سیم)

تغییر رمز ورود

نحوه فعال سازی

  • دکمه آبی رنگ بالای دستگاه را انتخاب و وارد منو شوید.
  • بخش پشتیبانی را انتخاب و راه اندازی اولیه را انتخاب و سرانجام OK را بفشارید.
  • پیکربندی را انتخاب و تایید کنید.
  • رمز عبور را از واحد پشتیبانی گرفته و وارد کنید تا دستگاه فعال گردد.
  • نحوه خرید با کارت بانکی
  • کارت را در قسمت مخصوص خواندن کارت روی دستگاه بکشید. وارد منو شده، گزینه خرید را انتخاب و OK را بفشارید.
  • مبلغ مورد نظر را درج کرده و مجددا OK را بفشارید.
  • رمز کارت مشتری را درج کرده (بهتر است از خود مشتری درخواست کنید تا رمز خود را با امنیت وارد کند) و سپس تایید کنید.
  • پس از چند لحظه تایید پرداخت از سوی سرور صورت گرفته و کاغذ چاپ شده به بیرون از دستگاه هدایت شده تا یک نسخه از آن تحویل مشتری و یک نسخه تحویل صاحب کسب و کار گردد.

روش گرفتن مانده حساب از دستگاه

پس از کشیدن کارت بانکی در جای مخصوص روی دستگاه کارتخوان از قسمت منو گزینه مشاهده موجودی را انتخاب و سپس OK را بفشارید.رمز کارت مشتری را با رعایت احتیاط و عوامل امنیتی درج کرده و تایید را انتخاب کنید.مانده حساب وی را روی صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد که در صورت لزوم و درخواست مشتری گزینه چاپ را بفشارید تا رسید برای او چاپ گردد.

چاپ آخرین تراکنش

گاهی اوقات نیاز به عمل چاپ آخرین تراکنش خواهید داشت. به طور مثال در مواردی که پس از خرید درخواست چاپ رسید دارید. اما کاغذ رول درون آن تمام شده باشد می بایست رول کاغذ دیگری را در دستگاه کارتخوان S90 درج کرده و سپس به اقدام چاپ آخرین تراکنش کنید. تا فیش را به مشتری تحویل دهید. در این هنگام دکمه منو را بفشارید و گزینه فروشگاه را انتخاب و تایید نمایید. گزینه گزارشات و چاپ مجدد رسید را انتخاب کرده و تایید کنید.
با توجه به نوع آخرین تراکنش که ممکن است مربوط به اقداماتی مانند خرید کالا، شارژ و یا پرداخت قبوض باشد. یکی را انتخاب و کلید OK را بفشارید و پرینت آخرین تراکنش را دریافت کنید.

همان طور که متوجه شدید دستگاه کارتخوان S90 به دلیل ویژگی هایی از قبیل مقاومت بالا در برابر ضربه، سرعت بالا در تراکنش ها، آنتن دهی فوق العاده، قیمت مناسب نسبت به عملکرد خوب، سادگی تعمیر و تعویض قطعات و سایر موارد دیگر تبدیل به دستگاه کارتخوان محبوبی شده و از طرفی تنظیمات دستگاه کارتخوان S90 آسان بوده و کار با آن نیز راحت است. با توجه به مراحلی که در این مقاله به صورت گام به گام توضیح داده شده می توانید پس از خرید به راحتی آن را تنظیم، فعال و آماده برای استفاده کنید

قطعات کارتخوان سیار G2

صفحه نمایش

صفحه نمایش کارتخوان جی 2 در ابعاد 2.4 اینچ می باشد که برای کارکردهای عادی و مشاغل سیار در این ابعاد ایده آل است. نوع نمایش این نمایشگر رنگی و از جنس LED می باشد که تصویری و متونی با وضوح بالا را به شما ارائه می دهد.

نوع ارتباط کارتخوان g2

دستگاه کارتخوان g2 از شبکه های سیم کارتی 2G – 3G – 4G پشتیبانی می کند، این دستگاه پوز در تراکنش ها وابسته به مکان و زمان سرعت تراکنش خوبی دارد و می توان گفت در این بازه قیمتی یک دستگاه مطلوب به حساب می آید. نکسگو g2 از وای فای پشتیبانی نمی کند و دارای GPRS نیز می باشد. پورت های قابل اتصال به این دستگاه کارتخوان از نوع miniUSB(OTG) می باشد که قابلیت اتصال شارژر از این طریق را نیز فراهم می کند.

صفحه کلید

کارتخوان سیار g2 دارای ده کلید عددی به رنگ های خاکستری و و هشت کلید میانبر به رنگ های سبز ، زرد ، قرمز و خاکستری و همچنین یک کلید خاموش و روشن می باشد.

متغیر های شارژ و باتری کارتخوان نکسگو g2

کارتخوان g2 دارای یک باتری با ظرفیت 2600 میلی آمپر با ولتاژ 3.7 می باشد که این مقادیر برای کارتخوانی در این ابعاد کوچک فوق العاده است که نهایتا باعث نگهداری شارژ از 24 ساعت تا 72 می باشد. البته زمان نگهداری شارژ بستگی به میزان استفاده کاربر دارد. بعنوان مثال اگر شما دستگاه کارتخوان را به طور کامل شارژ نمایید و از آن استفاده نکنید ، می توانید کارتخوان را 48 ساعت بعد استفاده کنید و حداقل 16 ساعت برای شما کارایی دارد. کارتخوان g2 در مدت زمان 4 ساعت به طور کامل شارژ می شود و بعد از آن می توانید در بازه زمانی بیست و چهار الی هفتاد و دو ساعت با آن کار کنید.

پردازنده

CPU و پردازنده این دستگاه 32 بیتی می باشد و برای کارتخوانی با این مشخصات و در بین هم رده های خود مانند در حد مطلوب و قابل قبولی است. اما در پردازند ها چه تفاوتی وجود دارد و چه تاثیری بر کدام عملکرد کارتخوان دارد؟

تفاوت پردازنده 32 بیتی و 64 بیتی چیست؟

بیت یک واحد برای اندازه گیری پردازنده یا cpu می باشد. برای روشن شدن مطلب یک بزرگراه را در نظر بگیرید، هر چه تعداد باند های این بزرگراه بیشتر باشد مقدار ترافیک کمتر می باشد زیرا خودروهای ورودی به این بزرگراه به راحتی عبور می کنند. اما اگر تعداد باند های بزرگراه کم باشد خودروهای ورودی به این جاده به سختی و به کندی عبور خواهند کرد زیرا حجم خودرو ها برای این بزرگراه مناسب نیست و یا بالعکس تعداد باندهای این بزرگراه برای تعداد خودروها مناسب نیست.

حالا تفاوت پردازنده 32 بیتی و 64 بیتی نیز در همین است

پردازنده های 64 بیتی اطلاعات ورودی را به راحتی پردازش می کنند و پردازنده های 32 بیتی به کندی. اما این همه ماجرا نیست، مقدار حافظه رم و کدنویسی نرم افزاری کارتخوان جی 2 می تواند مقادیر مناسبی از ورودی ها را به پردازنده وارد نمایندف در نتیجه سعی نمایید از برندهای معتبر مانند نکسگو، کارتخوان تهیه نمایید تا این اصل رعایت شده باشد.

ظاهر ، ابعاد و وزن کارتخوان

دستگاه کارتخوان نکسگو g2 در در 2 رنگ مشکی و مشکی زیر صورتی ارائه می شود و ابعاد این دستگاه بر حسب میلی متر مساوی است با 165*78*56 و وزن این کارتخوان برابر است با 400 گرم. از لحاظ کاربری، دارای عملکرد راحتی می باشدو همه چیز به درستی در جای خود قرار گرفته است.

سفارش فعالسازی- ارسال

برای خرید کارتخوان می توانید از صفحه محصول موردنظر اقدام به سفارش و خرید نمایید و بعد از پرداخت وجه کارشناسان ما برای دریافت مدارک لازم با شما تماس خواهند گرفت و محصول قبل از اینکه به دست شما برسد، فعالسازی شده و آماده استفاده است. تحویل محصولات آدلی نهایتا تا یک هفته به طول می انجامد البته به استثناء شهرهای تهران و کرج. برای هرگونه سوال و دریافت مشاوره می توانید از صفحه مشاوره و یا تماس با ما این خدمات را دریافت کنید.

دکمه بازگشت به بالا