سلامت و دانش

هشدار شیوع همزمان آنفلوآنزا و کووید در استرالیا

کارشناسان استرالیایی نسبت به افزایش تعداد موارد آنفولانزا در طول فصل شیوع این کشور و همچنین اوج احتمالی کووید-19 هشدار می دهند.

به گزارش دکترنامه، آمارها نشان می‌دهد که در نتیجه اعمال محدودیت‌های عروق کرونا برای جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری کووید-۱۹، میزان بروز آنفلوانزا در استرالیا در سال گذشته (۲۰۲۱) به کمترین میزان خود رسیده است.

طبق آمار رسمی، استرالیا در سال گذشته 598 مورد تایید شده آنفولانزا را گزارش کرده است که هیچ مورد مرگ و میر ناشی از عوارض این بیماری وجود نداشته است، در حالی که در سال 2019، قبل از شیوع کووید 19، 313 هزار و 33 مورد آنفولانزا و 953 مورد مرگ ناشی از این بیماری گزارش شده است. در این کشور ثبت شده است.

یک مقام سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز گفت: فکر می کنم امسال شاهد بازگشت آنفولانزا باشیم.

به گزارش شین هوا، کارشناسان همچنین هشدار داده اند که ایمنی طبیعی استرالیایی ها در برابر آنفولانزا ممکن است در طول همه گیری کووید 19 به دلیل قرنطینه طولانی و محدودیت های اجتماعی کاهش یافته باشد، بنابراین برنامه ملی ایمن سازی آنفلوانزا از 4 آوریل آغاز می شود. تزریق واکسن آنفولانزا برای جلوگیری از دو ضربه ناشی از رشد همزمان موارد کووید و آنفولانزا در نظام سلامت کشور.

طبق آمار رسمی، استرالیا تاکنون بیش از 4 میلیون و 279 هزار مورد ابتلا به کووید 19 و بیش از 5 هزار و 800 مورد مرگ ناشی از عوارض این بیماری را گزارش کرده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا