سلامت و دانش

ادعای یک شرکت دارویی درباره واکسن کرونا

آفتاب‌‌نیوز:

شرکت دارویی ایالات متحده Pfizer روز جمعه ادعا کرد که واکسن Coronavirus ساخت شرکت را برای تأیید تا پایان ماه نوامبر به اداره اجرای داروی فدرال ایالات متحده تحویل می دهد.

طبق گزارش فایننشال تایمز لندن ، Pfizer قصد دارد نتایج واکسن جدیدی را که با شرکت آلمانی Bayuan Tech تولید کرده است برای ایمنی در برابر ویروس کرونا در هفته سوم نوامبر برای ترخیص اضطراری از سازمان غذا و دارو فدرال آزمایش کند. پزشکی آمریکا

مدیر عامل شرکت Pfizer ، آلبرت بورلا در بیانیه ای گفت که این واکسن در حدود 38000 نفر در سراسر جهان آزمایش شده است.

Pfizer از این رقابت پیشی گرفته است ، زیرا هیچ شرکت دارویی در خارج از روسیه و چین مجوز استفاده از واکسن را ندارد.

بورلا گفت ، اگرچه آزمایش واکسن در حال انجام است ، اما پس از انتخابات ریاست جمهوری در 3 نوامبر در ایالات متحده در دسترس نخواهد بود.

رئیس جمهور دونالد ترامپ قبلاً قول داده بود که واکسن ویروس کرونا در طی چند هفته آینده (قبل از انتخابات 3 نوامبر) در دسترس باشد ، اما مقامات دارویی این کار را بخشی از مبارزات انتخاباتی وی می دانند.

بورلا در یادداشتی خطاب به کارمندان Pfizer که به روزنامه فایننشال تایمز نیز رسیده بودند ، نوشت: “افزایش” استکبار سیاسی “در مورد ساخت و برنامه ریزی واکسن کرونا ، اعتماد عمومی را از بین می برد. Pfizer می تواند تأیید کند که واکسن تا پایان ماه اکتبر (اوایل ماه نوامبر) م effectiveثر است ، اما این اطلاعات ممکن است دیر یا زود به دلیل تغییر در آزمایش کنندگان منتشر شود.

برای دریافت مجوز از سازمان غذا و داروی ایالات متحده ، Pfizer باید حداقل 2 ماه پس از دریافت آخرین واکسن ، حداقل نیمی از اطلاعات ایمنی آزمایش کنندگان را به همراه جزئیات واکنش آنها ارائه دهد.

واکسن های Pfizer و Biovan Tech که براساس فناوری جدید MRNA ساخته شده اند ، در دو مرحله تزریق می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا