سلامت و دانشکسب و کار ویژه

بالن معده برای لاغری مفید است؟

جراحی بالون معده یکی از روش های کم تهاجمی است که در آن یک بالون کوچک وارد معده می شود و از پرخوری شما جلوگیری می کند. بادکش معده در مدت زمان کوتاهی وزن زیادی را کاهش می دهد و می تواند راه خوبی برای کاهش وزن باشد.

آیا در مورد جراحی بالون معده چیزی شنیده اید؟ اگر می خواهید با روش های لاغری وزن کم کنید و به دنبال کم ضررترین روش هستید، جراحی بالون معده انتخاب مناسبی برای شماست. به این ترتیب بدون بریدن و کوچک شدن، اندازه معده کاهش می یابد. در نتیجه کاهش اندازه معده، به سرعت پر می شوید. بنابراین کمتر می خورید؛ در نتیجه وزن کم خواهید کرد.

جراحی بالون معده می تواند به شما در دستیابی به اهداف بلندمدت کاهش وزن کمک کند. بالون معده روشی ساده تر از سایر روش های بای پس معده مانند بای پس معده و اسلیو است. بالون معده در کاهش وزن بسیار مفید است و نیازی به جراحی ندارد. در این روش متخصص گوارش یک بالون خالی را از طریق دهان وارد معده می کند. پس از قرار دادن بالون در شکم، جراح آن را با آب نمک یا هوا پر می کند.

بالون معده نسبت به سایر روش های کاهش وزن و سایر روش های لاغری کمتر تهاجمی است. بالون معده یک روش غیر جراحی است که نتایج طولانی مدت خوبی به شما می دهد. این روش ساختار دستگاه گوارش شما را تغییر نمی دهد. بنابراین دائمی نیست و این یکی از مزایای بزرگ بالون معده است.

اگر می خواهید برای کاهش وزن عمل بالون معده انجام دهید، می توانید با متخصص گوارش مشورت کنید. پزشک با تجزیه و تحلیل وضعیت و خواسته های شما بهترین راه را برای کاهش وزن توصیه می کند. در وب سایت پزشک خود، می توانید از متخصصان گوارش محلی مشاوره دریافت کرده و از راه دور یک قرار ملاقات رزرو کنید.

با کارشناسان مشورت کنید

گوارش و کبد

دکتر

شروع به نوبت گرفتن کنید

بالون معده چیست؟

بالون معده وسیله ای است که در معده قرار می گیرد و حدود یک سوم حجم معده را اشغال می کند. این بدان معناست که بیمار برای احساس سیری به غذای کمتری نیاز دارد. این باعث می شود که بیماران وزن خود را کاهش دهند زیرا مقدار غذای مصرفی آنها به مرور زمان کاهش می یابد. قرار دادن بالون در معده نیازی به جراحی ندارد و خطرات و عوارض کمتری نسبت به سایر روش های کاهش وزن دارد.

بالون های معده معمولاً 12-6 ماه در معده می مانند و در این مدت 30-10 کیلوگرم کاهش وزن دارند. با این حال، اسید معده نمی تواند به طور نامحدود در معده باقی بماند زیرا در طول زمان به مواد بالون آسیب می رساند.

چه کسانی می توانند از بالون معده استفاده کنند؟

بالون معده یک روش غیر جراحی موثر برای بیمارانی است که با سایر روش های کاهش وزن مشکل دارند. با این حال، این روش برای همه مناسب نیست. بالون معده برای بیمارانی که قصد تغییرات طولانی مدت در رژیم غذایی و سبک زندگی خود را دارند مناسب است. بیمار باید در زمانی که بالون در معده است و پس از خارج کردن آن از یک رژیم غذایی خاص و کنترل شده پیروی کند.

به طور کلی می توان گفت کاندیدای ایده آل برای این بالون معده افرادی هستند که شاخص توده بدنی (BMI) بین 27 تا 35 دارند. این امکان وجود دارد که بیماران با BMI بالا کاندید مناسبی برای بالون معده در صورت ابتلا به بیماری های مرتبط باشند. به چاقی

به عنوان بخشی از ارزیابی، متخصص گوارش از بیمار می خواهد که انگیزه خود را برای کاهش وزن و کنترل BMI در میان بگذارد. در طول جلسات مشاوره، پزشک سایر روش های کاهش وزن را که ممکن است برای شما مناسب تر باشد، به شما معرفی می کند.

بالون معده جادو نمی کند، اما روند کاهش وزن شما را آسان می کند، هیچ رژیم غذایی و ورزش منظم به کاهش وزن شما کمک نمی کند.

بالون معده برای افراد زیر مناسب است:

کسانی که قبل از انجام سایر درمان های کاهش وزن نیاز به کاهش وزن دارند. این به کاهش خطر جراحی کمک می کند.

برای افرادی که می خواهند از روش های کاهش وزن غیر جراحی استفاده کنند.

برای کسانی که به دنبال یک روش کاهش وزن برگشت پذیر هستند.

افرادی که خواهان درمان کم تهاجمی هستند که بتوان با کمترین تداخل در زندگی روزمره آنها انجام داد.

علاوه بر این، این افراد متعهد به کاهش وزن طولانی مدت و تغییر سبک زندگی هستند. بنابراین باید آماده زندگی زیر نظر متخصصان تغذیه باشند.

فواید بالون معده برای کاهش وزن

بالون معده به افراد کمک می کند تا وزن خود را طولانی مدت کاهش دهند. این کاهش وزن فواید زیادی دارد که عبارتند از:

افزایش عزت نفس

طنز بهتر

قدرت بالا

تحرک بهتر و راحت تر

کاهش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع 2، بیماری قلبی، فشار خون بالا، آپنه خواب و سایر بیماری ها.

به یاد داشته باشید که با کمک بالون معده نمی توانید به سرعت در یک ماه وزن کم کنید.

خطرات و عوارض جراحی مثانه داخلی

هر فرآیند کاهش وزن خطرات و عوارض بالقوه ای دارد. قبل از تصمیم گیری برای انجام عمل بالون معده، لازم است با خطرات آن آشنا شوید. در طول مشاوره، متخصص گوارش این خطرات و عوارض را به طور مفصل با بیمار در میان می گذارد. همچنین جراحان قبل از امضای رضایت نامه این خطرات را به بیمار گوشزد می کنند.

1. حالت تهوع

در روزهای اول بعد از عمل ممکن است بیمار احساس تهوع کند. علاوه بر این، ممکن است احساس کند که معده اش ناراحت است. این به این دلیل است که معده به زمان نیاز دارد تا به فضای کوچکتر عادت کند. با گذشت زمان، این مشکلات به طور کلی برطرف می شوند.

با این حال، حالت تهوع با گذشت زمان بهبود نمی یابد. در این موارد تخلیه و برداشتن بالون به رفع حالت تهوع کمک می کند و روش های دشوار دیگری به بیمار پیشنهاد می شود.

2. درد در ناحیه شکم و کمر

در برخی موارد، بالون باعث می شود بیمار احساس کشش در شکم کند. این می تواند باعث دردی شود که تشخیص آن دشوار است. در نتیجه ممکن است بیمار در ناحیه شکم یا کمر احساس درد کند و نمی تواند محل دقیق آن را تعیین کند. این مشکل با گذشت زمان حل می شود و در عین حال معده سعی می کند خود را با شرایط جدید (با بالون در داخل) وفق دهد.

3. استفراغ و سوء هاضمه

پس از قرار دادن بالون در معده، بیمار نمی تواند مانند قبل غذا بخورد، زیرا دیگر فضایی در معده وجود ندارد. به رژیم غذایی جدید در نتیجه، بیمار ممکن است احساس کند که بیش از حد توان معده اش خورده است. این می تواند منجر به تهوع و استفراغ شود. متخصص گوارش ممکن است داروهای ضد رفلاکس را برای کمک به درمان رفلاکس اسید و سوء هاضمه تجویز کند.

4. پارگی بالون معده

پس از قرار دادن بالون در شکم، بالون با نمک نمک پر می شود. در موارد نادر، توپ ممکن است پر شود. در نتیجه، بالون می تواند در داخل معده ترکیده شود. در صورت پارگی، بالون به طور طبیعی از طریق روده بزرگ خارج می شود. اگر درد شدید داشتید یا احساس کردید بالون ترکیده است، فوراً با متخصص گوارش تماس بگیرید.

5. جراحت یا آسیب هنگام وارد کردن یا برداشتن مثانه

جراح از یک لوله بلند و یک دوربین متصل به انتهای آن برای وارد کردن بالون به معده استفاده می کند. لوله از دهان وارد می شود و قبل از رسیدن به معده از مری عبور می کند. برای خارج کردن بالون، لوله را وارد معده می کنند، سپس بالون را تخلیه می کنند. سپس با استفاده از همان لوله، بالون از مری و دهان خارج می شود. در برخی موارد، این فرآیند می تواند به دهان یا مری آسیب برساند و منجر به خونریزی، درد یا ناراحتی شود.

6. عفونت

عفونت خطری است که ممکن است پس از هر عملی رخ دهد. استفاده از ابزار و تجهیزات تمیز به کاهش خطر عفونت کمک می کند. اما هنوز هم می تواند اتفاق بیفتد. علائم عفونت عبارتند از:

بالا آوردن

اسهال

و

دردی که با مسکن ها قابل کنترل نیست

منبع: وب سایت دکتر بالون معده

دکمه بازگشت به بالا