سلامت و دانش

ضرب و شتم شدید یک متخصص بیهوشی توسط همراهان یک بیمار در پیرانشهر+عکس

رئیس اتحادیه متخصصین بیهوشی ایران و معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی با اشاره به ضرب و شتم یک متخصص بیهوشی توسط بیماران همکار در پیرانشهر ، گفت: “باید با مهاجمان برخورد سخت صورت بگیرد و انتظار پاسخ قضایی محکمی را داریم.”

به گزارش دکترنامه ، 2 علیرضا سلیمی ، رئیس انجمن بیهوشی ایران و معاون مدیر آموزش سازمان های سیستمهای پزشکی گفت: “حدود یکشنبه 22 ژوئیه ، آقای ابوترابی ، متخصص بیهوشی با دیابت و همسرش ، متخصص بیهوشی است و هر دو در پیرانشهر فعالیت می کنند.” آنها در وظیفه بودند که مورد حمله بهترین دوست بیمار قرار گرفتند و مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند. یک همکار بیمار 33 ساله با Qovid-19 که بسیار بیمار بود ، به دکتر حمله کرد. ابوترابی به عنوان یک گروه و هفت نفر پس از فوت بیمار ، و او را بدرقه و ضرب و شتم ضرب و شتم کردند.

سلیمی با توجه به میزان آسیب دیدگی متخصص بیهوشی در طول خدمت خود گفت: شدت جراحت به حدی بود که واقعاً تعجب کردم. متأسفانه زخم های زیادی که توسط دکتر متحمل شده است. ابوترابی و استخوانهای زیادی شکسته است. چشم پزشک نیز آسیب دیده است به گونه ای که ، البته ، آسیب دیدگی چشم خوشبختانه باعث کوری نشده است ، که ما خوشبختانه از آن برخوردار هستیم. زیرا اوضاع می تواند بدتر شود.

معاون آموزش سازمان نظام صنفی پزشکی هشدار داد: چنین حوادثی می تواند مردم در مناطق مختلف ایران را در زنجیره خدمات به خطر اندازد و گفت: شرایط شدید و خستگی شدید همچنان به خدمت خود ادامه می دهد. انجام این کار می تواند به کل کادر مراقبت صدمه بزند و از گروه خدمت جلوگیری و جلوگیری کند. حتی می تواند برخی مناطق دور افتاده را از این سرویس حذف کند. این به هیچ وجه امری عادی نیست و برای کنترل این پرونده و موارد مشابه باید جدی گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ، رئیس انجمن بیهوشی ایران گفت: یک حادثه تلخ رخ داده است و ما در تلاش هستیم تا از بروز یک حادثه مشابه جلوگیری کنیم. بنابراین ، ما انتظار داریم وضعیت متخصصان در شهرها بهبود یابد و از امنیت و دفاع همه همکاران اطمینان حاصل شود. سوال ما این است که چرا بیماران این تعداد زیادی دارند و چرا پاسخ مستقیمی به حملات وحشتناک وجود ندارد. اگر خدای ناکرده ، این همکار محترم دچار جراحتی برگشت ناپذیر شود ، چه کسی مسئول خواهد بود؟ به نظر می رسد بهتر است بلافاصله به مأموریت و خدمات پزشک در شهر پایان داده و آنها را به شهر مورد نظر منتقل کنید تا از آسیب روانی بیشتر جلوگیری شود. البته برخورد با مهاجمان که باید به شدت انجام شود و در شرایط فعلی ، این بحث آسانی نیست و انتظار یک رویکرد قضایی محکم را داریم. این یک موضوع شخصی نیست و این مربوط به کل جامعه سلامت و کادر پزشکی و انتظارات عمومی جامعه است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا