عمومی

کلنگ زنی ساخت سرای متأهلی دانشجویان دانشگاه لرستان

به گزارش دکترنامه لرستان، دکتر. هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان دانشجویی در مراسم کلنگ زنی ساخت خوابگاه دانشجویی متاهل در سایت مرکزی دانشگاه لرستان در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس سیاست دانشگاه دولت سیزدهم و وزارت علوم. ، تاکنون مقدمات و مقدمات لازم برای احداث 3500 واحد شبانه روزی دانشجویان متاهل در کشور فراهم شده است.

دکتر. داداش پور توضیح می دهد: دانشگاه لرستان از معدود دانشگاه های کشور است که خوابگاه دانشجویان متاهل ندارد و خوشبختانه شاهد موفقیت این طرح بوده ایم.

وی افزود: حدود 87 دانشجوی متاهل در سراسر کشور وجود دارد که این آمار نشان می دهد که باید برای ایجاد سالن های دانشجویی مناسب برای دانشجویان متاهل تلاش مضاعفی صورت گیرد و خوشبختانه رویکرد دولت سیزدهم و وزارت علوم در حال اتخاذ این موضوع است. به حساب آوردن.

رئیس سازمان دانش آموزی کشور گفت: بر اساس سیاست دولت سیزدهم تفاهم نامه ای بین وزارت علوم و وزارت راه و شهرسازی برای ساخت 200 هزار واحد خوابگاهی در سراسر کشور برای دانشجویان متاهل منعقد شد. 1404.
هاشم داداش پور تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار بود تا سال 1404 200 هزار واحد شبانه روزی برای دانشجویان متاهل در سراسر کشور ساخته شود که در صورت تحقق کامل این امر جهشی بزرگ در جهت تامین پانسیون دانشجویان متاهل در کشور خواهد بود. سیستم آموزشی این کشور عالی است.

وی در سخنان خود از استاندار لرستان (دکتر فرهاد زاویار) که در اجرای این پروژه زیرساختی دانشگاه لرستان مساعدت کرده اند تشکر کرد.
ساخت خوابگاه دانشجویان متاهل به منظور حمایت از خانواده و جوانان ساکنین می باشد.

در ارتباط با این موضوع، دکتر. سید حسام الدین حجازی معاون دانشجویی دانشگاه لرستان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه لرستان گفت: سنگ اندازی اولین سنگ بنای اقامتگاه دانشجویان متاهل دانشگاه لرستان گام مهمی در حمایت از خانواده و ساکنان این دانشگاه است. جوانان.
دکتر. حجازی افزود: راه اندازی خوابگاه دانشجویی متاهل خود محلی برای تشویق دانشجویان به ازدواج و تشکیل خانواده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه لرستان از زمین کافی برخوردار است، تلاش می کنیم سریعا مقدمات و بسترسازی برای ساخت اقامتگاه برای دانشجویان متاهل فراهم شود.
معاون دانشجویی دانشگاه لرستان تصریح کرد: اگر بخواهیم در سایت دانشگاه لرستان در شهرستان خرم آباد و سایر مراکز اقماری وابسته به دانشگاه لرستان در شهرستان الشتر، نورآباد، پلدختر و کوهدشت خوابگاه های کافی برای دانشجویان متاهل ایجاد کنیم، در نظر داریم. برای ساخت مجموعا 2 1000 واحد شبانه روزی برای دانشجویان متاهل در استان وجود دارد.

دکتر. سید حسام الدین حجازی اظهار داشت: تلاش ما بر این است که از ظرفیت صندوق رفاه دانشجویان، کمک های وزارت راه و شهرسازی، وزارت علوم و بانک ها برای ساخت هر چه سریعتر خوابگاه های متاهل در لرستان استفاده کنیم. دانشگاه خرم آباد و مراکز اقماری دانشگاه لرستان که در چند شهر هستند از استان ها استفاده می کنیم.

دکمه بازگشت به بالا