سلامت و دانش

شرایط تحصیل رشته های پزشکی در گرجستان

کشور زیبای گرجستان با تمدنی کهن در منطقه قفقاز واقع شده است پست قرار داشتن کشور گرجستان در دو قاره اروپا و آسیا باعث شده است که از موقعیت ویژه ای برخوردار گردد و همین امر موجب شده است که گرجستان تمام تلاش خود را کند تا بتواند این کشور را جزء اتحادیه اروپا کند این موضوع خود یکی از دلایل تحصیل دانشجویان در این کشور است.
هزینه پایین و کم بودن مخارج زندگی از عواملی است که دانشجویان را به سمت این کشور زیبا هدایت می کند.
تحصیل در مدارس گرجستان به این صورت است که از سن ۶ سالگی آغاز می شود و بعد از گذراندن این دوره شش ساله دانش آموزان وارد دوره سه ساله آموزش می شود که از سن ۱۳ سالگی تا ۱۵ سالگی ادامه دارد.
تمامی افراد در گرجستان موظف هستند این دوره ۱۹ ساله تحصیلی را طی کنند و آموزش و پرورش طی ۹ سال تحصیلی اولیه کاملاً رایگان و بر عهده نظام آموزش و پرورش کشور گرجستان است و در آخر اگر هر کسی بخواهد مدرک دیپلم متوسطه را کسب کند باید دوره دبیرستان را که سه سال طول می‌کشد و سن ۱۵ تا ۱۸ سالگی است است در یکی از دبیرستانهای خا مدارس فنی کشور گرجستان به اتمام برساند.
سال تحصیلی در کشور گرجستان از ماه سپتامبر شروع می‌شود و تا ماه ژوئن(جون) ادامه می یابد.

باید بدانید زبان مردم گرجستان گرجی است و بر خلاف سایر کشورها که داشتن مدرک زبان آیلتس و تافل خیلی مهم است .کشور گرجستان تسلط بر روی زبان رسمی کشور خود یعنی گرجی را مهمتر می‌داند و لازم به ذکر است که تسلط بر زبان گرجی در روند اقامت و تحصیل در کشور گرجستان به شما کمک بسیاری می کند. حتی اگر در زمان تحصیل شما تسلط کافی و لازم را به زبان تحصیلی خود نداشته باشید می توانید در گرجستان همزمان با تحصیلات خود دوره های زبان را بگذرانید اما خیلی بهتر است که قبل از ورود به کشور گرجستان بر زبان گرجی مسلط شوید.
عزیزانی که خواستار تحصیل در گرجستان هستند احتیاجی به ویزا ندارند ولی برای پذیرش باید مدارک لازم را همراه داشته باشند مانند: (داشتن پاسپورت معتبر،ریز نمرات برای دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد ،ترجمه رسمی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی، ۲ قطعه عکس پاسپورتی ،ارائه مدارک معتبر مالی جهت پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی و در آخر مدارکی جهت قانونی بودن اقامت شما در کشور گرجستان است).
در کشور گرجستان دانشگاه های دولتی و خصوصی بسیاری وجود دارد که رشته های مختلفی را به دو زبان انگلیسی و گرجی ارائه می دهند و همگی از کیفیت آموزشی بسیار خوبی برخوردارند به طوری که پس از اتمام تحصیل مدرک ارائه شده توسط دانشگاهی که در آن تحصیل کرده اید بسیار معتبر بوده در حدی که با دانشگاه های معتبر دیگر کشورهای اروپایی برابری میکند و قابل قبول است.
بعد از تعیین رشته مورد نظر خود باید فرم درخواست پذیرش آنلاین را نیز پر کنید و مدارک خود را ارسال کنیم پذیرش در گرجستان در دو نوبت ماه های مارچ و سپتامبر انجام می شود.
هزینه تحصیل در کشور گرجستان مقرون به صرفه بوده و سطح کیفی آموزش در این کشور با سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی برابری می کند.
مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی حدوداً ۴ سال و کارشناسی ارشد یک سال و نیم الی دو سال است است و زبان تحصیل در بیشتر رشته ها زبان گرجی و گاهی روسی است و رشته های محدودی در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی آموزش داده می‌شود مانند رشته‌های ادبیات و تاریخ و فرهنگ دیگر کشورهای جهان.
هزینه تحصیل در دوره کارشناسی به طور میانگین ۳ هزار یورو می باشد و در دوره کارشناسی ارشد ۳۰۰۰ الی ۴ هزار یورو تخمین زده می شود.
یکی از روشهای مهاجرت به کشور گرجستان از طریق تحصیل در این کشور امکان پذیر است است و اقامت در کشور گرجستان بعد از تحصیل به این معنی است که دانشجویانی که از این کشور فارغ التحصیل می شوند شهروند خارجی این کشور محسوب می شوند.

گرجستان کشوری اوراسیایی ، واقع در دو قاره آسیا و اروپا بین دریای خزر و دریای سیاه ، یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل است. شاید تعجب کنید که چرا تحصیل در گرجستان را با صراحت به شما پیشنهاد می دهیم اما باید گفت که با وجود دانشگاه های معتبر جهانی در گرجستان جای تعجب باقی نمی ماند .

تحصیل در کشور زیبای گرجستان

گرجستان با پیاده سازی معیارها و قوانین مورد پذیرش آمریکا و کانادا در نظام آموزشی و دانشگاهی خود و برخورد عالی با دانشجویان مشغول به تحصیل در گرجستان افراد را برای ادامه تحصیل بیشتر به خود جذب کرده است. پایین بودن هزینه تحصیل در گرجستان نسبت به کشورهای اروپایی ، آب و هوای خیلی خوب یکی دیگر از معیارهای انتخاب تحصیل در گرجستان است.

شرایط پذیرش تحصیل در گرجستان

خیلی از افراد برای اقامت گرجستان و مهاجرت به گرجستان از طریق تحصیل در گرجستان اقدام می کنند. افرادی که با هر هدفی علاقه مند به اقامت گرجستان هستند ، پس از دریافت اقامت جهت تحصیل و پذیرش تحصیل در گرجستان می توانند برای دریافت تابعیت و شهروندی گرجستان اقدامات لازم را انجام دهند در واقع بعد از پذیرش تحصیل در گرجستان دریافت اقامت گرجستان به مراتب اسان تر خواهد شد. لازم به ذکر است که تحصیل در گرجستان یکی از روش های اخذ اقامت گرجستان است اما روش های دیگری مانند سرمایه گذاری در گرجستان ، ثبت شرکت در گرجستان نیز وجود دارد که می توانید برای مهاجرت به گرجستان از آنها استفاده کنید.

شرایط پذیرش تحصیل در گرجستان
شرایط پذیرش تحصیل در گرجستان

جهت پذیرش قطعی تحصیل در گرجستان ، وزارت آموزش وزارت کشور گرجستان باید مدارک تحصیلی شما را تایید کند و مشخص شود که سطح تحصیلات فعلی فرد متقاضی معتبر و قابل قبول است . در واقع می توان گفت شرایط سختی برای تحصیل در گرجستان و پذیرش در دانشگاه های گرجستان سخت نیست و بیشتر باید پروسه ی اداری را پشت سر بگذارید تا گزینش علمی.3

 

برای اطلاعات بیشتر به سایت وانجورجیا مراجعه کنید.

دکترنامه در این نوشته، این موارد را بررسی می کند پنهان کردن عناوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا