عمومیکسب و کار ویژه

علت نپختن لپه در خورشت قیمه چیست؟

برای پخت لپه ناپاز چه باید کرد؟

هنگام درست کردن یک قابلمه قیمه، اکثر مردم می پرسند: “اگر قیمه نجوشد چه باید کرد؟” گاهی حبوبات آهسته پخته مانند نخود و نخود همه برنامه های مهمانی ما را خراب می کنند. معمولا دلایل زیادی وجود دارد که چرا بادرنجبویه در قابلمه پخته نمی شود و با چند ترفند قابل حل است. اگر نمی دانید برای طبخ لپه ناپاز چه کار کنید، بهترین پاسخ به این سوال در مقاله پیش روی شماست. با آموزش ترفندهای لپه ناپاز در این مقاله، دیگر چالشی برای درست کردن غذاهای مختلف مانند قیمه رستورانی و دلمه وجود نخواهد داشت.

اضافه کردن نمک در آخرین مرحله پخت و پز؛ بهترین ترفند برای پخت ناپاز

یکی از راه‌های پخت سریع لوبیا سبز در روغن ساده، اضافه کردن نمک در آخرین مرحله پخت است. مهم نیست از چه نمکی در آشپزی استفاده می کنید. برخی از افراد ممکن است از نمک آبی یا صورتی و مقداری نمک خوراکی یددار استفاده کنند. در هر صورت برای پخت لپه سفت بهتر است بعدا در ظرف نمک اضافه کنید. پس از پختن خوب گوشت و لوبیا باید هر نمکی را به ظرف اضافه کرد. بر این اساس، دلیل اینکه گوشت چرخ کرده شما به آرامی پخته می شود، به احتمال زیاد به دلیل اضافه کردن زودهنگام نمک است. به این ترتیب ید موجود در نمک حفظ می شود و خاصیت نمکی خود را از دست نمی دهد.

جوش شیرین برای فلاسک؛ محلولی برای جوشاندن سخت بالن

برخی از سبزیجات مانند عدس حتی بدون آماده سازی و خیساندن طولانی مدت در آب نسبتاً سریع پخته می شوند. اما روش پخت حبوبات و سبزیجات زمان بیشتری می برد. این امر به ویژه در مورد بلال های قدیمی که سال ها پیش خریداری شده اند صادق است. بنابراین، اگر شما هم می‌پرسید «برای پخت سریع‌تر ماهی چه باید کرد»، توصیه می‌کنیم از جوش شیرین استفاده کنید. شستن بزهای پیر در آب تمیز کافی نیست. در بیشتر موارد، هنگام پخت کلم در وعده های غذایی سریع و سایر غذاها باید از جوش شیرین استفاده کنید. بهتر است این کار را یکی دو روز قبل از پخت انجام دهید تا در این مدت حبوبات خوب خیس بخورند و نرم شوند.

لپه را در زودپز بپزید؛ راه حلی برای پخت حبوبات آهسته

بهترین روش برای پخت سریع آنها این است که آنها را در زودپز بپزید تا در زمان نسبتاً کوتاهی بپزند. این ترفند زمانی که زمان کمی برای تهیه غذا دارید سریع ترین راه حل خواهد بود. البته به زمان قرار دادن لاشه در زودپز دقت کنید; زیرا نگهداری طولانی مدت خودرو در زودپز می تواند باعث له شدن آن شود. معمولا زمان پخت در زودپز از ربع تا نیم ساعت است.

زودپز یکی از قسمت های مهم و کاربردی آشپزخانه است که می توان از آن برای پخت انواع غذا استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر می خواهید مرغ پخته شده خود را طعم دار کنید، اما زمان کافی برای پخت مرغ در فر ندارید، بهتر است مرغ را در زودپز بگذارید تا کاملا پخته شود.

خیساندن؛ آب سرد یا گرم؟

هنگام آشپزی، بسیاری از مردم می پرسند: “چه کاری می توانیم انجام دهیم تا غذا سریعتر درست شود؟” بهترین راه حل آبیاری لپه است. 2 لیتر آب سرد را در یک قابلمه بزرگ بریزید و بگذارید یک شب بماند. به این ترتیب زمان پخت حداقل نیم ساعت کاهش می یابد. همچنین مسواک زدن کدو تنبل باعث می شود که راحت تر بخورید.

اگر نیاز به استفاده سریع از نخود دارید، آن را به مدت ۲ دقیقه به آرامی بجوشانید، سپس قبل از پختن، ۱ ساعت در آب خیس کنید. بعد از خیس خوردن لپه، سایر مواد و مواد غذایی مورد علاقه خود مانند گوشت، پیاز، فلفل و البته نمک را اضافه کنید. اجازه دهید درب قابلمه به مدت 1.5 ساعت بجوشد و گهگاهی محتویات قابلمه را هم بزنید.

نمک را در آخرین مرحله پخت فراموش نکنید. نمک علاوه بر طعم دادن به غذا، بوی بد گوشت را نیز از بین می برد. به همین دلیل از نمک برای طعم دادن به ماهی قزل آلا، مرغ و گوشت گوسفند یا گاو استفاده می کنند تا طعم نامطبوع این غذاها را از بین ببرند.

پخت لپه چقدر طول می کشد؟ زمان جوش لپه را بررسی کنید

قبل از پختن، باید گوش های پخته یا بلند را یک شب تا صبح خیس کنید. روز بعد، 1 فنجان نخود و 2 فنجان آب و ½ قاشق چایخوری نمک را در یک قابلمه بزرگ بریزید. قابلمه را برای پخت روی گاز بگذارید. سپس حرارت را کم کنید تا بجوشد، روی آن را ببندید و حدود 25 دقیقه صبر کنید تا لپه ها پخته شوند. توصیه می کنیم به جای نمک سفید از نمک آبی یا صورتی استفاده کنید. قیمت نمک آبی و صورتی نسبت به مزایای آن بسیار مناسب و ارزان است.

گزینه دیگر این است که یک تکه نان و مخلوط آب را به مدت 10 تا 15 دقیقه در مایکروویو قرار دهید و در نهایت اگر نمی خواهید یا به دلایلی نمی توانید لپه ها را بکشید، لوبیاهای خشک را دوباره در مایکروویو قرار دهید. گلدان در این حالت ساخت لپه ها حدود 1-2 ساعت زمان می برد. بعد از پختن لپه ها می توانید به راحتی از آن ها در قیمه، دلمه و سایر غذاها استفاده کنید.

هنگام له شدن لپه چه باید کرد؟

در صورت افتادن لپه متاسفانه کاری نمی توان کرد و باید قیمه را به همین ترتیب سرو کنید. دفعه بعد برای جلوگیری از این اتفاق، هنگام سرخ کردن گوشت و پیاز، لپه را در کمی روغن زیتون تفت دهید. با این کار احتمال له شدن و افتادن لپه ها کم است. البته این کار را فقط با حبوبات زودپز انجام دهید. در غیر این صورت نیازی به سرخ کردن لپه پخته شده به مدت طولانی در روغن زیتون نیست.

دلیلی برای اصرار به استفاده از روغن زیتون و نمک زیاد در آشپزی وجود ندارد. استفاده از روغن زیتون و نمک فواید و فواید زیادی دارد. به عنوان مثال نمک صورتی برای تیروئید بسیار مفید است و این غده را در بدن بهبود می بخشد.

آیا می توانیم لپه ها را بیش از حد خیس کنیم؟

اگر لپه ها را برای مدت طولانی در آب بگذارند شروع به تخمیر می کنند. این اتفاق پس از حدود 48 ساعت در دمای اتاق رخ می دهد. اگر لپه ها را در یخچال خیس کنید، سه یا چهار روز طول می کشد تا تخمیر شروع شود.

چگونه بفهمیم لپه پخته شده است؟

برای اینکه غذای شما (مثلاً خورش قیچی) به خوبی آماده و آماده سرو شود، باید هر قسمت از آن را بچشید. یک لپه کاملا پخته سفت است و در عین حال کاملاً شکل خود را حفظ می کند.

چرا لپه در خورش قیمه پخته نمی شود؟

این مشکل دلایل مختلفی دارد، ممکن است لپه برای مدت طولانی پخته شود، در ابتدای پخت نمک به آن اضافه شود یا زمان پخت لپه کوتاه باشد.

دکمه بازگشت به بالا