سلامت و دانش

علائم و چگونگی تشخیص کرونای جهش یافته / لزوم قرنطینه ۱۴ روزه مسافران خارجی

یکی از اعضای کمیته ملی کنترل تاج ، گفت: “تفاوت زیادی بین جهش تاج و ویروسی که تاکنون با آن روبرو بوده ایم وجود ندارد.” البته تشخیص تاج جهش یافته بدون آزمایش ژنتیک غیرممکن است.

در مصاحبه ای با دکترنامه ، دکتر مسعود مردانی وی با اشاره به قطعیت شناسایی موارد جهش تاج در اندونزی گفت: اول از همه باید توجه داشت که تفاوت زیادی بین مبتلایان به بیماری عروق ویروس کرونا قبلی و مبتلایان به جهش ویروس کرونا وجود ندارد. در عین حال ، شناسایی یک تاج جهش یافته بدون آزمایش ژنتیک غیرممکن است.

افزایش انتقال ویروس کرونا ویروس های جهش یافته

وی افزود: سرعت و قدرت انتقال بیماری در تاج جهش یافته کمی بیشتر است و بیماران مبتلا به تاج جهش یافته ویروس را سریعتر به دیگران منتقل می کنند. از طرف دیگر ، علائم بالینی ممکن است در بیماران مبتلا به جهش عروق ویروس کرونا تا حدودی شدیدتر باشد.

مردانی با بیان اینکه در میان افرادی که از کشورهای اروپایی ، به ویژه انگلیس به ایران می آیند ، باید بدنبال افراد مبتلا به جهش کرون باشیم ، ادامه داد: موارد بیماری که در کشور مشاهده می شود مربوط به مسافرانی است که از ایران به ایران می آیند انگلیسی. .

مسافران ورودی به کشور 14 روز خود را قرنیه می کنند

وی تأكید كرد: “اگر شخصی مسافری از خارج از كشور دارد ، باید او را راهنمایی كنند تا 14 روز در اتاق قرنیه بماند و در ورودی این شخص را نبوسد ، به او دست نزنید و داخلش نگذارید. بغل نكنید. اجازه دهید فرد داخل باشد. به مدت 14 روز در اتاق قرنطینه و در صورت داشتن کوچکترین علائم بیماری ، آزمایش PCR را انجام دهید.

تشخیص را تقویت کنید تا به ویروس جهش یافته مبتلا نشویم

مردانی با بیان اینکه در حال حاضر وزارت بهداشت همه مسافرانی را که از کشورهای تحت تأثیر جهش به ایران می آیند تحت نظر دارد ، افزود: بنابراین ما باید همین کار را انجام دهیم و تشخیص خود را تقویت کنیم تا به ویروس جهش یافته مبتلا نشویم. “

پروتکل را دنبال کنید

وی تأکید کرد: برای جلوگیری از عفونت ویروس کرونا ، جهش یا عدم جهش ، باید پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی ، شستن دست ، جلوگیری از مسافرت های غیرضروری ، بستن زمان و ماسک زدن از خانه به خانه را دنبال کنیم.

علائم ویروس جهش یافته

مردانی گفت: علائم جهش عروق ویروس کرونا مانند عروق ویروس کرونا است که تاکنون شناخته شده است ، اما کمی شدیدتر است. با این حال ، این تشخیص ممکن است هفته ها طول بکشد. مفیدترین مورد برای تشخیص ، سابقه سفر به کشوهای درگیر در تاج جهش یافته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا