عمومی

دانشگاه محقق اردبیلی ۱.۶درصد علم کشور را تولید می‌کند

دکترنامه/اردبیل معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه محقق اردبیلی ۱.۶ درصد علم کشور را تولید می کند.

قاسم عموعابدینی امروز، ۳۰ شهریور در جلسه شورای دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه شورای دانشگاه‌ها می‌توانند یک تحول عظیمی را در دانشگاه ایجاد کنند، گفت: دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان تنها دانشگاه دولتی استان اردبیل از لحاظ حکمرانی استانی دانشگاه بسیار خوبی است.

وی با اشاره به آغاز بکار کارگروه پیاده سازی آمایش و مدیریت تحول آموزش عالی استان اردبیل، افزود: در نظام آموزشی قبل و بعد از انقلاب سیستم حاکمیتی اختیاراتی که در قالب این کارگروه به استان ها داده، نداده است.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: علی رغم اینکه در بسیاری از استان ها رئیس این کارگروه استاندار است، استان اردبیل یکی از استان‌هایی بود که ریاست این کارگروه به رئیس دانشگاه معین استان واگذار شد.

وی چهار محور حکمرانی مبتنی بر خرد و حکمت، فارغ ‌التحصیل توانمند از نظر اشتغال، خانواده محوری و تعاملات بین‌المللی را اصل تحول در دانشگاه ها با عنوان دانشگاه تمدن ساز عنوان کرد و تصریح کرد: حکمرانی، نیازهای جامعه، نظام فرهنگی و اجتماعی و همکاری‌های علمی بین‌المللی چالش‌های اصلی آموزش عالی هستند.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به ضرورت شکل‌گیری دیپلماسی علمی درست و با کیفیت تاکید کرد و گفت: باید به نحوی عمل کنیم که هر دانشجوی خارجی که در ایران تحصیل می‌کند باید سفیر فرهنگی کشورمان در کشور خودش باشد.

وی تولید علم جمهوری اسلامی ایران در دنیا را ۲ درصد عنوان کرد و افزود: از این میزان ۹.۵ درصد برای دانشگاه تهران، ۴ درصد برای دانشگاه صنعتی شریف و ۱.۶ درصد برای دانشگاه محقق اردبیلی است.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برای رشته‌ها فرم اشتغال تدوین شده تا ایجاد رشته ها و آموزش‌ها بر مبنای نیاز جامعه باشد، اضافه کرد: همچنین با قرارداد بورس صنعت می توان چراغ برخی از رشته ها را روشن نگه داشت.

وی ادامه داد: امسال حدود ۵ هزار بورس صنعت در دفترچه انتخاب رشته کنکور پیش بینی شده است.

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دانشگاه، گفت: دانشگاه محقق اردبیلی با تلاش و کوشش اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان و حضور در رتبه بندی‌های ملی و بین المللی روند رو به رشد خود را تداوم می بخشد.

وی با بیان اینکه اولین جلسه کارگروه پیاده‌سازی آمایش و مدیریت تحول آموزش عالی استان اردبیل استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، گفت: در این شورا برنامه ریزی های لازم برای روند فعالیت های آموزش عالی استان انجام خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا