سلامت و دانش

اجرای طرح غربالگری کرونا به صورت وسیع

ایستگاه خبری

عبدالرضا رحمانی فضلی در اولین جلسه ستاد عملیاتی ستاد ملی ضد ویروس کرونا ، گفت: “بحث هایی در مورد نحوه اجرای قطعنامه وجود دارد.” ما باید توافق نامه های منطقه ای و زیست محیطی را اجرا کنیم. استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی می توانند در هر استان و شهری در این زمینه کمک کنند. ما در محله از پلیس استفاده کردیم و کار کرد و مجبور شدیم از هلال احمر کمک بگیریم.
وی افزود: چندین بار تأکید شده است که وزارت صمت مسوولیت مشکل کمبود ماسک را بر عهده دارد و برخلاف اعلامیه های رسمی ، دسترسی به ماسک در برخی مناطق هنوز دشوار است ، بنابراین وزارت صمت و بهداشت باید در این امر دخیل باشد.
وی افزود: طی یک هفته گزارشات کلیه اقدامات باید برای محاسبه نقاط ضعف به اردوگاه ارسال شود. اجرای طرح غربالگری و تشخیص باید به طور گسترده در اولویت قرار گیرد و همه دستگاه ها باید به وزارت بهداشت کمک کنند و دادستان ها باید از اجرای آنها اطمینان حاصل کنند.
وزیر کشور تأکید کرد: ما باید قادر به ردیابی هر فرد آلوده به ویروس کرونا باشیم و افراد مرتبط با وی را شناسایی کرده و از نظر بیماری تحت نظر وی قرار دهیم. دامنه غربالگری در حال گسترش است و لازم نیست نگران افزایش میزان بروز آن باشیم. زیرا اگر بلافاصله بتوانیم بیمار را شناسایی کنیم ، تعداد مرگ و میر ما کاهش می یابد.
در بخش آخر ، رحمانی فضلی به موضوع شاخص آلودگی هوا و ارتباط آن با شیوع ویروس کرونا و افزایش مرگ و میر اشاره کرد و افزود: وزیر بهداشت باید این پیوند را با همکاری سازمان محیط زیست شناسایی کند تا شاخص های تعطیلی ما تغییر کند. فرمانداران و فرمانداران باید طبق سیاست عمل کنند و اختیارات در قانون داده خواهد شد.
وی ادامه داد: باید از ایجاد ساختارهای جدید و بزرگ خودداری کنیم. قوه مجریه باید کار خود را انجام دهد و کمیته اجرایی و ارگان باید تصویب را جدی بگیرند. بنابراین ، من درخواست می کنم که توافق نامه را برای کاهش تعداد بستری شدن در بیمارستان و بیماران دنبال کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا