سلامت و دانش

کرونا در هفته‌ای که گذشت؛ ۳۳ هزار مبتلا، بیش از ۲ هزار قربانی

طبق سایت های خبری ، در هفته گذشته تعداد موارد و قربانیان ویروس کرونا در ایران به شدت افزایش یافته است. وضعیت به جایی رسیده است که هر چند روز یکبار ، رکوردهای ویروس کرونا در کشور شکسته می شود و افراد بیشتری می میرند. آنها دست می دهند.

هفته گذشته ، برای اولین بار ، تعداد روزانه ویروس های کرونا از 5000 و تلفات روزانه Covid-19 از 300 گذشت ، ارقامی که مشخص نیست این روند تا چه مدت ادامه خواهد داشت.

رکسانا مصلحی ، استاد اپیدمیولوژی ژنتیک در دانشگاه ایالتی نیویورک (SUNY) هفته گذشته در گفتگو با یک سایت خبری در مورد وضعیت فعلی ایران اظهار داشت: “ایران اکنون در موج سوم قرار دارد. میزان مرگ و میر تاج در ایران اکنون به 5.71 درصد رسیده است. آخرین باری که ما در مورد این رقم صحبت کردیم به 4.78 درصد رسیده و ما نگران هستیم ، زیرا در حالت ایده آل این رقم باید 1.5 تا 2 درصد باشد. “ایده ایده آل کشور این است که سیستم بهداشتی یک کشور توانسته است با این بیماری کنار بیاید ، به طوری که 5.71٪ از قربانیان تعداد بسیار بالایی. “

بیشتر بخوانید: حلقه کنترل تاج در ایران؛ از ردیابی نکردن تا نیم و نیم قرنطینه

تعداد بیماران در هفته 33000 نفر

هفته گذشته روزانه به طور متوسط ​​4717 نفر به ویروس کرونا آلوده می شدند و متأسفانه در تاریخ 29 و 1 آبان ماه رکورد ویروس کرونا ویروس شکسته شد و تعداد ویروس کرونا در روز بیش از 5000 بود در حالی که فقط دو هفته بود. پیش از این ، در هفدهمین روز آنلاین ، رکورد روزانه بیماری عروق کرونا ویروس قلب در ایران 4392 نفر بود.

در هفته گذشته در مجموع 3،321 نفر به ویروس کرونا آلوده شده بودند.

اگرچه طبق هشدارهای بسیاری از کارشناسان و مقامات ، افزایش تعداد بیماران با شروع پاییز غیر منتظره بود ، اما به نظر می رسد از ابتدای ماه آنلاین هر هفته وضعیت بدتر می شود.

نمودار نشان می دهد که از ابتدای ماه به صورت آنلاین ، هر هفته نزدیک به 3000 نفر به تعداد بیماران هفتگی اضافه می شوند.

تعداد قربانیان در هفته ؛ 2073 نفر

خبر بد این است که افزایش تعداد موارد در یک ماه گذشته همچنین منجر به افزایش تعداد قربانیان بیماری شده است ، به طوری که در هفته گذشته به طور متوسط ​​روزانه 296 نفر در اثر ویروس کرونا می میرند. حتی اگر تا روز چهاردهم این ماه بصورت آنلاین باشد ، رکورد تعداد قربانیان تاج در ایران 235 نفر است.

در کل هفته گذشته ، 2073 نفر به Covid-19 آلوده شدند.

متأسفانه ، این تعداد وحشتناک در مقایسه با هفته های آنلاین آنلاین هر ماه به طور قابل توجهی افزایش می یابد ، بنابراین در مقایسه با هفته های آنلاین آنلاین هر ماه ، تعداد قربانیان ویروس کرونا به بیش از 600 نفر رسیده است و مشخص نیست که این روند صعودی چه مدت ادامه خواهد داشت.

استان های بیشتری تحت تأثیر ویروس کرونا قرار دارند

از طرف دیگر به نظر می رسد اوضاع استان بحرانی تر شده و وضعیت استان کردستان از حالت هشدار به قرمز تغییر یافته و سیستان و بلوچستان نیز به لیست استان های مبتلا به این بیماری اضافه شده اند.

وضعیت

نام استان

خط

قرمز

تهران

1

قرمز

اصفهان

۲

قرمز

قم

3

قرمز

آذربایجان شرقی

4

قرمز

خراسان جنوبی

5

قرمز

قزوین

6

قرمز

لرستان

7

قرمز

اردبیل

8

قرمز

خوزستان

9

قرمز

کرمانشاه

10

قرمز

کهگیلویه و بویراحمد

۱۱

قرمز

بوشهر

۱۲

قرمز

زنجان

13

قرمز

ایلام

14

قرمز

خراسان رضوی

15

قرمز

چهارمحال و بختیاری

16

قرمز

البرز

۱۷

قرمز

آذربایجان غربی

18

قرمز

مرکز

19

قرمز

کرمان

20

قرمز

خراسان شمالی

۲۱

قرمز

همدان

۲۲

قرمز

یزد

23

قرمز

سمنان

۲۴

قرمز

مازندران

۲۵

قرمز

گیلان

۲۶

نارنجی و زرد

گلستان

۲۷

قرمز

کردستان

۲۸

نارنجی و زرد

هرمزگان

۲۹

نارنجی و زرد

فارس

30

نارنجی و زرد

سیستان و بلوچستان

31

235237

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا