عمومیکسب و کار ویژه

تفاوت خودرو بر و امداد خودرو در چیست + کدام ارزان تر است؟

امداد خودرو و خودرو بر دو وظیفه جدا را بر عهده دارند که شما با توجه به شرایط باید از خدمات آن‌ها استفاده کنید. شما بدون دغدغه و در هر ساعتی از شبانه روز که متوجه مشکل در خودرو شده و یا با خرابی ناگهانی آن مواجه شدید می‌توانید از خدمات امداد خودرو به راحتی استفاده کنید زیرا امداد کاران امداد خودرو بلافاصله پس از تماس شما به محل توقف خودرویتان اعزام شده و تا حد امکان مشکل خودرویتان را در محل تعمیر خواهند کرد .

اما در این مرحله و در صورتی که خرابی خودروی شما قابل حل در محل نباشد شما ناچار خواهید بود که با استفاده از خودرو بر زنجان ، خودرویتان را به اولین و نزدیک‌ترین تعمیرگاه و یا مقصد و تعمیرگاه مد نظرتان منتقل کنید و می‌توان گفت که تفاوت اساسی امداد خودرو و خودرو بر در خدمات ارائه شده توسط آن‌ها است که بهتر است برای آشنایی بیشتر شما با خدمات هر کدام، در ادامه آن‌ها را بررسی کنیم.

خدمات امداد خودرو:

  1. تعمیرات فنی در محل
  2. تعمیرات برقی در محل
  3. سوخت رسانی
  4. تعویض قطعات خراب شده خودرو در محل
  5. پنچرگیری و تعویض لاستیک
  6. تعمیر، شارژ و تعویض باتری خودرو در محل
  7. امداد رسانی در مواقع بروز حادثه

و … تمامی خدمات مرتبط با خودرو توسط امداد خودرو در محل توقف‌تان به شما ارائه خواهد شد و شما بدون نگرانی می‌توانید تنها با شماره گیری تلفن‌های تماس امداد خودرو از تمامی خدمات آن در 24 ساعت شبانه روز و تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل نیز استفاده کنید.

خدمات خودرو بر

  1. حمل و جابجایی خودروهای صفر
  2. نقل و انتقال خودروهای لوکس
  3. حمل و انتقال خودروهای کارکرده
  4. حمل و جابجایی خودروهای کلاسیک
  5. حمل و منتقل کردن خودروهای وارداتی
  6. نقل و انتقال خودروهای مسابقه
  7. حمل و انتقال خودروهای تصادفی
  8. حمل و انتقال خودروهای خراب به تعمیرگاه

و …

همه از وظایف و فعالیت‌های خودرو بر هستند که مشابه خدمات امداد خودرو می‌توانید از تمامی این خدمات به صورت شبانه روزی و بدون محدودیت زمانی حتی در روزهای تعطیل نیز از آن استفاده کنید تنها کافیست تا با شماره خودرو بر مطمئن تماس گرفته و درخواست خود را به ثبت برسانید.

کدام یک ارزان‌تر است؟

نمی‌توان به راحتی به این سوال پاسخ داد زیرا تمامی هزینه‌ها با توجه به خدمات درخواستی شما برآورد خواهند شد و باید دید که شما قصد دارید از کدام یک از خدمات امداد خودرو و خودرو بر استفاده کنید تا بتوان گفت که چه مبلغی را باید بپردازید اما هرگز نگران نبلشید زیرا اگر از خدمات امداد خودرو و خودروبرهای اصل استفاده کنید می‌توانید به راحتی در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید.

در برآورد هزینه استفاده از خدمات امداد خودرو مواردی مانند تعمیر و تعویض قطعات، نوع مشکل پیش آمده در خودرو، ساعات استفاده از خدمات امداد خودرو، فاصله شما از اولین و نزدیک‌ترین جایگاه امداد خودرو و … موثر بوده و در استفاده از خدمات خودرو بر نیز عواملی مانند نوع و مدل خودروی شما، طول و نوع مسیر طی شده مد نظرتان، استفاده از خودرو بر تکی، خودرو بر تریلی و خودرو بر جرثقیل‌دار موثر هستند که با توجه به این عوامل و فاکتورها هزینه نهایی برآورد شده و شما می‌توانید آن را به صورت نقد و یا آنلاین بپردازید.

اگر از ما می‌شنوید هرگز فراموش نکنید که باید در انتخاب امداد خودرو و خودرو بر مورد نیازتان نهایت دقت را به کار بگیرید تا در دام شیادان و کلاهبرداران گرفتار نشوید. امداد خودرو محمود بهرامی، بهترین، بزرگ‌ترین، اصلی‌ترین و معتبرترین نمایندگی امداد خودرو در استان زنجان بوده که خدمات خودرو بر را نیز به صورت جامع به شما ارائه خواهد داد و تنها کافیست همین حالا شماره امداد خودرو محمود بهرامی را در تلفن همراهتان ذخیره کرده

و یا آن را بر روی یک کاغذ یادداشت کرده و در کنار سایر مدارک خودرویتان همیشه در دسترس داشته باشید تا در هر زمان بتوانید از تمامی خدمات جامع و ایمن امدخراب شدن خودرو وسط جاده یا خیابان اصلا اتفاق عجیبی نیست و به عنوان یک راننده حرفه ای، باید از قبل خود را برای وقوع احتمالی چنین اتفاقی آماده کنید. مطمئنا حفظ خونسردی، هدایت ماشین به گوشه ای خلوت حتی با هل دادن، بررسی وضعیت کلی ماشین و موارد دیگری از این دست، مهمترین اقداماتی هستند که بعد از خراب شدن اتومبیل باید انجام دهید. اما از همه اینها مهمتر، تماس به موقع با امداد خودرو سیار و کمک گرفتن از آنها است.

بسیاری اوقات مشکل ماشین جدی است و تا افراد حرفه ای آن را بررسی نکنند، خودرو روشن نمی شود. حتی گاهی اوقات به دلیل مسائلی مثل تصادف یا عدم فرمان پذیری، نیاز به حمل خودرو با کفی خودروبر یا با یدک کش است. در اینگونه مواقع نیز باز هم این امداد خودرو است که به کمک شما می آید. البته یک سوال اساسی در مورد امداد خودرو وجود دارد و آن هم هزینه امداد خودرو است. اینکه تعرفه های مربوط به تعمیر یا حمل خودرو چطور محاسبه می شود و چه نرخی دارد، مسئله ای است که در ادامه بیشتر به آن پرداخته ایم.

چه عواملی بر هزینه امداد خودرو تاثیرگذارند؟

قیمت امداد خودرو همیشه یکسان نیست و تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی تغییر می کند. از جمله مهمترین این فاکتورها عبارتند از:

  1. مدل خودرو: خودروهای خارجی سیستم های پیچیده تری دارند و امداد خودروی آنها نیز گران تر است.
  2. اندازه خودرو: خودروهای سنگین و شاسی بلند هزینه امداد خودروی بیشتری دارند.
  3. خدمات مورد نیاز: گاهی اوقات با یک باتری به باتری ساده مشکل حل می شود. اما بعضی دیگر مواقع حتما باید ماشین را با کفی خودروبر به محل ایمن برد. طبیعتا هزینه هر یک از این خدمات متفاوت خواهد بود.
  4. محل خرابی خودرو: مثلا اگر خودرو داخل جوی افتاده باشد یا به گاردریل رفته باشد، هزینه آماده سازی و بیرون کشیدن هم به سایر هزینه ها اضافه می شود.
  5. مسافت طی شده: طبیعتا هرچقدر مسافت طی شده میان محل خرابی خودرو با محل امن بیشتر باشد، هزینه امداد خودرو نیز افزایش می یابد.
  6. زمان درخواست خدمات: نرخ خدمات امداد خودرو معمولا در ساعات پایانی شب، روزهای تعطیل و هنگام برف و کولاک بیشتر از سایر مواقع است.
  7. سایر هزینه ها: هزینه هایی مثل حمل خودرو در منطقه پر ترافیک، یا هزینه ورود به منطقه زوج و فرد و … نیز باید در نظر گرفته شوند.

هزینه ورودیه امداد خودرو چیست و چگونه محاسبه می شود؟

در نرخنامه های مربوط به خدمات امداد خودرو، معمولا پارامتری به نام هزینه ورودیه نیز مشاهده می شود. این هزینه زمانی از صاحب ماشین اخذ می شود که خودرو با تعمیر سرپایی به راه نیفتد و حتما نیاز به حمل با جرثقیل داشته باشد. حال بسته به اینکه خودرو به صورت یدک کش معمولی برده شود یا اصطلاحا بکسل شود و یا اینکه با کفی خودروبر جابجا شود، هزینه ای تحت عنوان هزینه ورودیه دریافت می گردد که در واقع نشان دهنده هزینه جابجایی خودرو به محل ایمن است.

ارزان ترین روش حمل خودرو کدام است؟

در حالاتی که ماشین تصادفی و یا معیوب باشد، جرثقیل یدک کش سیار و خودروبر گزینه نسبتا ارزان تر و مناسبی است که معمولا روی ماشین ‌های سبک‌ تر و وانت‌ ها (به طور دقیق‌تر پیکاپ‌ ها) استفاده می ‌شود. در جرثقیل یدک کش خودرو، معمولا خودرو را به وسیله زنجیر یا سیم بکسل به قلاب جرثقیل آویزان می کنند و تا مقصد هدایت می نمایند. شاید عیب محسوسی که جرثقیل یدک کش سیار نسبت به‌ جرثقیل خودرو بر دارد، الزام حضور راننده در خودرو یدک کشی شده باشد. این الزام برای جرثقیل خودروبر (کفی خودرو بر) نیست، زیرا خودرو تماما توسط آن هدایت می‌شود و سطح اتکایی با زمین ندارد. البته هزینه آن نیز طبیعتا بیشتر است.

هزینه امداد خودرو توسط امدادگران

امدادگران فعال در مجموعه اسپارد کلیه خدمات مورد نیاز شما از جمله باتری به باتری، بررسی عدم فرمان پذیری خودرو، رفع عیب خاموشی ناگهانی خودرو، حمل ماشین با یدک کش یا کفی و … را در تهران و کرج ارائه می دهند. هزینه های دریافتی توسط امدادگران اسپارد نیز به صورت کاملا منصفانه تعیین می شود و در چهارچوب تعرفه اعلامی توسط اتحادیه قرار دارد. تمامی متخصصین ما موظف به رعایت این نرخنامه هستند و هیچ هزینه ای بالاتر از نرخ مصوب دریافت نخواهد شد.

قیمت خدمات امداد خودرو چقدر است؟

برای آنکه به صورت لحظه ای بتوانید از هزینه امداد خودرو مجموعه اسپارد با خبر شوید، جدولی را در بالای همین صفحه تهیه کرده ایم که در آن جزئیات قیمت امداد خودرو انواع ماشین قابل مشاهده است. همچنین برای دریافت هزینه دقیق خدمات می توانید درخواست اولیه تان را به صورت آنلاین در سایت یا اپلیکیشن اسپارد ثبت کنید تا امدادگران ما نرخنامه خود را اعلام نمایند. بدین ترتیب می توانید ضمن مقایسه میان نرخ های پیشنهادی، گزینه موردنظر خودتان را انتخاب کنید و تعمیر و حمل خودرویتان را به حرفه ای ترین افراد بسپارید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا