کسب و کار ویژه

لوازم یدکی خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

لوازم یدکی خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از مهم ترین و بزرگ ترین شرکت های دنیا صنعت خودرو است و کارخانه های زیادی با تولید خودرو و لوازم جانبی آن فعالیت می کنند و محصولات خود را به سراسر دنیا ارسال می کنند. آنچه در این مقاله به آن خواهیم پرداخت لوازم جانبی خودرو است زیرا هر خودرویی ارتباط مستقیمی با قطعات یدکی دارد و اکثر شرکت های خودروسازی قطعات خود را حتی پس از ساخته شدن نیز تولید می کنند. تصادف، آنها می توانند قطعات آسیب دیده را جایگزین کنند و یک ماشین بسازند. به کار خود ادامه دهید در حال حاضر برخلاف تصور عموم، آشنایی با قطعات و لوازم جانبی خودرو برای تعمیرکار یا فروشنده لوازم جانبی الزامی تلقی نمی شود، اما هر فردی که خودرو دارد باید حاوی اطلاعات مهمی در مورد لوازم جانبی خودرو باشد، حتی اگر این اطلاعات در دسترس باشد. . برخی، می توانند در برخی موارد و موقعیت ها مفید باشند

لوازم یدکی خودرو را بشناسید

توجه داشته باشید که خودرو نیز مانند هر وسیله نقلیه دیگری به دلایل مختلفی مانند تصادف، ضربه و مشکلات فنی ممکن است آسیب ببیند و آسیب ببیند. زیرا قطعات آن باید تعویض یا تعمیر شوند. و همانطور که در بالا ذکر شد بهتر است با این ابزارآشنا باشید تا بتوانید به راحتی قطعات شکسته را به دلیل عدم حضور مکانیک یا فرد حرفه ای در زمینه خودرو تعویض کنید تا خودرو به حرکت خود ادامه دهد. . همچنین این قطعات باید متناسب با برند و مدل خودرو بوده و مختص همان سازنده یا زیرمجموعه های خودرو باشد. با توجه به اهمیت قطعات یدکی، مجموعه خاصی ممکن است قطعات تقلبی و تقلبی تولید کند و اغلب استفاده از این قطعات نه تنها عملکرد خودرو را بهبود می بخشد، بلکه بر عملکرد سایر قطعات نیز تاثیر مخربی دارد. . از نظر قیمت، لوازم یدکی تقلبی ممکن است ارزانتر از قطعات اصلی باشند، اما از بالاترین کیفیت و کارایی برخوردار نیستند و می توانند به خودرو آسیب برسانند.

8 قطعه مهم و موثر مورد استفاده به عنوان لوازم یدکی خودرو را بشناسید

سیستم فنی خودرو بسیار پیچیده است، اما در عین حال هیجان انگیز است، هر قسمت مهم داخل آن همراه با سایر قطعات کار می کند، بنابراین چرخ ها و موتور خودرو حرکت می کنند. . و هر چه بیشتر با عملکرد این مواد مهم و کلیدی آشنا شویم، بیشتر شگفت زده خواهیم شد. در اینجا به بررسی برخی از این ویژگی های شگفت انگیز می پردازیم. پس با ما همراه باشید…

استارت خودرو چیست؟ و چگونه در خودروها کار می کند؟

یکی از قطعات مهمی که مشکل استارت خودرو دارد استارت است و ماموریت آن با استارت زدن موتور برای روشن شدن خودرو کامل می شود. بنابراین، به زبان ساده، ماشین را روشن کنید. این یک موتور الکتریکی است که می تواند انرژی الکتریکی را به نیروی مکانیکی تبدیل کند تا انرژی از باتری گرفته شود و از سیم پیچ داخل استارت عبور کند تا دنده های استارت را بچرخاند و در حال حاضر مشکل اصلی است. استارت روشن می شود و باید دور موتور خودرو را حداقل به 100 دور در دقیقه برساند، همزمان با چرخاندن سوئیچ، انرژی الکتریکی از باتری به استارت منتقل می شود و در نتیجه استارت استارت می زند. موتور؛ متصل شود

شمع و سیم شمع خودرو و عملکرد آنها را بشناسید

برای شناسایی سیم شمع بهتر است ابتدا شمع را شناسایی کنید. شمع ها؛ قطعه کوچکی است که روی سیلندر خودرو قرار می گیرد و وظیفه آن ایجاد احتراق در محفظه مخصوص است. و سیم جرقه خودرو؛ بخشی است که برق را از کویل یا دلکو به شمع انتقال می دهد. به همین دلیل است که شمع جزء ضروری سیم است، بدون آن سیم نمی تواند کار خود را به درستی انجام دهد. بنابراین وظیفه شمع به زبان ساده انتقال قدرت خروجی سیستم جرقه زنی موتور و تامین انرژی به سیم پیچ خودروهای جدید یا دلکو خودروهای قدیمی است.

لنت ترمز چیست و چگونه کار می کند؟

آیا همه ما می دانیم که ترمزهای کاری چه کارهای مهمی انجام می دهند؟ در شرایط اضطراری باعث توقف خودرو می شود که از تصادف جلوگیری می کند و نباید از این سیستم در خودرو غافل شد. حال لنت یک قسمت ترمز است که از دو قسمت کفشک و خمیر لنت تشکیل شده است که با هم لنت ترمز خودرو را تشکیل می دهند. برای جلوگیری از تصادف باید خودرو را متوقف کرد و این کار با ترمز انجام می شود که برای توقف خودرو نیاز به اصطکاک دارد و این اصطکاک با وجود لنت امکان پذیر است. به گونه ای که لنت با دیسک خودرو در تماس است و در اثر این تماس اصطکاک ایجاد می شود که باعث ترمز و در نتیجه توقف خودرو می شود و از احتمال تصادف جلوگیری می شود.

پروانه و فن خودرو را بشناسید

یکی از مهم ترین سیستم های ماشین شما سیستم خنک کننده است. به طور کلی به دو نوع آب سرد و آب سرد طبقه بندی می شود. و برخی از مهم ترین اجزای این سیستم ها عبارتند از رادیاتور، پمپ آب، ترموستات و فن های خنک کننده. و قطعات مورد نظر ما پیچ و فن ماشین است که در اینجا توضیح خواهم داد. همانطور که می دانید کارکرد موتور احتراق داخلی با جرقه و اشتعال همراه است و باعث گرما و دمای بالا می شود. حال اگر این گرما باقی بماند و کاهش نیابد، با موتور و سایر سیستم های خودرو تداخل پیدا کرده و بازده خودرو را کاهش می دهد. اگر دمای سیستم های فنی خودروی شما بیش از حد بالا باشد، می تواند آسیب قابل توجهی به قسمت های مختلف وارد کند و باعث از کار افتادن خودرو شما شود. اینجاست که فن یا ملخ خودرو کار خود را به خوبی انجام می دهد و خودرو متوقف نمی شود. در واقع این پیچ به عنوان یک دم در خودرو عمل می کند. بنابراین مقدار زیادی گرما در فرآیند احتراق در موتور خودرو تولید می شود و مقدار زیادی از آن در محیط آزاد می شود و آب داخل خودرو توسط پمپی به نام واتر پمپ به دور موتور به گردش در می آید. ، که گرمای تولید شده توسط موتور را به آب می رساند، برای خنک شدن موتور خودرو باید آب داغ را روی نقاط گرمایشی بریزید. اکنون این خنک سازی با گردش آب در اطراف موتور و سپس به داخل رادیاتور امکان پذیر می شود. در اینجا آب با دو فرآیند خنک می شود. 1- در امتداد جاده ای طولانی با مقطع کم می گذرد. 2- هوای اطراف همیشه با آب در تماس است. از رادیاتور عبور می کند. همه اینها شامل استفاده از یک پیچ است که وظیفه ایجاد جریان هوا و عبور آن از رادیاتور را بر عهده دارد. بنابراین وظیفه پروانه یا فن خودرو خنک کردن موتور و تامین هوای لازم برای فرآیند خنک سازی است.

لوازم یدکی خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟
لوازم یدکی خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

هر آنچه که باید در مورد بالابر شیشه اتومبیل بدانید

یکی از ویژگی های مهم خودرو قابلیت باز و بسته شدن خودکار شیشه های جانبی است که در هر زمان در دسترس هستند. برای این کار از آسانسورهای شیشه ای استفاده می شود که ساخت آن ها به گونه ای طراحی شده است که با توجه به حجم زیاد استفاده می توانند سال ها بدون مشکل کار کنند. آسانسور برقی شیشه ای; به طور کلی مکانیزم ساده ای دارند و هر مجموعه از پنجره های بالابر شامل یک مجموعه ریل و یک موتور الکتریکی است که شیشه جانبی روی آن سوار شده و حرکت می کند. بسته به نوع ساخت خودرو، موتور بالابر پنجره می تواند ثابت یا متحرک باشد. در مدل موتور ثابت موتور شیشه بالابر به قسمتی از سازه ریلی ثابت می شود و با جعبه دنده، کابل فولادی و مجموعه قرقره شیشه را به حرکت در می آورد. در مدل موتور متحرک، موتور به شیشه متصل می شود و با آن حرکت می کند و شیشه را در امتداد کابل و ریل بالا و پایین می کشد.

برف پاک کن ماشین چیست؟

یکی از مهم ترین قسمت های خودرو نظافت خودرو برای انواع وسایل نقلیه اعم از اتوبوس، کامیون و … می باشد. در یک تعریف ساده، برف پاک کن یک قطعه مکانیکی الکتریکی است که وظیفه اصلی آن تمیز کردن شیشه از باران، برف و گرد و غبار است و می توان آن را در شیشه عقب و چراغ های جلوی برخی خودروها نصب کرد. طرح‌های اولیه پاک‌کننده‌ها کاملاً مکانیکی بودند و به‌صورت دستی توسط یک اهرم در کابین کنترل می‌شدند، اما مدل‌های مدرن کاملاً الکتریکی و حتی مجهز به سنسورهای لوله‌کشی، گرمایش و باران هستند. برف پاک کن از دو قسمت مکانیکی (موتور الکتریکی و چرخ دنده حلزونی برای منبع تغذیه)، رابط برق برای انتقال نیرو، تیغه های برف پاک کن شیشه جلو و اسپری آب تشکیل شده است.

عملکرد برف پاک کن ها

همانطور که گفتم، مهمترین قسمت یک سیستم برف پاک کن خودرو، 2 قسمت مکانیکی است که قدرت حرکت تیغه ها را به جلو و عقب در سرتاسر شیشه جلو با سرعت بالا فراهم می کند. برای این منظور، هدف چرخ دنده حلزونی کمک به موتور الکتریکی است که گشتاور موتور الکتریکی را تا 50 برابر افزایش دهد و سرعت خروجی موتور را در نقطه مقابل به نصف کاهش دهد. نیروی ایجاد شده توسط رابط های مکانیکی در این سیستم، تیغه های برف پاک کن را به حرکت در می آورد و مدار الکتریکی در سیستم برف پاک کن شیشه جلو، مکان تیغه ها را همیشه تشخیص می دهد. در واقع وجود یک میله کوچک متصل به محور چرخ دنده و اتصال آن به شاتون بلند باعث حرکت رفت و برگشت تیغه ها روی شیشه می شود و شیشه را از برف و باران و گرد و غبار پاک می کند.

پیچ روی قطعات خودرو

پیچ ها مهمترین و کاربردی ترین اتصال در صنعت و زندگی روزمره هستند و طراحی آنها به صورت استوانه ای است که رزوه ها بر اساس کاربرد پیچ ​​در آن پیچیده می شوند. پیچ ها با توجه به ابزارها و مدل های مختلف مانند سر شش گوش، سر چهارگوش، سر شش گوش، پیچ گوشتی و … شکل می گیرند.

آجیل در قطعات یدکی خودرو

هر مهره پیچ با توجه به ویژگی پیچ ساخته می شود و مهره ها مواد فیزیکی حلقه ای شکل هستند و داخل آن با پیچ های مختلف رزوه می شود و قسمت بیرونی به اشکال مختلف مانند شش ضلعی مربعی شکسته برای کار می باشد. ابزار با توجه به ابزارهای مختلف عملکرد چرخ ها و مهره ها نر و ماده بوده و با یکدیگر سازگاری دارند. لازم به ذکر است که می توان از پیچ ها بدون مهره استفاده کرد و در سطح فرو رفت. پیچ و مهره را می توان از مواد مختلفی مانند فولاد، پلاستیک و غیره ساخت.

برچسب یا علامت گذاری روی قطعات خودرو

از زمان های قدیم از لوگوها برای شناسایی یا تبلیغ یا توضیح چیزی استفاده می شده است. حالا ممکن است لوگوها جزء قطعات خودرو در نظر گرفته نشوند، اما به دلیل اهمیت آنها می خواهیم آنها را در اینجا معرفی کنیم. لوگوها منحصر به فرد هستند زیرا می توانند مفهوم خاصی را نشان دهند و این ویژگی آنها را در دنیای تجارت مهم می کند. لوگوها را می توان در چوب یا اشکال دیگر استفاده کرد و از فلز، پلاستیک و غیره تولید و به بازار عرضه می شود.

فنر در قطعات خودرو

ابزارهایی با خاصیت ارتجاعی یا کشسانی وجود دارند که بسته به کاربردشان توسط هر یک از این دو ساخته و به فروش می رسند. بسته به نوع کاربرد، فنرها در اثر نیرو سخت یا نرم هستند و به طور کلی وظیفه اصلی فنرها متوقف کردن نیروهای فشاری یا فشاری است. آنها به اشکال مختلف مانند مارپیچ، صفحه، پله و غیره ساخته می شوند.

شناسایی و تعمیر قطعات اتوماتیک

دیاگ و اتصال دهنده ها؛ لوازم جانبی وجود دارد که می توان از آنها برای اتصال مکانیکی یا نگه داشتن دو یا چند جزء به هم (از طریق اصطکاک) استفاده کرد. انواع آنها بسته به کاربرد متفاوت است، رایج ترین کاربرد آن پیچ و مهره و بست در صنایع مکانیکی و بسته بندی است. یکی از کاربردهای آنها انسداد و بستن یک قطعه است، مانند انسداد لوله یا بستن درب یا کیسه و غیره.

نتیجه

شما با قطعات خودرو و برخی از مهم ترین آنها آشنا هستید و همچنین می دانید که هر خودرویی دارای تعدادی مواد مصرفی و اقلامی است که با گذشت زمان و استفاده زیاد نیاز به بررسی دارند و در صورت آسیب دیدن قطعات باید تعویض شوند. . باید تعویض یا تعمیر شود. لوازم جانبی فوق می تواند مبنای ساخت محصولات دیگر باشد، بنابراین می تواند شامل قطعات لاستیکی و همچنین سایر قطعات یدکی، سایر لوازم جانبی و وسایل برقی باشد. همچنین برای خرید لوازم یدکی اسکانیا میتوانید اینفویدک مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا