سلامت و دانش

شیوع گسترده کرونا در کشور / ۵۰ درصد تخت‌های ICU در اشغال کرونایی‌ها

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر 50 درصد تخت های ICU در کشور توسط بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب اشغال شده است ، گفت: در حال حاضر از نظر تجهیزات بیمارستانی و ونتیلاتورها در هیچ بیمارستانی کمبود و مشکلی را تجربه نمی کنیم. ”

در مصاحبه ای با دکترنامه ، دکتر قاسم جانابابایی وی در مورد وضعیت تخت بیمارستان با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا ویروس قلب و افزایش شیوع ویروس ها ، گفت: در حال حاضر 50٪ از تخت های ICU در بیمارستان های دولتی توسط بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب اشغال می شود.

وی افزود: همچنین در دانشگاه های علوم پزشکی در استان های مختلف ، حدود 10 تا 15 درصد از تخت های بیمارستانی در تمام استان ها درگیر تاج هستند. در کل ، 50٪ از مدیران ICU در کشور در ارائه خدمات به بیماران مبتلا به Covid-19 نقش دارند.

“با توجه به شیوع گسترده بیماری ، اگر شیوع به همین ترتیب افزایش یابد ، مجبور خواهیم شد ظرفیت تخت های بیمارستان را برای ارائه خدمات به بیماران با افزودنی Covid-19 افزایش دهیم. البته در حال حاضر ، هیچ کمبود و مشکلی در بیمارستان نداریم در هر جایی از تجهیزات بیمارستانی و هواکش ها.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا