عمومی

آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به ۵میلیون‌و۶۰۰هزار نزدیک شد

طبق اخبار آنلاین ، لازم به ذکر است که تاکنون 2،331،597 تن افزایش یافته است.

شما می توانید آخرین آمار مربوط به مبتلایان به Coronavirus را در تصویر زیر مشاهده کنید تا زمان نگارش این گزارش ، این آمار هر دقیقه به روز می شود.

تصاویر و منابع وب سایت Word of Meers ، که آمار افراد آسیب دیده و کشته شده را جداگانه به روز می کند.

شرایط (Quaid 19) در آمریکا

به گزارش بی بی سی ، در آخرین تحولات مربوط به ایالات متحده ، دولت آمریکا ورود گردشگران خارجی از برزیل به این کشور را ممنوع اعلام کرده است. به گفته سخنگوی کاخ سفید ، کیلی مک آننی ، اتباع بیگانه نمی توانند تا 14 روز پس از عزیمت برزیل به ایالات متحده سفر کنند. به گفته مک آنانی ، هدف از اعلام محدودیت های سفر از برزیل به ایالات متحده ، جلوگیری از مسافرت بیماران به این کشور است. گفتنی است ، محدودیت های اعلام شده تا 3 روز دیگر اجرا می شود که البته این شامل تبادل کالا بین دو کشور نیز نمی شود. وی به این کشور اعلام کرده است.

معاون ترامپ ، مایک پنس ، روز دوشنبه در مصاحبه ای با Fox & Friends News ایالات متحده پیشرفت چشمگیری در کنترل شیوع ویروس Cavid 19 داشته است.به نقل از دیلی میل ، پنس نیز ادعا می کند که کشورش از این بیماری همه گیر شده است. وی گفت: تعداد بستری ها در سطح ملی کاهش یافته است و کاخ سفید از ماه گذشته تعداد موارد جدید و فوت را کاهش داده است.

ادعای پنس در حالی مطرح می شود که ایالات متحده از نظر عفونت و مرگ در صدر قرار دارد و مقامات مختلف آمریکایی بارها و بارها از سیاست دولت ترامپ انتقاد کرده اند.

اما ترامپ که از انتقادهای گسترده ای برای گلف خود انتقاد کرده است ، سرانجام واکنش نشان داد و با صدای جیر جیر جیر جیر کرد: “داستانی درباره این واقعیت وجود دارد که من آخر هفته گلف بازی می کنم و شاید تمرین ها را انجام دهم. رسانه های جعلی و فاسد وانمود می کنند که این یک گناه غیرقابل توصیف است – من آن را می دانم پیش خواهد آمد.

او ادامه داد: آنچه آنها نگفتند این بود که این اولین مسابقه گلف من در سه ماه بود و اگر سه سال منتظر ماندم ، آنها مقاله انتقادی خود را می نوشتند. آنها از شدت نفرت و دروغ تغذیه می شوند. آنها واقعاً دیوانه هستند.

با 11255 نفر دیگر که شب گذشته به ویروس کرونا آلوده شده اند ، تعداد کل افراد آلوده در این کشور از 1697.691 فراتر رفته است. در 24 ساعت گذشته 336 نفر دیگر جان خود را از دست داده اند که تعداد کشته ها را به 99.636 نفر رسانده است.

برزیل کشور دیگری است که روز به روز بر تعداد بیماران افزوده می شود. رئیس جمهور بولسونارو ، که از مقررات قرنطینه ناراضی بود و کرونا را مریض خفیف می دانست ، اکنون با یک فاجعه بزرگ دست و پنجه نرم می کرد. این بیمارستان کاملاً بارگیری شده است و خانواده ها اکنون در حال گردش در بیمارستان برای عزیزان خود هستند. سرویس اورژانس مانووس در شمال کشور گفت: آمبولانس که نتواند بیمارستان خالی پیدا کند تا بیماران بازگردد بیماران را به خانه های خود برگرداند. در همین حال ، یک بحران سیاسی کشور را درگیر کرده است و دو وزیر بهداشت از کار برکنار شده اند و این کشور حدود یک هفته است که وزیر بهداشت ندارد.

شب گذشته با 4 هزار و 288 نفر دیگر که به ویروس کرونا آلوده شده اند ، تعداد کل افراد آلوده در این کشور از 367،906 فراتر رفته است. همچنین در 24 ساعت گذشته 249 نفر دیگر جان خود را از دست داده اند که تعداد کشته ها را به 22.965 نفر رسانده است.

با اخطار ریاست جمهوری اوضاع در شیلی بدتر شد. به گزارش رویترز سباستین پینرا در بیانیه ای گفت: “سیستم مراقبت های بهداشتی کشور تحت فشار زیادی است و در حال نزدیک شدن به حد خود است.” وی با مراجعه به بیمارستانی در سانتیاگو ، پایتخت گفت: “ما به محدودیت های خود بسیار نزدیک هستیم زیرا تقاضای ما برای تجهیزات پزشکی و تجهیزات پزشکی به سرعت در حال رشد است و تقاضا برای بیمارستان ها و مراکز درمانی رو به افزایش است.” در مواجهه با دستگاه تنفس مصنوعی و تجهیزات مربوط به واحدهای مراقبت ویژه. با 4 هزار و 895 نفر دیگر که به ویروس تاج آلوده شده اند ، تعداد کل افراد آلوده به ویروس در کشور شب گذشته از 73 هزار و 997 تن فراتر رفته است. همچنین در 24 ساعت گذشته 761 نفر دیگر جان باختند که تعداد کشته شدگان را به 761 نفر رسانده است. کارشناسان می گویند که تعداد واقعی به مراتب بیشتر از رقم ارائه شده توسط دولت است.

مکزیک ، دیگر کشور آمریکای لاتین ، دچار مشکل است. به گزارش رویترز ، رئیس جمهور مکزیک آندرس مانوئل لوپز اوبرادور اظهار داشت که بیماری کرونا می تواند باعث از بین رفتن یک میلیون شغل در این کشور شود. بیانیه مکزیک در مورد بحران بیکاری در میان گسترش تاج ویروس در این کشور ، در حالی که بسیاری از مشاغل در مکزیک که غیر ضروری به حساب می آیند هنوز بسته هستند. با 2،764 نفر دیگر که شب گذشته به ویروس کرونا آلوده شده اند ، تعداد کل افراد آلوده در این کشور از 6،620 فراتر رفته است. همچنین در 24 ساعت گذشته 215 نفر دیگر جان باختند که تعداد کشته ها را به 7394 نفر رسانده است.

اروپا

در روسیه نخست وزیر میخائیل میشوستین مستقیماً صحبت کرد از کانالهای تلویزیونی روسی 24 در این پخش آمده است: “روس ها نباید برای برنامه ریزی سفر خارج از کشور عجله داشته باشند ، زیرا حتی کوچکترین خطر ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد.” او ادامه داد: بله ، موفقیت مهمی در مبارزه با گسترش تاج ویروس در روسیه وجود دارد ، اما یادمان باشد که کورو ویروس از خارج از کشور به روسیه منتقل می شود ، بنابراین جلوگیری از گردشگری خارجی عاقلانه است.

براساس آژانس خبری تاس ، دفتر مرکزی پیشگیری و کنترل کورو ویروس روسیه گزارش می دهد که تعداد مبتلایان به عفونت های کورو ویروس در روسیه در 24 ساعت گذشته 8 هزار و 946 نفر افزایش یافته است و در کل 353427 مورد در کلیه مناطق فدراسیون روسیه شناسایی شده است.

این دهمین روز پیاپی است که تعداد موارد جدید آلودگی روزانه از 10 هزار تجاوز نمی کند. نرخ رشد روزانه مانند دیروز 2.6 درصد است. علاوه بر این ، 3908 نفر (7/43٪) از عفونتهای جدید علامت بالینی نداشتند.

در انگلیس ، کاهش تعداد مبتلایان به کرونا ویروس ایجاد واکسن را به چالش می کشد. محققان بر این باورند که احتمال موفقیت واکسن تولید شده در آکسفورد تنها 50٪ است. براساس Sky News ، یک محقق که واکسن Coronavirus را در دانشگاه آکسفورد تولید کرده است معتقد است که شانس موفقیت واکسن تنها 50 درصد است زیرا تعداد مبتلایان به Coronavirus در انگلستان رو به کاهش است.

محققان دانشگاه آکسفورد در انستیتوی ژنتیک کار خود را در ژانویه سال 2020 برای تهیه واکسن Covid 19 آغاز کردند. با Qovid 19. او به یکشنبه تلگراف گفت: زمان آن است. ما اعلام کردیم که احتمال تولید واکسن موثر در ماه سپتامبر 80٪ است. اما اکنون فرصت دستیابی به نتایج تنها 50٪ است.

وزارت بهداشت انگلیس از مرگ 121 بیمار کرونا در 24 ساعت گذشته خبر داد و تعداد کشته شدگان را به 36.914 نفر رساند. در طی 24 ساعت گذشته در مجموع 1625 مورد تاج جدید در انگلیس گزارش شده است و این تعداد به 261 هزار و 184 مورد رسیده است.

در ایتالیا ، که در هفته های اخیر تعداد موارد کاهش یافته است ، طی 24 ساعت گذشته 92 بیمار مبتلا به تاج درگذشت و تعداد مرگ و میرها به 32.877 رسیده است. تعداد کل به 2301515 رسیده است.

آسیا

روز دوشنبه هند بیشترین تعداد ویروس کرونا را در یک روز ثبت کرد و از نظر بالاترین میزان ابتلا به این بیماری در بین 10 کشور برتر جهان قرار گرفت. براساس گزارش رسانه های هندی ، 6 هزار و 977 نفر در هندوستان با ویروس کرونا منقبض شده اند و تاکنون 138.845 نفر در هند به این بیماری مبتلا شده اند. افزایش تعداد تاج در حالی رخ داده است که دولت نخست وزیر هند ، نارندرا مودی ، یکی از طولانی ترین و دقیق ترین قرنطینه های جهان را تأسیس کرده است. قرنطینه ملی در هند از 25 مارس آغاز شد و دولت چهار بار آن را تمدید کرده است.

در چین که آمار کاهش یافته است ، فقط 11 مورد گزارش شده است و هیچکدام فوت نکرده اند. تعداد کشته شدگان در این کشور به 82.985 رسیده است.

نخست وزیر ژاپن نیز در ژاپن اضطراری ملی را اعلام كرد كه پس از گذشت حدوداً یك ماه و نیم برای جلوگیری از شیوع تاج در این كشور جلوگیری می شود. به گزارش بی بی سی ، وی گفت: “ما برای برطرف کردن شرایط اضطراری معیارهای دقیق داریم.” ما معتقدیم که معیارهای لازم رعایت شده است.

وی افزود: ژاپن موفق شده است کنترل گسترش “Quaid-19” را کنترل کند زیرا در 7 آوریل در بسیاری از مناطق این کشور به حالت اضطراری اعلام شد و سپس در سراسر کشور پخش شد. ژاپن تاکنون 16 هزار و 550 مورد کرونا ویروس داشته است. تاکنون 820 نفر جان باخته اند. در 24 ساعت گذشته تلفات جانی گزارش نشده است.

خاورمیانه

به گفته اوكاز ، وزارت بهداشت عربستان سعودی روز دوشنبه اعلام كرد كه در 24 ساعت گذشته 2235 مورد جدید ویروس كرونا در این كشور ثبت شده است. این وزارتخانه همچنین از ثبت نام 9 مرگ و میر جدید ناشی از عروق کرونوس در کشور خبر داد. تاکنون 74 هزار و 795 نفر به ویروس تاج در عربستان سعودی آلوده شده اند که 399 نفر از آنها جان باخته اند.

در ایران ، در مصاحبه با وزیر بهداشت ، پزشکی و آموزش پزشکی و استاندار خوزستان ، رئیس جمهور اظهار داشت: این وزارتخانه موظف است گزارش های روزانه در مورد پیشرفت اقدامات مؤثر در كنترل بیماری و اجرای دستورالعمل های ستاد ملی برای مقابله با كرونا را به رئیس جمهور ارائه دهد. رئیس جمهور با تأکید بر اجرای دستورالعمل های قبلی در مورد اطلاعات گسترده و لزوم تبیین دستورالعمل ها و تشدید مراقبت و نظارت ، گفت: “مانند همکاری جامعه و تلاش دستگاه های مسئول در ستاد استان ، ما ویروس را در استان کنترل خواهیم کرد.” ما در خوزستان هستیم ، باید با احتیاط و نظارت بیشتر ، رشد نسبی این بیماری را به سرعت متوقف کنیم و شاهد کاهش این استان باشیم.

اما کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در مورد آخرین آمار توضیح داد: “از دیروز تا امروز ، 26 ژوئن 2016 ، بر اساس معیارهای قطعی تشخیص ، 2،023 بیمار جدید مبتلا به Qovid 19 در این کشور شناسایی شده اند که در این کشور به 137،724 نفر رسیده است.” وی ادامه داد: از بین پرونده های جدید 338 نفر در بیمارستان بستری شده اند و 1685 نفر یا 83٪ موارد جدید در تماس با بیماران بوده اند که شناسایی شده اند. “متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 34 بیمار 19 جان خود را از دست داده اند. 7451 نفر در کشور ، با 2585 بیمار مبتلا به 19 نفر در شرایط بحرانی.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون 107 هزار و 713 بیمار تحت معالجه و ترخیص قرار گرفته اند. همچنین با تلاش همکاران ما در زمینه آزمایشگاههای تشخیصی ، تاکنون 818.917 به همراه 19 آزمایش تشخیصی در این کشور انجام شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: وضعیت استان خوزستان هنوز قرمز است اما در مقایسه با روزهای گذشته شاهد کاهش 10 تا 15 درصدی در بیمارستان ها هستیم.

جهانپور در پایان هشدار داد: خوشبختانه برای 24 ساعت گذشته در 19 استان ، تلفات جانی گزارش نشده است و در 5 استان فقط یک مورد کشنده گزارش شده است.

310311

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا