سلامت و دانش

مخالفت وزارت بهداشت با اجرای مجدد طرح ترافیک/ سرانجام قرارداد پرستاران ۸۹ روزه

سخنگوی وزارت بهداشت از مخالفت این وزارتخانه با اجرای برنامه های راهنمایی و رانندگی سخن گفت و افزود: “نظر وزیر بهداشت مشخص است كه اجرای طرح ترافیك در یكی از شهرهای بزرگ تا اطلاع ثانوی غیر منطقی است و ما قطعاً با آن مخالفیم.”

به گزارش دکترنامه ، 2 دکتر. کیانوش جهانپور در یک کنفرانس ویدئویی با خبرنگاران اظهار داشت: توصیه های بهداشتی همچنان پابرجاست و مردم در کشور به ویژه استان خوزستان نکات بهداشتی فردی را رعایت می کنند و از سفر و ترافیک غیرضروری برای هدایت کلیه اقدامات در ستاد ملی کرونا خودداری می کنند. “” برای کنترل و کنترل بیماری.

وی گفت: “بعد از 40 سال ، روز قدس برای اولین بار در 40 سال جشن نخواهد گرفت.” بیایید برای اولین بار نشان دهیم و به رژیم اشغالگر قدس و صهیونیسم اعتراض کنیم.

وی در خصوص آمار کرونا گفت: حدود دو ماه پیش ، اگر می خواستیم آمار سرپایی و سرپایی جداگانه ای منتشر کنیم ، در روزهای اول اسفند ، 100 درصد مراجعه از بیمارستان ها وجود داشت و بعد 95 درصد ؛ در حال حاضر 15٪ موارد از بیمارستان ارجاع شده اند و ما در دو ماه گذشته کمترین درصد و تعداد بستری ها را در این بیمارستان مشاهده کردیم. در مورد بیماران سرپایی ، این نکته در چند هفته گذشته در استان های مختلف دنبال شده است. در صورت روزی 90٪ موارد مثبت کرونا به منزل مراجعه می شود. مریض است ، اما امروز 15٪ از نمونه های کرونا مثبت به بیمارستان ارجاع شده اند و امروز در دو ماه گذشته کمترین درصد بستری ها را در اختیار ما قرار می دهیم. پنجاه و پنج درصد از موارد کرون مثبت ، سرپایی هستند و در 21 استان پیگیری با نظارت انجام می شود. جدی است ، و ما اکنون در شرایطی هستیم که پس از نمونه گیری قرنطینه در اطراف افراد مبتلا در 21 استان ، یکی از اعضای خانواده برای قرنطینه آزمایش می شود این کار به خوبی انجام شده است ، بنابراین به نظر می رسد موارد مثبت ما طی 2 هفته گذشته ادامه داشته است.

وی نشان داد كه تعداد موارد بستری به شدت كاهش یافته و امیدواریم كه تعداد موارد بستری با همان شیب كاهش یابد. “در موارد کشنده ، در مقایسه با روزهای اوج ، تعداد کشته شدگان ناشی از بیماری یک سوم و 30٪ افزایش یافته است.” آن روزها هستند بیشترین میزان مرگ و میر کسانی است که به مدت 3 تا 5 هفته در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند ، بنابراین تعداد مرگ و میرها کندتر از دیرتر خواهد بود. همه اینها به این واقعیت بستگی دارد که ما شاهد افزایش مسافرت های غیرضروری در ایام تعطیلات عید و 14 و 15 ژوئن نیستیم. همچنین برخی از افراد در ایام عید سعید فطر عادات خاصی دارند و امیدواریم که گمرک و سفر سال قبل امسال برگزار نشود. اگر بتوانیم از سلامت این مرحله عبور کنیم ، کاهش تاج در هفته های آینده ادامه خواهد یافت.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه می توان از بسیج ملی و نمایش پرده ای گفت: “تاکنون 87 میلیون نفر را در مرحله اول شناسایی کرده ایم ، در مرحله دوم 25 میلیون نفر و بیش از 2 میلیون نفر نیز مظنون به داشتن تاج هستند.”

سرانجام 89 پرستار روزانه وجود دارد

وی در پاسخ به این سوال که سرنوشت استخدام یک پرستار 89 روزه چیست ، گفت: “یکبار مقرر شد پرستارانی که کار نمی کنند طبق یک قرارداد 89 روزه استخدام شوند.” این قراردادها کاملاً قانونی است اما هیچ تمکینی قانونی برای تمدید آنها وجود ندارد و پس از 89 روز طرفین دیگر نمی توانند با هم همکاری کنند. اما به دستور وزیر بهداشت و خود رئیس جمهور ، به دلیل اضافه شدن این عزیزان به گروه پزشکی ، مقرر شد در صورت صدور مجوزهای کاری ، اولویت را به کسانی که 89 روز در بحران کرونا کار کرده اند ، اختصاص دهد.

وی افزود: تمدید این قراردادها در صلاحیت وزارت بهداشت نیست و نیاز به مجوز از مراجع ذیربط دارد. براساس قرارداد 89 روزه که این تعامل طرفین با کار در 89 روز است ، هیچ کس اخراج نخواهد شد و در صورت وجود شرایط برای ادامه همکاری ، ادامه خواهد یافت. پس از صدور مجوز کار ، این عزیزان علاقمند خواهند بود اما هیچ کس نمی تواند وعده های خاصی به افراد خاص بدهد.

جهانپور در پاسخ به این سؤال که آیا خدمات در بین پرستاران 89 روزه وجود دارد؟ وی اظهار کرد: من پرونده همکار 89 روزه در این شهادت خدمتی را ندیده ام و نیاز به تحقیقات بیشتر دارم تا در جلسه بعدی اعلام شود.

آیا فرد مبتلا به تاج دوباره بیمار خواهد شد؟

وی همچنین درباره احتمال عود بیماری کرون توضیح داد: “ما همچنین نمی توانیم با اطمینان در این باره بگوییم.” در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک بیمارستان چه خواهد کرد. با این حال ، بیشتر افرادی که به ویروس آلوده شده اند و سطح بالاتری از آنتی بادی های ویروس دارند ، به نظر نمی رسد به طور موقت آلوده شوند. همیشه. در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک پست چه خواهد کرد.

آخرین افتتاح مکان مقدس

در مورد بازگشایی حرم ، سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: “اگر ارزیابی مجدد از ریسك نداشته باشیم ، حرم بعد از عید دوباره بازگشایی می شود و مردم از آنجا عبور می كنند و به ما سلام می كنند.” در مورد ایوان ، به ویژه در معبد ولی رضا (آمریکا) و معبد امام معصومه (س) ، که تعداد بیشتری از زائران به آنجا می روند ، در حال حاضر هیچ تصمیمی برای بازگشایی مجدد تا اطلاع ثانوی وجود ندارد. مشکل بازگشایی پرتقال به وضعیت خطر بعد از 8 ژوئن بستگی دارد.

ابعاد بیشتر اخراج پزشک از هواپیما را بررسی کنید

وی درباره موضوع اخراج مسافران هواپیما گفت: دوستان ما در وزارت راه و شهرسازی این مشکل را به وزارت بهداشت گزارش نداده اند. خود وزیر بهداشت درخواست گزارشی در این باره داده است و ما در حال کار روی آن هستیم. این اقدام و حتی رفتارهای بعدی توسط شرکتهای هواپیمایی داخلی بسیار غیرحرفه ای است. به نظر می رسد که تازه شکل گرفته و عدم تجربه افراد درگیر این مشکل در این رویداد بی اثر است. این نوع درمان کاملاً نامناسب است و شرکت ها باید در رفتار سالم و رفتار مناسب رسانه ها آموزش ببینند.

مدیریت کورونا در ایران در چه مرحله ای است؟

جهانپور در پاسخ به این سؤال كه آیا ما وارد مرحله كنترل كرونا شده ایم؟ وی اظهار داشت: اکنون چند هفته است که در مرحله مدیریت بیماری کورنا در سطح کلان و ملی هستیم ، البته در برخی استان ها ممکن است روند سینوسی را شاهد باشیم که متأسفانه در 7 تا 10 روز گذشته در استان خوزستان نداریم. وضعیت بیماری مدیریت شده است ، اما به نظر می رسد گذر از این مرحله به این دلیل باشد که در استان های مختلف شاهد کاهش مرگ و میر و بستر هستیم. مرحله مدیریتی این بیماری در اکثر استانها حفظ شده است و ما می توانیم ادعا کنیم که در آن هستیم آستانه کنترل بیماری عروق کرونا در اکثر استانها به دلیل فراز و نشیب در برخی استانها ، ما نمی توانیم از کلمه کنترل تاج برای همه کشورها استفاده کنیم ، اما اگر این روند در روزهای آینده ادامه یابد و شاهد همه گیری در استان خوزستان باشیم ، می توانیم بگوییم که او وارد مرحله کنترل بیماری شده است در حال حرکت به سمت کنترل بیماری است. اگر قدمی به جلو برداریم و برخی استانهای باثبات تر اضافه کنیم و خوزستان نیز از پارگی تاج بیرون بیاید ، در مرحله کنترل و کنترل بیماری خواهیم بود.

جهانپور در پاسخ به سؤالات مربوط به تعداد شهدای سلامتی گفت: “کمیته ویژه مشکل شهدای سلامت را بررسی می کند و معیارها بر اساس این معیارها تعیین می شود. تعداد شهدای سلامت مشخص می شود و فقط پزشک یا پرستار بودن ممکن است تمام معیارها را برآورده نکند.” این واقعیت که افراد مبتلا به بیماری قلبی عروق کرونا می توانند در بسیج ملی درگیر شوند ، ممکن است یکی از این معیارها باشد برخی از همکارانی که در اثر بیماری انسداد شرایین درگذشت ممکن است در طی چند ماه و سال درگیر درمورد بیماریهای قلبی عروق کرونا یا غیرقانونی باشند. آنها تازه نیستند. به گفته رئیس سازمان نظام پزشکی ، تاکنون 107 نفر به شهادت رسیده اند. لازم به یادآوری است که این 107 نفر شامل پزشکان ، پرستاران ، پیراپزشکان ، داروسازان ، پیراپزشکان ، کارمندان بیمارستان و کارمندان هستند زیرا پرسنل خدمات بیمارستان و حتی نیروهای انتظامی رو در رو هستند. بیماران نیز در این 107 نفر شمارش می شدند و به نظر می رسید که این تعداد مطابق واقعیت ها باشد. براساس اعلام سازمان نظام پزشکی ، بیش از 790 نفر در همه گروه ها و سیستم های بهداشت شغلی به بیماری کرونا قلب مبتلا شده اند.

موضع وزارت بهداشت در مورد برنامه های راهنمایی و رانندگی

وی در مورد اجرای مجدد طرح ترافیک و جایگاه وزارت بهداشت در این خصوص ، اضافه کرد: ما منطق بازسازی طرح ترافیک را نمی دانیم. کشور در وضعیت عادی نیست و تهران در چند هفته گذشته در شرایط نوسان بوده و ما نمی توانیم بگوییم که حتی سفید است. اولویت ما حفظ فاصله اجتماعی و جسمی است و نه آلودگی هوا. نظر وزیر بهداشت مشخص است که اجرای طرح ترافیک در یکی از شهرهای بزرگ تا اطلاع ثانوی غیر منطقی است و ما قطعاً با آن مخالف هستیم. با توجه به شرایط موجود ، ارزیابی ریسک نه تنها مانع اجرای برنامه های راهنمایی و رانندگی بلکه رانندگی افراد به استفاده از ناوگان های حمل و نقل عمومی می تواند باعث ایجاد مشکلاتی بویژه در هفته های آینده در تهران شود ، بنابراین نظر وزارت بهداشت درباره اجرای برنامه های راهنمایی و رانندگی اعلام شده است و ما هنوز مخالف اجرای برنامه ها هستیم ترافیک تا اطلاع ثانوی. .

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: سیستم 4030 در مرحله دوم غربالگری کرونا به کار خود ادامه می دهد. البته تلاش ما این است که افراد را به سمت ثبت نام و اعلام مجدد خود در سامانه salamat.gov.ir هدایت کنیم. سیستم بیمه درمانی سال 1666 همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد. تا زمانی که تعداد تماس ها به گونه ای کاهش یابد که بتوانیم به سیستم 190 برگردیم و تعداد افرادی که نیاز به مشاوره دارند قبل از ماه مارس به سطح عادی برسند. بعدا می توانیم در مورد ادامه همکاری در 4030 بحث کنیم. تا زمانی که تعداد تماسها بیشتر از حد معمول باشد ، 4030 به عملکرد خود ادامه می دهد.

جهانپور با اشاره به افزایش تعداد مناطق سفید ، گفت: “تعداد مناطق سفید در کرونا به 218 رسیده و برنامه ماسک از وضعیت مناطق مختلف روی نقشه اطلاع می دهد و افراد می توانند اطلاعاتی در مورد محل سکونت یا شغل خود ارائه دهند.” روزی آنها آن را خواهند پذیرفت و اکنون ما بیش از 218 شهر با وضعیت سفید کرونا داریم و در هیچ کجای کشور یک منطقه سبز یا امن نداریم و در مورد منطقه سفید صحبت می کنیم و بعضی از مناطق هنوز زرد و قرمز هستند ، که هر چند روز مقدار این روند رو به کاهش است و امیدواریم این روند ادامه یابد.

جهانپور درباره تضعیف ویروس تاج گفت: “تضعیف ویروس تأیید نشده است و این واقعیت که شاهد کاهش تعداد موارد در کشورهای مختلف از جمله ایران هستیم ، به معنای تضعیف ویروس نیست.” بگذارید رفتار ویروس تغییر کند یا پرخاشگر یا ضعیف تر شود. این بیانیه متناقض است ، و ما امیدواریم که این اتفاق خواهد افتاد ، و اکنون نمی توانیم براساس شواهد از تضعیف ویروس صحبت کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا