سلامت و دانش

بیمارستان انصارالغدیر بومهن افتتاح شد/ افتتاح دانشگاه علوم پزشکی ایرانی در خارج از کشور

گزارش روشن، در این مراسم، هیرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن قدردانی از تلاش های رئیس جمهور برای تحقق این پروژه، یادآور شد: 13 پروژه بیمارستانی نیمه تمام در استان تهران وجود دارد و کسانی که به تکمیل آن توجه دارند. این پروژه ها قدردانی می کنند.

وی همچنین از زحمات علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای راه اندازی بیمارستان بومهن انصارالغدیر، مسئول شهرستان و مرحوم جبرنصاری برای راه اندازی این بیمارستان قدردانی کرد و گفت: در وزارت بهداشت یکی از افتخارات ما حرکت خیرین است و سال گذشته خیرین 2 هزار میلیارد تومان به این وزارت کشور کمک کردند و این مشکل در چند جای دنیا دیده می شود.

وی افزود: تاریخ پرافتخاری در حوزه پزشکی و بهداشت پس از انقلاب اسلامی وجود دارد که به خوبی از آن یاد نمی شود.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب در بیشتر کشورها با وجود وابستگی به غرب، برای کوچکترین کار پزشکی باید به خارج از کشور اعزام می شدیم و در حوزه سلامت زیر سایه انقلاب پیشرفت های زیادی حاصل شد.

وزیر بهداشت با اشاره به سه برابر شدن جمعیت کشور تاکید کرد: در حال حاضر نه تنها می توانیم نیازهای درمانی ساکنان کشور را تامین کنیم، بلکه کشورهای همسایه نیز برای دریافت بسیاری از این خدمات به کشور ما مراجعه می کنند.

افتتاح سه دانشگاه علوم پزشکی در کشورهای دیگر در آینده نزدیک

وی با اشاره به افتتاح اولین دانشگاه علوم پزشکی کشور در عراق برای صادرات علوم پزشکی، از افتتاح سایر دانشگاه های علوم پزشکی در لبنان، غنا و تاجیکستان در آینده نزدیک خبر داد و آن را نشان از قدرت نرم کشورمان دانست. .

وزیر بهداشت، هشت سال دفاع مقدس را یکی از افتخارات کشور در حوزه پزشکی برشمرد و افزود: رشد علم و دانش در بحث سلول های بنیادی به برکت تلاش های مرحوم کاظمی یکی از آنهاست. . یکی دیگر از نقاط افتخار کشورمان

وی همچنین با اشاره به اپیدمی کرونا در جهان، وضعیت کنونی کشور را در زمینه مدیریت این بیماری پس از سه سال بسیار بهتر از سایر نقاط جهان توصیف کرد و آن را مرهون همبستگی و اتحاد بی‌نظیر مردم دانست.

عین اللهی همچنین با بیان نمونه ای از جانفشانی 300 بهورز در جنگ با کرونا بر لزوم توجه رسانه ها به این موضوع تاکید کرد.

وی همچنین واکسیناسیون گسترده در مدت زمان کوتاه را افتخار دیگری برای دولت و دولت در زمینه کنترل بیماری دانست.

وزیر بهداشت از تکمیل پروژه های نیمه تمام بهداشت و درمان در 16 ماه گذشته خبر داد و گفت: 10 هزار و 600 تخت در 79 مرکز درمانی آماده شده و 7 هزار و 700 تخت دیگر نیز توسط وزارت بهداشت به این ارقام اضافه می شود. آخر سال.

عین اللهی از افتتاح 850 پوسکما در سراسر کشور خبر داد و گفت: این رقم تا پایان سال به 2 هزار عدد می رسد.

وی همچنین بر اهمیت بیمه سلامت تاکید کرد و گفت: امسال 6 میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شده اند.

وزیر بهداشت از تصویب صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با 5 هزار میلیارد تومان در شورای عالی بیمه سلامت خبر داد.

وی همچنین بر مشکل جوانان جمعیت تاکید کرد و خواستار تلاش جهادی سایر دستگاه ها برای تحقق این هدف شد و خواستار فعالیت های تبلیغی و فرهنگی برای مقابله با سالخوردگی جمعیت شد.

وی با بیان اینکه هفت سال برای مقابله با خطر پیری جمعیت وجود دارد، راه اندازی اردوگاه جوانان مقیم در وزارت بهداشت را منصوب کرد.

عین اللهی اجرای طرح درور را بسیار موفق دانست و گفت: این طرح از قاچاق مواد مخدر جلوگیری کرده و از سوء استفاده های مالی در حوزه ارز ترجیحی مواد مخدر جلوگیری کرده است.

راه اندازی بیمارستان 780 تختخوابی جدید شهدای تجریش به عنوان بیمارستان بزرگ و افتتاح کلینیک ویژه در بیمارستان مهدیه از دیگر اقداماتی است که وزیر بهداشت از آن به عنوان یکی از جوایز کشور نام برد.

منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در بخشی دیگر از این مراسم با اشاره به اینکه پروژه های توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در استان تهران به سرعت در حال پیشرفت است، بر لزوم توجه ویژه به حوزه سلامت تاکید کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین بر اهمیت محدوده جغرافیایی دماوند تا تهران و مشارکت و تعامل خیرین با دولت و مدیریت جهادی برای بهره برداری هر چه سریعتر از این بیمارستان تاکید کرد و افتتاح این پروژه را مهم ارزیابی کرد. .

وی همچنین بر اهمیت و کارآمدی سفرهای استانی و شهرستانی رئیس جمهور تاکید کرد و یادآور شد: این گره پروژه بدون دستور رئیس جمهور افتتاح نمی شود تا پس از سفر فروردین ماه به این شهرستان هر چه سریعتر این بیمارستان به اتمام برسد زیرا در برنامه و بودجه ملی برای این بیمارستان در نظر گرفته نشده است، به طوری که تکمیل این پروژه به دستور و کمک رئیس جمهور تسهیل شد.

وی در پایان از زحمات مرحوم جترانسسری از مسئولان وزارت بهداشت، دانشگاه و شهر پردیس برای بهره برداری از این بیمارستان نیز قدردانی کرد.

حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه فردیس در این مراسم ضمن تقدیر از مسئولین برای افتتاح این بیمارستان گفت: مردم سال ها منتظر بودند و در شهری بدون بیمارستان امروز به آرزوی مردم رسید. ما امیدواریم که همه سالم باشند، اما بیمارستان نیاز است.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر تسریع در افتتاح این بیمارستان، از تلاش های وزیر بهداشت برای تحقق این امر قدردانی کرد.

فاز اول بیمارستان 160 تختخوابی انصار الغدیر شامل اورژانس و درمانگاه سال گذشته به بهره برداری رسید.

این بیمارستان 12 سال پیش توسط نیکوکار فقید عباس جابر انصاری ساخته شد و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وزارت بهداشت، درمان و پزشکی از امروز 25 آذرماه آغاز به کار کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه این بیمارستان 12 سال پیش به همت مرحوم عباس جابر انصاری راه اندازی شد، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پس از طی مراحل قانونی در سال 94 مسئولیت تکمیل این پروژه را می پذیرد. شکل یک توافق دوستانه

زالی با بیان اینکه این بیمارستان هفت طبقه ساخته می شود، گفت: امروز چهار طبقه این بیمارستان در فاز دوم افتتاح می شود و کل مساحت اختصاص یافته برای این بیمارستان 27 هزار متر مربع و امکان توسعه این بیمارستان وجود دارد. تا 250 تخت از نظر فضای فیزیکی در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعداد پرسنل اعزامی به این بیمارستان را بر اساس چارت استاندارد 426 نفر برای 160 تخت عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 123 مجوز برای پرسنل شاغل در این بیمارستان صادر شده است و خواستار تسریع در صدور آن هستیم. فرآیند، بقیه مجوز برای ادامه خدمات.

زالی با اشاره به افزایش روزافزون جمعیت شهرستان های بومهن، پردیس و جاجرود، خواستار حمایت وزارت بهداشت برای افزایش ظرفیت این بیمارستان ها برای رفع نیازهای مردم منطقه شد.

وی همچنین آمادگی خود را برای ادامه حمایت از دانشگاه برای افزایش ظرفیت این بیمارستان در خدمت رسانی به جامعه اعلام کرد.

زالی در این مراسم ضمن قدردانی از مسئولان به ویژه پیگیری ها و حمایت های وزیر بهداشت برای بهره برداری از این بیمارستان، نقش مهندس منصوری را بی بدیل، دلسوز و ستودنی برای توسعه بهداشت و درمان اندونزی توصیف کرد. . استان تهران.

دکمه بازگشت به بالا