سلامت و دانش

عکس | کشف تمساح غول‌پیکری که رشد آن متوقف نشد!

بر اساس بیانیه مطبوعاتی، واچریا به طول شش فوت در معدن سنگ آهک در نزدیکی شهر What Cheer، آیووا پیدا شد.

این یافته به موزه فیلد در شیکاگو برده شد، جایی که دانشمندان اکتشافات جدیدی در مورد گونه های منقرض شده انجام دادند که در مقاله ای با عنوان “ابر شکارچی باستانی آیوان” منتشر شد.

واچریا یک چهارپایان اولیه بود که 340 میلیون سال پیش در دوره کربونیفر اولیه آیووا زندگی می کرد.

دانشمندان بر این باورند که Vatcharia یک حیوان آبزی است که از اندام خود برای شنا استفاده می کند. این موجود یکی از اولین موجوداتی بود که به جای باله دست و پا داشت.

این شکارچی بدنی شبیه سمندر با سر باریک بلند داشت و بن اتو، یکی از نویسندگان این مطالعه و دانشجوی دکترا در دانشگاه شیکاگو، آن را «تی رکس زمان خود» نامید. با یافتن این نمونه، دانشمندان متوجه شدند که اندازه آن متفاوت از آن چیزی است که قبلا تصور می شد.

عکس کشف تمساح غول پیکری که رشدش متوقف نمی شود!

به جای رشد “آهسته و پیوسته”، همانطور که در خزندگان و دوزیستان رایج است، دانشمندان دریافتند که این موجود در دوران جوانی خود با جهش های سریع رشد روبرو شده است. همچنین هیچ مدرکی مبنی بر توقف رشد آن وجود ندارد.

یکی از نویسندگان این مطالعه به نیوزویک گفت: “چیزی که آن را در بین چهارپایان اولیه منحصر به فرد می کند این واقعیت است که به سرعت و به طور مداوم رشد می کند. در سایر چهارپایان اولیه که مورد مطالعه قرار گرفته اند، آنها کندتر رشد می کنند و معمولاً دارای مکث های دوره ای نیز هستند.

“به طور کلی، Vatcheria در مقایسه با بسیاری از همتایان خود بسیار منحصر به فرد است زیرا بسیار بزرگ است و همچنین دارای اندام های بسیار سنگین با اتصالات عضلانی بزرگ است.

منبع: نیوزویک

227227

دکمه بازگشت به بالا