سلامت و دانش

جزییات توزیع ۸۰۰هزار دز واکسن آنفلوآنزا در مراکز بهداشت / تامین رایگان برای گروه‌های حساس

معاون فنی مرکز کنترل بیماریهای واگیر وزارت بهداشت از توزیع 800000 دوز واکسن آنفلوانزا در مراکز درمانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: “البته بخش خصوصی در حال آماده سازی واکسن آنفلوانزا برای حدود یک هفته و در تعدادی از داروخانه ها موجود است. ”

در مصاحبه با دکترنامه ، دکتر شهنام عرشی گفت: ما هر سال حدود 2 میلیون واحد واکسن برای گروه های حساس که به صورت رایگان واکسن آنفلوانزا دریافت می کنیم ، درخواست می کنیم. امسال 800000 دوز در اولین دسته وارد شده است که به محض دریافت آنها در دانشگاه های علوم پزشکی توزیع می شود. دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو. اداره واکسیناسیون گروه های حساس و کارکنان بهداشتی.

وی ادامه داد: این واکسن برای افراد واجد شرایط شامل کارکنان مراقبت های بهداشتی در بیمارستان ها و کلینیک ها ، کارکنان مراقبت از پرندگان ، افراد مبتلا به HIV مثبت که در مراکز مشاوره پرونده تشکیل می دهند ، جانبازان و جانبازان ، کارکنان و والدین ساکن در مراکز رفاهی ، و باردار است. به زنان در Puskesmas رایگان داده می شود.

وی افزود: “البته بخش خصوصی تقریباً یک هفته است که واکسن آنفلوآنزا را دریافت می کند و در تعدادی از داروخانه ها موجود است.

آرشی تاکید کرد: زمان توصیه شده برای واکسن آنفولانزا از نیمه شهریور به بعد است. البته ، حتی در ماه فوریه و اوایل مارس که هنوز فصل آنفولانزا است ، واکسن را می توان تزریق کرد و هیچ محدودیتی وجود ندارد ، اما هرچه زودتر تزریق شود ، محافظت بیشتری انجام می شود. معمولاً 15 روز تا یک ماه از زمان واکسیناسیون تا زمان ایمن سازی طول می کشد ، اما از آنجا که این واکسن تک دوز است و برخی ممکن است سابقه تزریق داشته باشند ، ما زمان ایمن سازی را کمتر از یک ماه تخمین می زنیم.

وی گفت: “واکسن کرونا و واکسن آنفلوانزا را می توان در دو قسمت مختلف با هم تزریق کرد ، حتی در سال های آینده برخی از شرکت ها در حال بررسی واکسن ترکیبی هستند ، اما توصیه ما بین تزریق است.” و واکسن کرونا حداقل یک هفته ، ترجیحاً 2 هفته فاصله دارد. البته تزریق همزمان ممنوع نیست و این توصیه ماست زیرا اگر فردی بعد از تزریق عوارض جانبی داشته باشد باید بدانیم کدام واکسن باعث تزریق شده است.

این استاد عفونی می گوید: “سال گذشته شاهد کاهش قابل توجهی در تعداد موارد آنفولانزا بودیم که به دلایل بهداشتی خوب مربوط می شود ، زیرا رعایت پروتکل های بهداشتی که برای کرونا رعایت می کنیم نیز در جلوگیری از شیوع آنفولانزا بسیار مثر است.” بیماری. البته ، از آنجا که ما شاهد بازگشایی موارد در کشورهای مختلف و مدتی بعد در کشور خودمان پس از دریافت واکسن کرونا هستیم ، فکر نمی کنم کمتر از سال گذشته موارد آنفلوانزا داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اولویت دوم دریافت واکسن آنفولانزا است ، کسانی که نیز در معرض خطر هستند ، اما می توانند واکسن را به درخواست خود از داروخانه ها دریافت کنند. میزان واردات واکسن آنفلوانزا توسط مجالس خصوصی بسیار بیشتر از واکسن هایی است که ما رایگان توزیع می کنیم و همه بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیه ، بیماری ریوی ، فشار خون بالا ، دیابت ، افراد سالم بالای 65 سال و غیره باید تزریق کنند. این واکسن

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا