سلامت و دانش

تعداد مراجعان سرپایی کرونا با شیب ملایمی در حال کاهش است

آفتاب‌‌نیوز:

دکتر در مصاحبه روز جمعه با ایرنا ، دکتر علیرضا زالی گفت: پیش بینی ما این است که اولین شاخصی که با محدودیت 2 هفته ای تغییر می کند همان ویزیت های سرپایی است که این اتفاق نیز می افتد.

وی به عموم مردم توصیه کرد که به دنبال پروتکل های بهداشتی باشند و با عادی سازی بیماری عروق کرونا قلب باعث بروز بیماری در جامعه نشوند.

زالی گفت: استفاده از ماسک ، فاصله اجتماعی ، عدم حضور در تظاهرات و عدم ورود به خوابگاه از جمله توصیه های بهداشتی است و گفت: افراد مبتلا به بیماری کرونا قلب باید در خانه قرنطینه شوند.

نتایج تعطیلات کرونا ماه آینده اعلام خواهد شد

وی در پاسخ به این سال که آیا کاهش میزان مرگ و میر مربوط به محدودیت های اخیر است ، گفت: روند کاهش مرگ و میر ناشی از این محدودیت ها نبوده و نتایج حدوداً یک ماه پس از اعمال محدودیت ها مشخص خواهد شد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: دیدن نتایج هرگونه تغییر در تلفات ناشی از مداخلات مدنی و اجتماعی بین یک ماه تا 40 روز طول خواهد کشید.

وی گفت: این زمان برای تغییر تعداد بستری شدن در بیمارستان به حدود 3 هفته تغییر می کند و برای بیماران سرپایی بین 10 تا 14 روز طول می کشد. اولین شاخصی که تغییر خواهد کرد ، کاهش مراجعه به بیماران سرپایی است.

زالی افزود: ما به زمان بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم تغییرات روند تعداد بیماران ، تعداد بستری ها و بیماران سرپایی و میزان مرگ و میر در تهران را در تعطیلات 2 هفته ای ارزیابی کنیم.

به گزارش ایرنا ، فرمانده ستاد کرونا در کلانشهر تهران پیش از این اعلام کرده بود: با تغییر در شیوع بیماری عروق کرونا قلب در تهران از قرمز به نارنجی ، محدودیت ها تغییر می کند اما بخشی از محدودیت های هفته آینده در این شهر است. هنوز پابرجا خواهد ماند.

سیما سادات لاری ، سخنگوی وزارت بهداشت ، مراقبت و آموزش پزشکی ، امروز آخرین آمار مربوط به بیماری عروق کرونا قلب و مرگ و میر در ایران را اعلام کرد: “تاکنون 1،16،835 بیمار قطعی با Covid 19 در کشور شناسایی شده و 347 بیمار دیگر وجود دارد. برخی از عفونت ها در 24 ساعت گذشته ، تعداد کل مرگ های این بیماری در کشور به 49695 نفر رسیده است.

به گفته وی ، کل مبتلایان به کوید 19 در کشور به یک میلیون و 16 هزار و 835 نفر رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا