سلامت و دانش

ظرفیت‌ پذیرش رشته پزشکی به شکل تصاعدی افزایش پیدا کند

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون، کمبود پزشک به تصویب وزارت بهداشت رسید و مقرر شد برای جبران کمبود پزشک، ظرفیت پذیرش پزشکی به صورت مستمر و تصاعدی افزایش یابد. پزشکان

علی خضریان در گفت وگو با دکترنامه، در تشریح جلسه امروز کمیسیون اصل 90 اظهار کرد: این جلسه با حضور وزیر بهداشت و همکارانش در کمیسیون اصل 90 برای بررسی سه موضوع تشکیل شد.

وی تصریح کرد: اولین موضوع بحث افزایش ظرفیت رشته پزشکی در موضوعات عمومی و اختصاصی بود. در پایان باید گفت کمبود پزشک در کشور وجود دارد و وزارت بهداشت باید ظرفیت خود را افزایش دهد. کمبود پزشک مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفت و مقرر شد برای جبران کمبود پزشک در کشور ظرفیت ها به صورت مستمر و تصاعدی متناسب با امکانات دولتی افزایش یابد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 افزود: در ادامه جلسه قانون برقراری عدالت آموزشی نیز مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس این قانون 30 درصد ظرفیت در رشته پزشکی عمومی و دستیاری باید به پزشکان معتبر و مناطق محروم اختصاص یابد، اما در سال های اخیر به این سهمیه توجهی نشده است، ظرفیت به دانشجویان بومی اختصاص داده شده است. همچنین سهمیه 30 درصدی در آزمون دستیاری ویژه در نظر گرفته نشده است.

خضریان ادامه داد: موضوع سوم مربوط به آیین نامه جدید تاسیس داروخانه هاست که پس از فراز و نشیب های فراوان در خرداد 1400 آیین نامه جدید تاسیس داروخانه ها تصویب شد اما اجرایی نشد.

وی گفت: در این جلسه وزیر بهداشت با اعلام پذیرش آیین نامه جدید داروخانه ها تاکید کرد که علیرغم همه موانع و شبهاتی که در اجرای این آیین نامه وجود دارد، عزم وزارت بهداشت برای اجرای این آیین نامه قطعی و همگانی است. ” در صورت وجود مشکل، برای رفع موانع و اجرای مقررات پیگیری کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا