سلامت و دانش

یک کشف حیرت‌انگیز در نزدیکی اهرام ثلاثه؛ ملکه‌ای که تا امروز ناشناخته باقی مانده بود

غزل زیاری: باستان شناسان مقبره یک ملکه مصر باستان را در چند قدمی مقبره توت عنخ آمون کشف کردند که قبلا ناشناخته بود. در داخل هرم نیز تابوت ها، چندین مومیایی و مصنوعات و همچنین مجموعه ای از تونل های به هم پیوسته یافت شد.

در دو سال گذشته، باستان شناسان در سقاره، یک مکان باستان شناسی در جیزه، در 32 کیلومتری جنوب قاهره، پایتخت مصر، کار کرده اند و اخیراً گنجینه ای از تابوت ها و مومیایی هایی را کشف کرده اند که احتمالاً متعلق به برخی از نزدیک ترین فرماندهان پادشاه توت بوده است. . و معاونت در زمان سلطنت او (1333 ق.م تا مرگش در 1323 ق.م).

بیشتر بخوانید:

باستان شناسان همچنین هرمی را در نزدیکی این منطقه که متعلق به تتی، اولین پادشاه سلسله ششم مصر بود، کشف کردند.

زاهی حواس، مصر شناس باتجربه که در حفاری ها تخصص دارد و سابقاً وزیر آثار باستانی مصر بود، در این باره گفت: “در زمان پادشاهی جدید، تتی به عنوان یک خدا پرستش می شد و مردم می خواستند در نزدیکی او دفن شوند. 22 حفره به هم پیوسته با عمق 9 تا 18 متر پیدا کردند که همگی حاوی دفینه های پادشاهی جدید بودند. با حفاری این گودال ها، باستان شناسان تابوت های سنگی آهکی عظیمی را کشف کردند و در کنار آنها، 300 تابوتخانه زیبا از دوران پادشاهی جدید را کشف کردند.

حواس درباره این تابوت ها می گوید: «هر یک از این تابوت ها صورت جداگانه و متفاوتی دارند و هر کدام منحصر به فرد است و صورت مرد و زن متفاوت است و با صحنه هایی از کتاب مردگان (متون تشییع جنازه در مصر باستان) تزئین شده است. بر روی هر یک از تابوت ها نام فرد متوفی حک شده است و اغلب نمادهای چهار پسر هوروس که از اعضای بدن مرده محافظت می کنند نیز روی آن دیده می شود.

حتی اگر کشف تابوت به اندازه کافی هیجان انگیز نبود، وقتی محققان در تابوت را باز کردند، از یافتن مومیایی که هنوز پس از گذشت این همه قرن هنوز دست نخورده و دست نخورده باقی مانده بود، شگفت زده شدند. هاواس در این رابطه چنین می گوید: “این نشان می دهد که فرآیند مومیایی کردن در زمان پادشاهی جدید به اوج خود رسیده بود. برخی از تابوت ها دو در داشتند و شگفت انگیزترین تابوت یافت شده دارای ماسک زن بود که تماماً از طلای خالص ساخته شده بود.

کشف شگفت انگیز در نزدیکی هرم سه.  ملکه ای که تا امروز ناشناخته مانده است

وی ادامه داد: در این تابوت ها و گودال های تدفین آثار دست ساز متعددی از جمله بازی هایی مانند بازی باستانی سنه، شبتیس (تندیس های کوچک)، مجسمه ایزد پتاه سوکار و حتی تبر فلزی در دست ارتش یافت شد. سرباز »

علاوه بر این، محققان هرمی را کشف کردند که به یاد یک ملکه ناشناخته ساخته شده بود.

حواس در این رابطه توضیح می دهد: “ما اکنون کشف کرده ایم که نام این ملکه نیث است و قبلاً هرگز در اسناد تاریخی ذکر نشده است.” شگفت انگیز است که آنچه را که در مورد تاریخ می دانیم بازنویسی کنیم و یک ملکه جدید به ترکیب اضافه کنیم. تاریخ ما.”

مجموعه تابوت ها و آثار باستانی یافت شده در محل حفاری به زودی در موزه بزرگ مصر در جیزه که سال آینده بازگشایی می شود به نمایش گذاشته می شود.

منبع: علم زنده

5858

دکمه بازگشت به بالا