عمومی

پیست مسابقاتی ۱۰ خطه دوومیدانی لرستان در دست اجراست / سالن تخصصی سرپوشیده آماده می‌شود

سید احمد موسوی: دوومیدانی استان لرستان از دیرباز یکی از قطب های این ورزش مادر و پرافتخار در کشور بوده و همواره قهرمانان شایسته ای از دل دوومیدانی لرستان به کشور و میادین جهانی معرفی شده نام این رشته المپیکی با نام قهرمانانی همچون » محمدرضا پورفرخ ، محسن شاهرخی ، مصطفی کریمی، احسان مهاجر شجاعی، مصطفی بهرامی، و….گره خورده است در پیشتازی دومیدانی لرستان همین بس که اولین مدال جهانی این رشته پرهیجان توسط یک لرستانی بنام علی فیروزی کسب شده اما این ورزش قهرمان خیز در لرستان علی رغم کسب موفقیت‌های نسبی در چند سال گذشته ، فاصله های زیادی با سالهای طلایی خود گرفته و خبری از حضور نام آوران و قهرمانان بلامنازع دومیدانی لرستان در میادین نیست و این ورزش خواسته یا ناخواسته مدتی دچار حواشی شده که قطعاً تبعات مثبتی برای ورزش استان بدنبال نداشته است.

در این راستا و با سیاستهای فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان این ورزش بسمت تغییر مدیریت رفته و فصلی نو در دوومیدانی استان آغاز گردید.

بلافاصله پس از انتصاب سرپرست جدید این هیات نشست هم اندیشی با هدف اعلام برنامه ها رفع کدورت ها و ارائه پیشنهادات ورزشکاران قهرمانان و پیشکسوتان برگزار شد.

در این باره سید آرش قیاسیان مدیرکل ورزش و جوانان استان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دکترنامه در خرم‌آباد با تاکید بر حمایت از قهرمانان دومیدانی گفت : این رشته از رشته های قهرمان خیز و پرافتخار ورزش استان می‌باشد که نیازمند توجه و نگاه ویژه هستند .
وی افزود: این هیات در راستای تعامل با فدراسیون و تعاملات دوجانبه و با اهداف کمک به توسعه و پیشرفت بیشتر، دچار تغییرات مدیریتی شد و با انتصاب سرپرست فصلی جدید در این ورزش آغاز گردید .

قیاسی گفت : در اولین نشست پیشکسوتان و قهرمانان دومیدانی با سرپرست هیئت ساعتها گفتگو کردند و به نظر می رسد با وفاق و همدلی که در حال شکل گیری است آینده ای موفق در انتظار هیئت دوومیدانی استان قرار داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به زیرساخت‌های این ورزش در استان گفت : طرحهای تخصصی بی سابقه ای در استان در حال ساخت است که با تکمیل این طرحها این رشته از خیلی از نیازها بی نیاز خواهد شد .

سید آرش قیاسیان ادامه داد : پیست ۱۰ خطه دوومیدانی که ۹۰۰۰ متر مساحت دارد با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست و با پیشرفت فیزیکی قابل قبول مراحل پایانی را می گذراند .

وی افزود : همچنین ساخت و احیا پیست دوومیدانی در شهرهای کوهدشت،الیکودرز و بروجرد در حال انجام است که با پایان ساخت آنها زیرساخت‌های مطلوبی در اختیار ورزشکاران قرار خواهد گرفت .

قیاسی از پیگیری و جدیت در تکمیل سالن تخصصی دوومیدانی شهید کریمی در خرم‌آباد خبر داد و افزود: سالن سرپوشیده دوومیدانی شهید سید ناصر کریمی در مجاورت ورزشگاه جدید خرم‌آباد در کمالوند احداث شده که یک سالن مسابقاتی مجهز مدرن و استاندارد است اما به دلیل داشتن ۲ ایراد کارشناسی تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی ادامه : طبق پیگیری های انجام شده قرار است تیمی از کارشناسان شرکت توسعه و تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی کشور جهت رفع و ترمیم مشکلات این سالن به خرم آباد سفر نموده و طی بازدید میدانی ،مشکلات و نقایص این سالن برطرف گردد ‌.
آرش قیاسیان با تقدیر و تشکر از زحمات چندساله رییس قبلی هیات دوومیدانی استان ، سرپرست جدید این هیات را از چهره های ورزشی باتجربه عنوان کرد و گفت : سرپرست هیئت دومیدانی لرستان در یک دوره چهار ساله ریاست این هیئت را بعهده داشته و شناخت و تسلط کاملی بر نقاط قوت و ضعف دوومیدانی استان دارد و باتوجه به برنامه های وی قطعا می تواند تاثیرگذار عمل نماید .

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه به جاده دسترسی ورزشگاه خرم آباد پرداخت و گفت : با دستور استاندار ساخت جاده دسترسی ورزشگاه از مسیر بام خرم آباد استارت خورده که طول آن ۲۵ کیلومتر بوده و طی چند روز گذشته ۸۰۰ متر پیشروی داشته و انشااله تا زمان بهره برداری ورزشگاه این جاده نیز ایجاد و آسفالت خواهد شد ‌.

46

دکمه بازگشت به بالا