عمومی

متحدان اطلاعاتی آمریکا نظر ترامپ درباره منشأ کرونا را رد کردند/ نگرانی غرب درباره لغو محدودیت‌ها

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، آخرین آمار نشان می دهد که تاکنون بیش از 3 میلیون و 646 نفر در جهان به تاج آلوده شده اند و بیش از 252 هزار نفر به دلیل آن جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید:

فعالیت های مذهبی در فرانسه از سر گرفته می شود

Tedros Adeanum ، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی ، از تعهد کشورها برای مشارکت در برنامه جهانی این سازمان برای مقابله با Quaid-19 و تحقیق و توسعه در تولید واکسن ها و تجهیزات تشخیصی و درمانی این بیماری قدردانی کرد.

تادروس اذان

تادروس ادانانوم ، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی

وی تصریح کرد: موفقیت واقعی مبارزه با تاج بستگی به تولید سریع امکانات درمانی ندارد بلکه به توزیع عادلانه امکاناتی مانند واکسن یا داروهای ویروس در بین اقشار مختلف جهان بستگی دارد.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) گفت: شیوع بیماری تاج در سرتاسر جهان نیاز به محافظت از همه در این سیاره در برابر ویروس دارد: کمتر از دو سوم پرسنل پزشکی در سراسر جهان مجهز به ضدعفونی کننده دستی و حدود 3 میلیارد نفر در سراسر جهان در خانه صابون و آب ندارند.

آمریکا

متحدان اطلاعاتی آمریكا ، دیدگاه رئیس جمهور دونالد ترامپ درباره نزول تاج را بعید بعید دانست. این دو نماینده اروپایی گفتند که نتایج گزارش مشترک اطلاعاتی اعضای اتحادیه اطلاعاتی فیاض نشان می دهد که بعید نیست ویروس کرونا به طور اتفاقی توسط یک آزمایشگاه رها شود و منبع ویروس این بازار باشد.

دونالد ترامپ

رئیس جمهور دونالد ترامپ

فیاواز یک اتحادیه متحد است که شامل پنج کشور: ایالات متحده ، استرالیا ، انگلستان ، کانادا و نیوزلند است که با هم کار می کنند تا در استراق سمع و اطلاعات جاسوسی کنند.

مایکل رایان ، مدیر اجرایی برنامه اضطراری سازمان جهانی بهداشت ، گفت که این آژانس هنوز اطلاعاتی را از آمریكا دریافت نکرده است که ثابت کند این کورو ویروسی منشاء طبیعی ندارد.

وی افزود: از دیدگاه ما ، این گمانه زنی باقی مانده است و مانند هر مدرک دیگری ، ما مشتاقانه دریافت هر گونه اطلاعاتی که نشان دهنده منشا ویروس است ، بسیار مشتاق هستیم.

در همین حال ، وزارت خزانه داری می گوید حدود 3 تریلیون دلار بودجه اضطراری برای شیوع Corona در سه ماهه دوم سال 2020 وام می گیرد.

این وزارتخانه اعلام کرده است که تعویق ماهانه مالیات بر افراد و شرکت ها و همچنین تحمیل ناگهانی هزینه های کلان مربوط به اپیدمی تاج ، در ماه ژوئن به وام 3 میلیارد دلاری نیاز دارد.

مؤسسه مدل سازی برجسته در دانشگاه سیاتل ، که اغلب از کاخ سفید و ایالات متحده به عنوان منبع پیش بینی شیوع تاج یاد می شود ، همچنین در اصلاح مدل خود گفت: 135000 نفر تا 4 آگوست از ویروس کرونا ویروس می میرند. جریان پیش بینی شده است. این مرکز گفت: افزایش ترافیک و رفع زود هنگام محدودیت ها دلایل اصلی تغییر است.

این مؤسسه با بیان تغییرات جدید در مدل ، گفت: “از آنجا که پیش بینی می شود حرکت و تعامل مردم در 31 ایالت تا هفته آینده افزایش یابد و همچنین محدودیت فاصله فیزیکی وجود دارد ، انتظار می رود مردم نقش حاملان کروناویروس را ایفا کنند.” آنها بازی خواهند کرد.

Coronavirus در سراسر جهان گسترش یافته است

آنچه آکادمی گفته است مطابق با دغدغه های متخصصان طی چند هفته گذشته است که اگر محدودیت های تاج زود هنگام برداشته شود ، گسترش تاج در ایالات متحده در اواخر مارس و اوایل آوریل به اوج خود باز می گردد. بار دیگر شاهد افزایش نجومی در تعداد بیماران ، ورود بیماران به بیمارستان ها و کمبود تخت بیمارستان و یک بخش مراقبت های ویژه برای بیماران مبتلا به بحرانی خواهیم بود.

پنتاگون می گوید که تعداد کرونا ویروس های آلوده شده در ارتش ایالات متحده ، از جمله ارتش ، خانواده های آنها ، غیرنظامیان و پیمانکاران ، از 7،400 نفر گذشته است.

پنتاگون تعداد کشته شدگان تاج را اضافه نکرد و 27 کشته برجای گذاشت. از 4912 مرد ارتش آمریكا ، 10313 نفر در ارتش آمریكا ، 338 نفر در نیروی هوایی ، 428 نفر در تفنگداران دریایی و 2036 نفر در نیروی دریایی هستند.

در حال حاضر ، تعداد كرونا ویروسهای آلوده در آمریكا به بیش از 1212،000 نفر و تعداد كشته شدن این كرونا ویروس از 69000 فراتر رفته است.

اروپا

کمیسیون اروپا یک پروژه بین المللی را برای تأمین بودجه تحقیق در زمینه تولید واکسن و دارو برای مبارزه با گسترش تاج آغاز کرده است. رئیس کمیسیون اروپا ، اورزولا فون دارلین ، برای ملاقات با مجازی با رهبران 30 کشور ، خواستار تأمین سرمایه 8 میلیارد و 300 میلیون دلار برای تأمین بودجه تحقیق شده است.

کمیسیون اروپا مبلغ یک میلیارد دلار از مقدار درخواست شده را پرداخت می کند و نروژ اعلام کرده است که همان مبلغ را در برنامه کمیسیون اروپا سرمایه گذاری خواهد کرد.

فرانسه و آلمان نیم میلیارد یورو (تقریباً 550 میلیون دلار) در این صندوق هزینه کرده اند.

رئیس جمهور فرانسه امانوئل ماکرون گفت: “هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی از بحران تاج فرار کند.”

امانوئل ماکرون

رئیس جمهور فرانسه امانوئل ماکرون

وی افزود: به محض دریافت واكسن كروناویروس ، باید آن را به صورت انبوه تولید كنیم و آن را در معرض دید عموم قرار دهیم. ما باید تحقیق در مورد داروها و واکسن ها را سرعت بخشیده و آنها را در دسترس همه قرار دهیم.

تاکنون در فرانسه 169 462 نفر با بیماری کرونا و 25 201 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

صدراعظم آلمان ، آنگلا مرکل نیز خطاب به کنفرانس اهداکنندگان برای مبارزه با تاج گفت و گفت آلمان 525 میلیون یورو در تلاش برای مبارزه با ویروس تاج می دهد.

تاکنون 166 هزار و 152 نفر در آلمان به koronavirus مبتلا شده اند و 6 هزار و 993 نفر بر اثر این بیماری جان باخته اند.

اسقف دیگر کلیسای ارتدکس روسیه در مسکو بر اثر تاج ویروس درگذشت. دو کشیش نیز روز گذشته بر اثر تاج در شمال غربی مسکو درگذشت. یک ماه پیش ، کلیساهای روسیه به دلیل استقبال گسترده از تاج بسته شدند.

رایج ترین ضد عفونی کننده کورو ویروس در جهان است

وزارت بهداشت روسیه از دانشجویان پزشکی دعوت کرده است تا علاوه بر کمک به معالجه بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا ، در هر ماه 175،000 روبل (2400 دلار) در بیمارستان های مسکو درآمد کسب کنند.

کمیته پیشگیری تاج در روسیه اعلام کرده است که در 24 ساعت گذشته 10.561 تاج دیگر کشف و ضبط شده است. در 24 ساعت گذشته 76 نفر در اثر کرونا ویروس جان باخته اند.

تاکنون 145،268 نفر در روسیه با یک بیماری کرونوی ویروس منعقد شده اند و 1،356 نفر بر اثر این بیماری جان باخته اند.

آسیای غربی

از زمان شروع رژیم صهیونیستی برداشته شدن محدودیت های قرنطینه ، تعداد کورو ویروس های آلوده در فلسطین اشغالی از 16000 فراتر رفته است.

براساس اعلام وزارت بهداشت اسرائیل ، 44 نفر دیگر در 24 ساعت گذشته به کرونا ویروس آلوده شده اند.

براساس اطلاعات “اورشلیم پست” ، تعداد كرونا ویروسهای آلوده شده در فلسطین اشغالی به 16246 نفر افزایش یافته است كه از این میان 72 نفر در شرایط بحرانی قرار دارند. تعداد کشته شدگان تاج با چهار کشته دیگر به 235 نفر افزایش یافت.

اخیراً ، مقامات ارشد وزارت بهداشت اسرائیل گفتند که تل آویو اقدامات لازم را برای راه اندازی شبکه شیوع کروناویروس گسترده در فلسطین اشغالی و انجام تعداد زیادی از آزمایش های ویروس انجام نداده است و برای موج دوم آماده نشده است.

رجب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه می گوید روند عادی شدن تاج ویروس این کشور اولین قدم برای عادی سازی اوضاع در این ماه خواهد بود. وزارت بهداشت ترکیه پروتکل های بهداشتی را که در دوره عادی سازی اعمال می شود به کلیه آژانس ها ارائه می دهد.

وی افزود: همه موسسات و مشاغل مطابق با این پروتکل ها فعالیت خود را ادامه خواهند داد. ممنوعیت افراد بالای 65 سال و زیر 20 سال نیز چهار ساعت در روز برداشته می شود.

آسیا

شینزو آبه ، نخست وزیر ژاپن ، به کنفرانس اهداکنندگان تاج گفت که توکیو به مبارزه با ویروس تاج 800 میلیون دلاری کمک می کند.

در ژاپن 15،078 نفر به بیماری کورو ویروس آلوده شدند و 536 نفر بر اثر این بیماری درگذشت.

انتهای پیام / 4106/4033 /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا