سلامت و دانش

چند توصیه سلامتی به مردان

ایستگاه خبری

معمولاً مردان نسبت به زنان به سلامتی خود توجه بیشتری نشان می دهند ، در حالی که مردان نیز مانند خانم ها برای معاینه و اقدامات در زمینه استرس ، انتخاب غذاهای سالم و ورزش به طور منظم باید به پزشک مراجعه کنند.

براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی مرکز بهداشت GRA ، برخی نکات مهم سلامتی برای مردان بدون در نظر گرفتن سن یا سلامت عمومی ذکر شده است:

چند نکته بهداشتی برای مردان

1) معاینه پزشکی سالانه:

یكی از بهترین راهكارها برای بهبود سلامتی مرد ، این است كه هر سال ، بدون در نظر گرفتن سن یا مشكلات بهداشتی ، معاینه جسمی یا پزشکی انجام شود. علاوه بر معاینات عمومی ، این تست ها باید شامل تست های کلسترول ، گلوکز و فشار خون باشد.

2) در صورت ایجاد تغییراتی در سلامتی به پزشک مراجعه کنید:

دیدن تغییر در عادت های خواب یا روده ، کبودی ، زخم یا زخم هایی که به طور عادی بهبود نمی یابند ، تغییر در خال یا علائم پوستی یا نوسانات وزن ناشایست را تجربه می کنید ، همچنین به پزشک مراجعه کنید.

به یاد داشته باشید که بسیاری از مشکلات مهم بهداشتی از مشکلات جزئی شروع می شود که در صورت تشخیص زود هنگام ، می توان از بروز آن جلوگیری کرد و یا بهتر کنترل کرد.

3) سوابق خانوادگی را تشخیص داده و آنها را به پزشک تحویل دهید:

اگر پدر یا سایر اعضای خانواده شما سابقه فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، دیابت یا سایر بیماری های مزمن را دارند ، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آنها باشید. اگر پزشک شما از این سوابق آگاه است ، می تواند به تهیه یک خبرنامه عملی برای به حداقل رساندن این خطرات و افزایش احتمال تشخیص زودرس کمک کند.

4) ورزش:

در حالت ایده آل ، شما باید حداقل 30 دقیقه در روز ورزش کنید. اما اگر این میزان ورزش شما را تحت فشار قرار می دهد یا کار سختی را انجام می دهید ، به یاد داشته باشید که قدم زدن سریع 20 دقیقه چند بار در هفته یا بازی به طور مرتب در فضای باز با کودک یا نوه خود می تواند مزایای سلامتی و تسکین قلب را کاهش دهد. استرس بدهید.

5) استراحت کافی و کافی:

هر از گاهی قطع بازی یا تماشای تلویزیون با خانواده خود نه تنها یک ایده سرگرم کننده بلکه یک راه عالی برای کمک به کاهش استرس است. اگر در یافتن یک مکان سرگرم کننده مشکل دارید ، روشهای خلاقانه ای را برای سرگرمی در اوقات فراغت خود پیدا کنید. این شامل گوش دادن به کتاب صوتی و پادکست در حین کار یا مراقبت از دام است.

6) غربالگری سرطان:

بسته به سن ، سابقه خانوادگی و شیوه زندگی ، پزشک ممکن است توصیه کند که از نظر سرطان روده بزرگ ، سرطان پروستات یا سرطان ریه معاینه شوید. بنابراین بهتر است در این زمینه با پزشک مشورت کنید.

7) ترک سیگار:

از پزشک خود بخواهید که در تهیه یک خبرنامه ترک سیگار عملی به شما کمک کند ، سپس یک “تاریخ ترک” را انتخاب کرده و متعهد شوید. همچنین می توانید از راهنماهای خبرنامه آنلاین برای ترک سیگار کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا