اقتصادی

پاداش ۴۰ میلیاردی عدد شگفت‌انگیزی نیست/ بعید است کشتی با ترکیب اصلی به هانگژو نرود

پاداش ۱۰۰ هزار دلاری برای ورزشکاران طلایی المپیک پیشنهاد کردیم

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: برای المپیک در نظر داریم پاداش ۱۰۰ هزار دلاری برای ورزشکاران طلایی از طرف هیأت اجرایی پیشنهاد کنیم.

حمید عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در واکنش به صحبت‌های علیرضا دبیر در مجمع عمومی فدراسیون کشتی اظهار داشت: اعضای کادر مدیریتی کمیته ملی المپیک و حتی ارکان این کمیته تمام تلاششان برای ارتقا، رفع نواقص و بهبود وضعیت فدراسیون‌های ورزشی، ورزشکاران و قهرمانان بوده است. در همین راستا هم ضمن ایجاد تغییراتی که در سیاست کمیته ملی المپیک صورت گرفت در کنار آن نیز برای تقویت توان مالی کمیته با محوریت خسروی‌وفا تیمی تشکیل شد شامل برخی از اعضای هیات اجرایی و اعضای مجمع که در دولت برای انتقال نیازها، دغدغه‌های ورزشکاران، قهرمانان و فدراسیون‌ها در راستای ماموریت‌های کمیته ملی المپیک تلاش کنیم.

**برای سال جاری مجلس اعتبار ۸۱۰ میلیارد تومانی برای کمیته ملی المپیک در نظر گرفت

وی افزود: نتیجه این شد در لایحه سال ۱۴۰۲ تقدیمی دولت به مجلس تقویت قابل ملاحظه‌ای رخ بدهد. به طوری که در مجلس همین تیم با پیگیری و انتقال دغدغه‌ها به اعضای کمیسیون تلفیق بودجه و صحن علنی مجلس اعتباری بالغ بر ۸۱۰ میلیارد تومان در قانون بودجه کل کشور برای کمیته ملی المپیک در نظر گرفت که این مبلغ جای قدردانی از دولت و مجلس دارد.

** تا الان تخصیص قابل ملاحظه و عمده‌ای به کمیته ملی المپیک صورت نگرفته

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ادامه داد: خوشبختانه بستر قانونی تقویت منابع مالی کمیته ملی المپیک به شکل خوبی فراهم شده و اکنون نیز طی سال براساس توان سازمان برنامه و بودجه و خزانه کل کشور تخصیص‌هایی به دستگاه‌های اجرایی صورت می‌گیرد. هر چند تا الان تخصیص قابل ملاحظه و عمده‌ای به کمیته ملی المپیک صورت نگرفته تا بتوانیم هم ماموریت‌های خودمان را برای حضور در هانگژو زمینه‌سازی کنیم و هم توزیع اعتبار قابل ملاحظه‌ای را برای فدراسیون‌ها در نظر بگیریم؛ بنابراین طبیعی است فدراسیون‌ها به علت نیاز برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان، منطقه‌ای و در راس آن بازی‌های آسیایی پیگیر دریافت اعتبار باشند.

**فدراسیون کشتی هم جزو مهم‌ترین رشته‌ها در بازی‌های آسیایی برای ما است

عزیزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به این اشاره کرد که برخی فدراسیون‌ها باید در هانگژو از لحاظ مدالی به کاروان ایران کمک کنند، گفت: برخی از این فدراسیون‌ها قرار است بار بیشتری در جدول مدالی برای کاروان ما به دوش بکشند. فدراسیون کشتی هم جزو مهمترین رشته‌ها در بازی‌های آسیایی برای ما است و امیدوارم در ادامه توان کمیته ملی المپیک و خزانه کل کشور به نحوی باشد که توقعات ورزش بیشتر و بهتر از قبل برآورده شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هیات اجرایی برنامه‌ای برای حضور رییس فدراسیون کشتی در جلسه خودشان دارند یا خیر، توضیح داد: در برخی مواقع کمیته ملی المپیک و هیات اجرایی در صورت لزوم از روسای فدراسیون‌ها دعوت می‌کنند تا در جلسات حضور داشته باشند یا اینکه حتی خود آن‌ها متقاضی حضور در جلسات می‌شوند و این مساله خیلی موضوع عجیبی نیست. رییس محترم فدراسیون کشتی هم حدود یک ماه پیش به اتفاق برخی از روسای فدراسیون‌ها در خصوص بحث بودجه که اعضای هیات اجرایی و رییس کمیته ملی المپیک هم بودند حضور داشتند. تبادل نظر به طور مستقیم بین کمیته و فدراسیون‌ها در موارد مختلف چه در غالب مکاتبات و چه جلسات وجود دارد، اما مهم این است نهایت امر خروجی این باشد که واریزی قابل توجهی به حساب فدراسیون‌ها صورت بگیرد البته این موضوع هم منوط به تخصیص دولت و .. دارد.

**بعید است کشتی بخواهد ترکیب دوم یا سوم خود را وارد بازی‌های آسیایی کند

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک درباره اینکه آیا ممکن است کشتی در بازی‌های آسیایی با تیم اصلی خود حضور پیدا نکند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت بازی‌های آسیایی برای کشورمان و همینطور ۸۵ میلیون مخاطب علاقه‌مند بعید می‌دانم فدراسیونی بخواهد آگاهانه تیم دوم یا سوم خود را بفرستد. حتما بهترین نفراتشان را خواهند فرستاد. برای دفاع از کیان و غرور ملی  کشتی جزو فدراسیون‌هایی است که با ترکیب اصلی وارد مسابقات می‌شود.

**پاداش ۴۰ میلیارد تومانی طلایی‌های هانگژو عدد شگفت‌انگیزی نیست

عزیزی با اشاره به اینکه در نظر دارند پاداش در نظر گرفته شده برای ورزشکاران را برای بازی‌های آسیایی افزایش دهند، عنوان کرد: پیشنهاد بعضی از اعضای هیات اجرایی برای پاداش پای سکوی طلایی‌های بازی‌های آسیایی، مبلغ ۲۰ هزار دلار برای ورزشکار و ۲۰ هزار دلار برای سرمربی و اعضای کادر فنی و مدیریتی تیم؛ مجموع ۴۰ هزار دلار برای هر مدال طلا باشد. اگر در بازی‌های آسیایی ۲۰ طلا کسب کنیم، مجموع پاداش‌ها ۸۰۰ هزار دلار، معادل ۴۰ میلیارد تومان خواهد شد. در جایی که بودجه امسال کمیته ملی المپیک بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان تعیین‌شده، پاداش ۴۰ میلیارد تومانی طلایی‌های هانگژو عدد شگفت‌انگیزی نیست. برای المپیک هم در نظر داریم پاداش ۱۰۰ هزار دلاری برای ورزشکاران طلایی از طرف هیأت اجرایی پیشنهاد کنیم.

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا