عمومی

شرکت‌کنندگان در مراسم تدفین جورج فلوید خواستار برابری نژادی شدند

شرکت کننده در تشییع جنازه جورج فلوید ، مرد سیاه پوست که به طرز وحشیانه ای توسط پلیس ایالات متحده کشته شد در مینیاپولیس و به دنبال آن اعتراضات گسترده ، خواستار برابری نژادی شده اند.

به گزارش بی بی سی ، سخنگوی این مراسم در کلیسایی در هوستون ، تگزاس ، یکی پس از دیگری هشدار داد که “جنایت او کسی نبود جز تولد یک سیاه پوست.”

جورج فلوید در تاریخ 25 ماه مه توسط یک افسر سفیدپوست که حدوداً نه دقیقه در گردن او زانو زد ، کشته شد. لحظه غم انگیز مرگ توسط رهگذران روی دوربین ضبط شد. چهار افسر پلیس درگیر در بازداشت وی اخراج و به طور رسمی متهم شده اند.

تابوت فلوید پس از مراسم در مزار کنار مادرش به خاک سپرده خواهد شد.

بروکلین ویلیامز ، خواهر خواهر فلوید ، خواستار تغییر در آیین نامه هایی برای توجیه حضور زنان سیاه پوست در از دست دادن موقعیت ها شده است. وی تأکید کرد: “چرا این سیستم باید فاسد و ناکارآمد باشد؟ قوانینی وضع شده است که جامعه سیاه آمریکا را نابود کند و این قانون باید تغییر کند. درخواست ما این است ؛ جنایات نفرت کاملاً زیاد است! کسی گفت:” آمریکا دوباره. ” “اما چه وقت ایالات متحده عظمت دارند؟”

“بگذارید دوباره آمریکا را بزرگ کنیم” شعار انتخاباتی دونالد ترامپ است.

یک پیام ویدیویی از نامزد دموکرات جو بایدن در انتخابات ماه نوامبر نیز در این مراسم پخش شد. وی گفت: “وقتی عدالت در مورد جورج فلوید انجام شود ، ما واقعاً در راه برابری نژادی در ایالات متحده هستیم.”

بایدن طی چند روز گذشته به شدت انتقاد کرده است که دونالد ترامپ را مورد انتقاد قرار داده و او را به گمانه زنی های “نفرت انگیز” درباره فلوید متهم کرده است. با این حال ، خود بایدن اخیراً متهم شد که احتمالاً به رنگ سیاه رای داده است زیرا گفته است که سیاه پوستان که به ترامپ رای داده اند “سیاه نبودند”.

مراسم جورج فلوید

این مراسم در کلیسای Fontainebleau با حضور حدود 500 مهمان از جمله سیاستمداران و افراد مشهور برگزار شد.

ال گرین ، یک کنگره دموکراتیک گفت: “زندگی جورج فلوید بی فایده نبود. به همین دلیل ما اینجا هستیم. جرم این است که وی سیاه پوست متولد شده است.”

تیم والز ، فرماندار مینسوتا ، جایی که فلوید در سالهای اخیر زندگی و کار کرده است ، از مردم خواست که هشت دقیقه و 46 ثانیه سکوت کنند. فلوید قبل از مرگ ، زیر زانو یک افسر پلیس گرفتار شد.

تابوت فلوید به قبرستان پرلند در جنوب هیوستون منتقل شد. وی در یک مراسم خصوصی به خاک سپرده شد. مراسمی نیز در مینیاپولیس و کارولینای شمالی (محل تولد فلوید) برگزار شد.

اعتراضات ضد نژادپرستی ، که پس از مرگ فلوید آغاز شد ، اکنون وارد هفته سوم آنها شده است. در این مدت تظاهرات بزرگی در شهرهای مختلف آمریکا از جمله واشنگتن دی سی ، نیویورک ، شیکاگو ، لس آنجلس و سان فرانسیسکو صورت گرفته است. حساسیت نژاد پرستی در سایر کشورهای غربی نیز در پاسخ به مرگ فلوید افزایش یافته است.

در روزهای اخیر ، حزب دموکرات که کنترل مجلس نمایندگان را برعهده دارد ، یک برنامه جامع برای اصلاح پلیس ارائه کرده است. “قانون اخطار پلیس در مورد عدالت” موجب می شود كه شكایت از مأموران پلیس به دلیل آزار و اذیت ، ممنوع نگه داشتن افراد در هنگام بازداشتن در گردن و گردن ، آسانتر شده و سعی در حل مشکلات نژادی شود.

اما ترامپ این طرح را رد کرد و گفت دموکرات ها “دیوانه” هستند. ترامپ خود را به عنوان کاندیدای “قانون و نظم” معرفی کرد. در روزهای نخستین ، هنگامی که اعتراضات بر سر مرگ جورج فلوید با شورش های گاه به گاه و خرید و فروش صورت گرفت ، وی از مقامات ایالتی خواست تا “بر خیابان ها” تسلط یابند. انتظار می رود وی انتخابات انتخاباتی خود را در دو هفته ادامه دهد ، که به دلیل شیوع ویروس تاج حدود 3 ماه به حالت تعلیق در آمده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا