اوتیسم کودکان؛ تفاوت یا اختلال

شاید شما داستان عجیب سگها را شب بخوانید ، داستانی درباره پسری که در برقراری ارتباط با محیط اطراف خود و درک مشکلات بی اهمیت افراد مشکل دارد ، اعتماد به دیگران را دشوار کرده و با افراد ارتباط برقرار می کند. دشوار است ، اما درعوض از هوش بسیار بالایی در حل مشکلات ریاضی برخوردار است. اطلاعات در زمینه های مختلف مانند نجوم و آمار و منظومه شمسی ، خواننده را شگفت زده می کند. شخصیت اصلی داستان کودکی با بیماری اوتیسم است و چالش های زندگی و توانایی های ویژه او به زیبایی به تصویر کشیده شده است. ممکن است قبلاً با افرادی با این صفات روبرو شده باشید ، اما آیا افراد مبتلا به اوتیسم واقعاً می توانند کمبود تلقی شوند یا تنها آنها علاقه مند به جهان هستند؟

از اختلالات طیف اوتیسم چه می دانیم؟

اوتیسم نوعی اختلال است که بیشتر افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. اوتیسم به معنای واقعی کلمه به معنای خودخواهی است ، به این معنی که فرد به محیط اطراف خود توجهی نمی کند و در برقراری ارتباط کلامی و غیر کلامی با دیگران مشکل دارد. این نوع اختلال معمولاً علائم خود را قبل از سه سالگی نشان می دهد. به طور قطع نمی توان گفت چه عواملی باعث ایجاد این اختلال می شود ، اما افزایش آگاهی در بین خانواده ها و افراد در مورد اوتیسم بسیار مهم است تا در اسرع وقت توسط یک متخصص مغز و اعصاب تشخیص داده شود و در حد امکان توانبخشی شود. این کار را برای کودکان راحت تر کرد.

خصوصیات و نشانه های اوتیسم

همانطور که گفته شد ، علائم اوتیسم معمولاً قبل از سه سالگی ظاهر می شود. علائم شایع اوتیسم شامل موارد زیر است:

عدم تماس چشمی با افراد دیگر

عدم علاقه به موضوعات یا علاقه شدید به موضوعات خاص

تکرار بیش از حد کلمات و عبارات ، حرکات جسمی عجیب و غریب یا پشت و عقب ثابت بدن

حساسیت بالایی به صداها ، بوها یا مناظر دیدنی که برای سایر افراد عادی به نظر می رسد.

نادیده گرفتن مردم و صحبت با آنها

when وقتی شخصی با آنها تماس جسمی برقرار می کند ، مانند بغل کردن یا نوازش کردن ، احساس امنیت می کنید

understanding در درک و استفاده از کلمات ، حرکات و بیان صورت افراد مانند خندیدن یا گریه کردن مشکل دارد

le سازگاری با تغییرات در محیط و …

کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است مانند همسالان خود رشد نکنند. به عنوان مثال ، کودک دو ساله ای که مبتلا به اوتیسم نیست ، به بازی های ساده علاقه مند است یا از بازی با کودکان دیگر تا چهار سالگی لذت می برد. با این حال ، کودک مبتلا به اوتیسم ممکن است در تعامل با سایر کودکان مشکل داشته باشد یا به طور کلی ممکن است از این رابطه متنفر باشد.

چه عواملی باعث اوتیسم می شود؟

علت اصلی اوتیسم ناشناخته است و علت مشخصی وجود ندارد. با این حال ، تحقیقات نشان می دهد که برخی از عوامل خطر شامل موارد زیر است:

● تاریخچه اوتیسم خانوادگی

جهش ژنتیکی

. بارداری سالمند

قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین و سموم محیطی

مصرف داروهای دیابت یا مسکن ها در دوران بارداری

طبق تحقیقات موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی (NINDS) ، هر دو عامل ژنتیکی و محیطی می توانند در این بیماری نقش داشته باشند.

آیا اوتیسم قابل درمان است؟

متأسفانه درمانی برای اوتیسم وجود ندارد ، اما برخی از درمان ها و درمان هایی وجود دارد که می تواند به کاهش علائم و بهبود زندگی کودک مبتلا به اوتیسم کمک کند. روشهای درمانی توانبخشی ، مشاوره با متخصصان کودکان و درمانهایی مانند رفتار درمانی ، بازی درمانی ، موسیقی درمانی و تکنیک های مراقبه می تواند در آرامش و بهبودی این افراد تأثیر مفیدی داشته باشد. با این وجود ، باید توجه داشت که شدت علائم در افراد مختلف با اختلال متفاوت است و در نتیجه اثرات درمانی متفاوت خواهد بود. برخی به خوبی به درمان پاسخ می دهند ، در حالی که برخی دیگر به هیچ درمانی پاسخ مثبت نمی دهند.

با وجود این اختلالات ، بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم از بسیاری جهات مهارت های قوی دارند و می توانند جزئیات بسیاری را به خاطر بسپارند و در حل مشکلات ریاضی و علمی برتری داشته باشند.

مهمتر از درمان این است که کودکان مبتلا به اوتیسم و ​​خانواده های آنها از حمایت کافی جامعه برخوردار شوند. در حال حاضر چندین اجتماع در حمایت از کودکان مبتلا به اوتیسم وجود دارد که آموزش لازم را در مورد نحوه برخورد و پاسخگویی با کودکان مبتلا به اوتیسم به خانواده ها ارائه می دهند.

خانواده های مبتلا به اوتیسم بعضی اوقات مشغول فرزندان خود مبتلا به اوتیسم هستند که زندگی شخصی خود را به نوعی فراموش می کنند ، اما باید بدانید که سلامت روانی و بهزیستی شما بیشترین کمک را به فرزندان شما خواهد کرد. اگر هم وقت کافی برای مراجعه به مطب پزشک و مشورت با آنها ندارید ، می توانید همیشه از تجربه آنها با کمک سایر خانواده های اوتیستیک بهره مند شوید یا از خدمات مشاوره پزشکی آنلاین استفاده کنید.