سلامت و دانش

آیا کرونا برای بیماران «دیابتی» خطرناک است؟

آفتاب‌‌نیوز:

اسدالله رجب ، رئیس انجمن دیابت ایران در پاسخ به این س “ال که “خطر ابتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب در بیماران دیابتی چیست؟” گفت: “در هفته های اخیر شیوع بیماری عروق ویروس کرونا قلب در کشور افزایش یافته و تعداد مرگ و میرها افزایش یافته است. این می تواند اثر مخربی داشته باشد. و برای همه خصوصاً دیابتی ترسناک است.

وی گفت: بیشتر متخصصان با بیان اینکه دیابتی ها بیشتر در معرض ابتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب هستند این ترس را افزایش می دهند.

رئیس انجمن دیابت ایران اظهار داشت: افراد دیابتی نباید ترس داشته باشند. این فقط در مورد افرادی که سالها دیابت دارند ، قند خون کنترل نشده دارند ، از عوارضی مانند بیماری های قلبی عروقی و کلیوی رنج می برند و در نتیجه داروهای خاصی مصرف می کنند و سیستم ایمنی ضعیفی دارند ، اعمال می شود.

راجب به بیماران دیابتی توصیه می کند: افراد مبتلا به دیابت ، به ویژه آنهایی که قند خون طبیعی دارند ، نیازی به ترس از تاج نخواهند داشت و باید تمام پروتکل های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی را دنبال کنند و به کنترل قند خون خود در خانه ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر هموگلوبین آنها کمتر از 7.5 باشد ، دیگر نیازی به ترس از تاج نخواهند داشت و قند خون خود را در حد طبیعی نگه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا