سلامت و دانش

رتبه چهارم تولید علم در حوزه طب ایرانی

مدیرکل دفتر پزشکی ایران و معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران رتبه چهارم تولید علم در حوزه طب سنتی در جهان را دارد و در حوزه پزشکی نیز متخصصان می توانند از این ظرفیت استفاده کنند. در مراکز مختلف بهداشتی و تخصصی در دانشکده های بهداشت . .

به گزارش دکترنامهنفیسه حسینی یکتا در نشست خبری رویداد کارآفرینی ساروبان گفت: این رویداد با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هدف معرفی پتانسیل دارویی ایران به عنوان یک منبع ملی بی نظیر در گردشگری برگزار شد. صنعت.

وی با اشاره به محورهای مختلف رویدادهای کارآفرینی ساروبان از جمله سلامت و تندرستی و همچنین گردشگری فرهنگی و تاریخی گفت: طب ایرانی می تواند در رونق و توسعه این ابعاد موثر باشد. امیدواریم با برگزاری این رویداد، جدای از گفتمان سازی به دلیل کارآفرینی بودن این رویداد، از ایده های برگزیده ای که در این رویداد انتخاب می شوند، حمایت شده و بتوانیم در توسعه و اجرای آنها کمک کنیم.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و تکمیلی وزارت بهداشت در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: دانشکده طب سنتی از سال 86 در دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شده است و در حال حاضر 12 گروه و 8 دانشکده در دانشگاه علوم پزشکی فعال است. کشور و 400 فارغ التحصیل رشته طب سنتی ایران.

به گفته یکتا حسینی، ایران رتبه چهارم تولید علم در حوزه طب سنتی را در جهان دارد و در حوزه پزشکی نیز باید متخصصان مراکز مختلف بهداشتی و دانشکده های پزشکی از این ظرفیت استفاده کنند.

وی گفت: در این رویداد گردشگری سلامت و پزشکی ایران مورد بحث قرار می گیرد و معتقدیم طب ایرانی باید رونق بیشتری داشته باشد و این منطقه دارای گنجینه های غنی است.

مدیرکل دفتر دارو و مکمل های ایران وزارت بهداشت افزود: 11 منطقه از 13 منطقه مختلف دنیا و بیش از 2300 گونه گیاه دارویی در کشور داریم که باید در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری شود. رشته. گردشگری غذای سالم از موضوعات مهم و طب ایرانی هدف این گفتمان است.

به گزارش وبدا، حسینی یکتا در پایان گفت: هدف ما یکپارچه سازی طب ایرانی و توسعه گردشگری است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا