سلامت و دانش

احتمال ارتباط سندرم التهابی کودکان با کرونا

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: سندرم التهابی چند سیستمیک در کودکان ممکن است مربوط به بیماری کووید -19 باشد.

به گزارش دکترنامه ، تئودور ادانانوم دبیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) اظهار داشت: در هفته‌های اخیر گزارشهایی از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی گزارش شده است که تعدادی از کودکان در بخش مراقبت های ویژه با بیماری التهابی چند سیستماتیک دارای چندین ویژگی هستند. آنها مشابه بیماری کاوازاکی و سندرم شوک سمی در بیمارستان بستری شده اند.

وی با تأکید بر اینکه توصیف مستقیم و دقیق سندرمهای بالینی برای درک رابطه علی و توصیف مداخلات درمانی از اهمیت بسیاری برخوردار است ، اظهار داشت: “گزارش های اولیه حاکی از آن است که این سندرم ممکن است مربوط به بیماری Covid-19 باشد.”

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) تعریف اولیه مورد و فرم گزارش مورد به صورت سندرم التهابی چند سیستم در کودکان را منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا ، تئودور آدانوم دبیرکل سازمان بهداشت جهانی از کلیه پزشکان در سراسر جهان خواست تا با مقامات ملی خود و سازمان بهداشت جهانی همکاری کنند تا هوشیارتر باشند و این سندرم را در کودکان بهتر و سریعتر شناسایی کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا