توزیع رایگان کروناویروس در مراکز خرید ساوه

دکترنامه / مرکزی رئیس علوم پزشکی ساوه گفت: تجزیه و تحلیل آماری در مورد اوج سوم شیوع ویروس کرونا نشان می دهد که بیشترین تعداد عفونت و بیماران مبتلا به این بیماری در مراکز خرید است.

مهدی مصری در حاشیه نشست قرارگاه دفاع زیستی ساوه در روز شنبه ، 8 نوامبر ، به خبرنگاران گفت: زنجیره عفونت ویروس کرونا با نظارت دقیق و نظارت بر فعالیت های مراکز خرید و شلوغ شهری و فعالیت های این مراکز در حال قطع است. این باید تماشا شود فاصله جسمی و جلوگیری از هرگونه برخورد باید با پروتکل های بهداشتی مطابقت داشته باشد.

وی به تصویب مطلوب پایگاه پدافند زیستی شهرستان برای راه اندازی مراکز خرید اشاره کرد و گفت: 31 درصد شیوع بیماری در ساوه به دلیل دوره خانواده است که در برخی از استان ها نزدیک به 50 درصد است و انتظار می رود مردم آن را حفظ کنند و از شروع هر دوره خانوادگی خودداری کنید. زوج.

رئیس علوم پزشکی افزود: طبق آمار ثبت شده 26 درصد از علل شیوع این بیماری به دلیل کاهش حساسیت جامعه است که نشان می دهد پایبندی به پروتکل های بهداشتی قابل توجه نیست و به خطرات کوید 19 اهمیتی نمی دهد.

وی خواستار تغییر در سبک زندگی افراد برای جلوگیری از آلوده شدن خود و دیگران به ویروس کرونا شد و افزود: اقدامات لازم در این زمینه طراحی و ساختار بندی شده است و افراد باید نسبت به رعایت این روش ها حساسیت بیشتری نشان دهند.

مصری به معاینه عروق ویروس کرونا در برخی کلینیک ها یا خوددرمانی اشاره کرد و گفت: تاج گذاری با خود درمانی قابل درمان نیست زیرا روند درمان ناقص است و گاهی اوقات باعث بدتر شدن وضعیت بیمار می شود. برخی از بیماران به دلیل تأخیر در مراجعه به مراکز بهداشتی روند درمان خود را مختل کرده اند و متأسفانه برخی از آنها جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: متأسفانه حدود 50 درصد بیماران مبتلا به بیماری ویروس کرونا قلب در اوج اوج هر سه بیماری به یک مرکز بهداشتی مراجعه می کنند ، در حالی که مراجعه به موقع باعث تسریع در بهبودی آنها می شود.

رئیس بیمارستان شهید چمران ساوه همچنین گفت: ویروس کرونا به یک مشکل فرسایشی مزمن تبدیل شده است و راه حل پیشگیری از شیوع و عفونت به افراد و پیروی از دستورالعمل ها بستگی دارد.

فرهاد طباطبایی افزود: وقتی ویروس کرونا به بدن انسان وارد شود ، فرد آلوده به کارخانه تولید ، انتقال و انتشار ویروس تبدیل می شود و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ، زنجیره انتقال گسترده تر می شود و مشاغل دشوارتر می شوند.

وی اظهار داشت: ممکن است این بیماری در روزهای اول به صورت آنفولانزای خفیف که نیاز به قرنطینه و رعایت پروتکل های بهداشتی خصوصاً ماسک زدن در دستور کار همه قرار دارد ، خود را نشان داد.

طباطبایی خواستار پرهیز از اجتماعات به ویژه در محیط های داخلی ، پرهیز از تردد غیرضروری در داخل شهر ، برگزار نشدن اجتماعات خانوادگی ، ماسک زدن و فاصله های اجتماعی شد و گفت: تاج مانند راننده اتومبیل است که وقتی شخصی داخل آن می شود در دست راننده است. این ماشین. ” مشخص نیست که کدام راه را طی کنید.

وی گفت: پیش بینی می شود مردم پیش از این از این بیماری پیشگیری کنند و همانطور که می دانید هنوز هیچ درمان موثری برای این بیماری پیدا نشده است و هرگونه درمانی فرضی و پیشنهاد دهنده است. بهترین راه پیشگیری از عفونت پیشگیری و قطع زنجیره و مراجعه به مرکز بهداشت به محض بروز علائم بیماری و قرنطینه است.