سلامت و دانش

ایده جنجالی یک استارتاپ؛تولید همبرگر با استفاده از خاک اره!

می توان تصور کرد که در آینده مردم برای تهیه سس بولونی به جای گوشت چرخ کرده از خاک اره، ضایعات چوب و بوته های جنگلی استفاده کنند. سس بولونیز یک سس گوشتی در غذاهای ایتالیایی است که منشا آن شهر بولونیا است.

هدف استارتاپ NoA Biosciences حل مشکلات در زنجیره غذایی با تبدیل زیست توده چوب به غذا است. محلول آنها یک ماده تشکیل دهنده نیست، بلکه یک محصول کامل است که می تواند در انواع غذاها استفاده شود، خواه همبرگر، سس پاستا، پیتزا یا پیراشکی.

کوئن ونتینک با اشاره به بنیانگذار استارت آپ فرانسوی Gilles Amsallem گفت: NoA در زبان فرانسوی به معنای بدون حیوان است.

سایت آی یو با وانتینک، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل این استارت آپ گفت و گو کرده است و در این خبر بیشتر در مورد این استارت آپ صحبت کرده است.

اول، چرا از قارچ استفاده می کنید؟

اگر از زیست توده چوب به عنوان ماده پایه استفاده کنیم، می توانیم در مرحله بعد به تولید قارچ نیز فکر کنیم. آنها همچنین در طبیعت روی چوب رشد می کنند و همه متخصصان آشپزی موافق هستند که محصولات مبتنی بر قارچ به طور کلی طعم لذیذی دارند.

ایده بحث برانگیز یک استارتاپ؛  تولید همبرگر با استفاده از خاک اره!

بنابراین شما زیست توده چوب را به یک محصول نیمه گوشتی تبدیل می کنید. چگونه این کار را انجام می دهید؟

به طور خلاصه، ما زیست توده چوب را به بستری تبدیل می کنیم که قارچ ها روی آن رشد می کنند. این زیست توده می تواند هر چیزی مانند خاک اره، چوب باقی مانده از یک شرکت فرآوری چوب یا اسکراب جنگل باشد. به هر حال، نیازی به قطع درختان برای محصول نهایی ما نیست. این قارچ‌ها روی بستر پیوند زده می‌شوند، رشد می‌کنند و در نهایت به محصولی مبتنی بر قارچ تبدیل می‌شوند که تقریباً همان محتوای پروتئین گوشت را دارد. ما محصول نهایی را به عنوان محصول تازه به رستوران ها، کیترینگ ها و در نهایت به مصرف کنندگان می فروشیم.

با باقی مانده ها چه می کنید؟

بسیاری از مواد مغذی هنوز در بستر باقی مانده وجود دارند. ما آن را به عنوان کود زیستی یا غذای حشرات بازیافت می کنیم. بنابراین، ما از مواد زائد، غذا و خوراک تولید می کنیم، بدون اینکه زباله خودمان تولید کنیم. زیست توده را می توان ارزان و حتی گاهی به صورت رایگان خریداری کرد. این چیزی است که محصولات ما را مقرون به صرفه نگه می دارد. همه قبول دارند که باید کمتر گوشت بخوریم، اما شما به سراغ جایگزین های خوشمزه و مقرون به صرفه برای گوشت می روید. ماموریت ما فروش یک میلیون تن محصول در 10 سال آینده است. این یک رقم بزرگ و جاه طلبانه است. این بدان معناست که ما ظرف پنج سال محصولات خود را به صورت تجاری در اروپا و آمریکا تولید خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

220 46

دکمه بازگشت به بالا