سلامت و دانش

۹ شرکت در حال تهیه واکسن هستند/زمستان ۱۴۰۰ فاز عمومی واکسیناسیون آغاز می‌شود

دبیر دفتر مرکزی توسعه بیوتکنولوژی ، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: واکسن کرونا با استفاده از برق خانگی و همچنین خرید از کشورهای دیگر تأمین می شود. واکسیناسیون عمومی زمستان سال آینده آغاز می شود.

به گزارش دکترنامه ، مصطفی قانعی در پاسخ به نگرانی های عمومی درباره تأمین واکسن کرونا در کشور با اشاره به مشکل فوق گفت: کمیته علمی ویروس کرونا سعی دارد تا با کمک محصولات داخلی و نیاز کشور به واکسن کرونا را برطرف کند. خرید از کشورهای دیگر. “

وی افزود: در این برنامه حدود 16 میلیون دوز واکسن از مجموعه Kovacs ، بیش از 25 میلیون دوز از طریق واردات و 25 میلیون دوز با استفاده از محصولات داخلی تأمین می شود. واکسیناسیون عمومی از مارس سال آینده آغاز می شود.

به گفته رئیس کمیته علمی ضد کرونا ، زمستان امسال ، کارکنان puskesmas ، افراد مسن ، افراد دارای معلولیت و جانبازان مرکز مراقبت در اولویت واکسیناسیون قرار می گیرند. در بهار و جولای سال آینده ، افراد بالای 65 سال ، افراد 16 تا 64 سال مبتلا به بیماری های زمینه ای و افرادی که از طریق کار خود با افراد دیگر تماس پیدا می کنند نیز واکسینه می شوند.

وی همچنین اظهار داشت: از اوت تا دسامبر 1400 شیفت واکسیناسیون برای افراد در مرکز جمعیت ، افراد 55 تا 65 سال بدون بیماری زمینه ای و کارمندان ضروری و کارکنان بهداشتی که در خط مقدم نبودند ، واکسینه شدند. سرانجام ، در مرحله چهارم ، با شروع زمستان 1400 ، همه علیه این بیماری واکسینه می شوند.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور ، غنی با اشاره به 9 شرکتی که واکسن کرونا تولید می کنند ، گفت: سه شرکت از آنها به مرحله بالینی رسیده اند. ما در حال کار با کوبا هستیم و این واکسن نیز فرم خوبی دارد. واکسن مورد تأیید ایران به زودی به مرحله نهایی تولید خود می رسد. یونیسف از ایران به عنوان یکی از کشورهای تولید کننده و تولید کننده واکسن کرونا نام برده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا