سلامت و دانش

رمز ماندگاری، اخلاص در عمل است

به گزارش شفاف و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ، در این مراسم نمایندگان رهبر معظم انقلاب از خدمات ارائه شده توسط علما و دانشجویان جهادگر علیه ویروس کرونا تقدیر و تشکر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی سخنان خود را در این مراسم با تعریف جستجو و تبیین معنی و مفهوم طلبگی آغاز کرد. نماینده رهبر معظم انقلاب در این قسمت از سخنان خود بر اهمیت حضور علما و علما در فعالیت های اجتماعی تأکید کرد و گفت: «جستجوی به معنای یادگیری است. اصل نیز ادامه دارد. پس از آن ، وی شاگرد یا مجتهد و مرجع ، یا مبلغ یا معلم شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف مبلغ در هر منصبی آموزش و اشاعه دین است ، افزود: در هر موقعیتی یک روحانی باید از مردم محافظت کند ، شما دقیقاً همان کاری را می کنید که می کنید.

تفاوت دیدگاه های فضیلت در ایران اسلامی و غربی

از دیدگاه معاون رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر ، تفاوت کارهای خوب در ایران و غرب در این است که کارهای خوب با قصد قرب الهی انجام می شود. در توضیح این دیدگاه ، حجت الاسلام و المسلمین معزی خاطرنشان می کنند: تفاوت هلال احمر و صلیب سرخ یک نکته است. در کارهای خوب ، ما برای رضای خدا کار می کنیم.به گفته آیت الله جوادی آملی ، تخصص هلال احمر ایران با سایر صلیب های قرمز یک هدف صادقانه است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در بخشی دیگر از سخنان خود راز خدمت پایدار به مردم را اخلاص در عمل عنوان کردند و تأکید کردند: البته خدمت به جامعه باید صادقانه باشد؛ چون اگر برای خدا عمل کنیم ماندگار است. اما اگر به دنبال نام و علائم باشیم ، اقدامات ما ناپدید می شوند. بسیاری به دنبال این موارد وارد تاریخ شده و از تاریخ پاک شده اند.

تقدیر از حامیان سلامتی

حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه سخنان خود به مشکلات روزهای سخت کرونا اشاره کردند.

وی در این بخش از سخنان خود یاد و خاطره چند روحانی برجسته ای را که طی سالهای اخیر جان خود را به دلیل ویروس کرونا از دست داده اند گرامی می دارد و می افزاید: “طی یک سال گذشته ، من از نزدیک در وزارت دفاع وزارت بهداشت مشارکت داشته ام. پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و در حال کار هستند. ایثارگرانه برای نجات جان همنوعان صبر و مبارزه آنها که ریشه در الگوی صبر و بردباری حضرت زینب (س) دارد ، بزرگترین جهاد و مبارزه واقعی است.

معاون رهبر معظم انقلاب در پایان سخنان خود در این بخش ، افزودند: “در مورد سمت پرستار صحبت های زیادی می شود اما از علامه طباطبایی (ره) در تبیین اهمیت شغل بسیار زیبا پرستاری صحبت می شود.” وی به یک پرستار گفت: من آماده ام که هدیه نوشتن خود را با یک شب درمان شما برای یک بیمار عوض کنم.

ویژگی مفید بودن یک مومن

نمایندگان رهبری عالی هلال احمر قابلیت استفاده را یکی از ویژگی های مrsمنان می دانند و به بخشهایی از آیات قرآن اشاره می کنند و می فرمایند: انسان ها خاندان خدا هستند ، برآورده ساختن نیازهای موجودات خدا موجب رضایت خداوند و پیامبر می شود. پیامبر اکرم (ص) همچنین فرمود که افرادی که به مردم خدمت می کنند ، مخلوقات خداوند هستند که در نزد خدا بیشتر دوست دارند.

وی با تکمیل این قسمت از سخنان خود افزود: خدمت به خلق خدا یکی از بهترین نعمت هایی است که خداوند به بشر ارزانی داشته است. اگر به دنبال برکات معنوی هستید من به شما می گویم که اگر مرحوم سید علی قاضی هنوز زنده بود امروز به شما نمره 20 می داد.

نماینده ولی فقیه جمعیت هلال احمر در ادامه با تأکید بر اینکه خدمت به جامعه مستلزم برنامه ریزی دقیق و انسجام داخلی است ، اظهار داشت: در خدمت به جامعه باید از جزایر عملی خودداری شود تا بتوانیم از سرمایه گذاری و ظرفیت به خوبی استفاده کنیم با این حال ، مهمترین چیز در خدمت به جامعه ، اخلاص در عمل است.

در این مراسم ، چندین تن از محققان و دانشمندان خاطرات خود را از عملکرد جهاد اردوی سلامت معنوی با چهار هدف کمک به بهداشت عمومی ، کمک به بیماران در مراکز بهداشتی و ایجاد نشاط ، تلاش برای کمک به خانواده های بیماران و اموات برای دلداری آنها بیان می کنند آنها همچنین با انجام اقدامات مذهبی برای کفن و کفن و پاکدامنی ، عفت فرد متوفی را حفظ می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا