سلامت و دانش

نخستین جشنواره ملی عکس “فرهنگ زندگی با کرونا” به کار خود پایان داد

دکترنامه / مرکزی اولین جشنواره ملی عکس با موضوع “فرهنگ زندگی با تاج” با بهترین معرفی ها به پایان رسید.

دبیر جشنواره ، تورج پایمرد ، در گفت وگو با دکترنامه ، از برگزاری این جشنواره توسط انجمن عکاسان و عکاسان استان مرکزی با همکاری آستان قدس رضوی (دفتر استان مرکزی) خبر داد و اظهار داشت: و افزایش آگاهی عمومی از ویروس کرونا مهمترین هدف برگزاری جشنواره است. در زمینه های بهداشت و پیشگیری ، سواد سالم ، بهداشت و یک خانواده سالم در یک جامعه سالم در هر دو زمینه حرفه ای و آماتور.

وی با اشاره به شهادت بیش از 220 پزشک و پرستار در زمان شیوع بیماری عروق بیماری کرونا قلب گفت: از آنجا که تاکنون درمانی برای این بیماری پیدا نشده است و احتمال ابتلای افراد به ویروس برای مدت طولانی وجود دارد ، بنابراین برعکس به نظر می رسد. “ما کرونا را شکست خواهیم داد” از شعار “فرهنگ زندگی با کرونا با فرهنگ سازی از طریق ابزارهای فرهنگی و هنری” استفاده می کند.

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ همزیستی با این ویروس را ایجاد کنیم ، افزود: به همین منظور فراخوان جشنواره ملی عکس با موضوع “فرهنگ زندگی با کوید 19” همزمان با 19 آگوست (29 آگوست) ، روز جهانی عکاسی منتشر شد. پروتکل های بهداشتی در قالب تصاویر و عکس ها برای عموم.

وی توضیح داد: به عنوان مثال ، سارقانی در جامعه وجود دارند ، اما مردم با توجه به مسائل امنیتی و بستن منازل خود ، از سرقت اموال سارقان جلوگیری می کنند. در مورد ویروس کرونا باید گفت که این ویروس هنوز مهمان ماست و ما باید فرهنگ زندگی با این بیماری را با توجه به موارد بهداشت و ایمنی در جامعه ترویج دهیم تا از حمله این بیماری در امان باشیم.

پایمارد به قدرت بالای عکس در تأثیرگذاری بر مخاطبان اشاره کرد و افزود: در پایان جشنواره 33 عکس توسط هیئت داوران انتخاب و آثار منتخب در خبرگزاری دکترنامه در تاریخ 14 آبان روز فرهنگ عمومی منتشر شد.

وی افزود: از آنجا که جشنواره با مشارکت دفتر آستان قدس رضوی در استان مرکزی برگزار شد ، اعضای منتخب جشنواره جدا از دریافت گواهی شرکت در جشنواره ، از مشهد مقدس بازدید و هدایای معنوی دریافت کردند.

در ادامه می توانید 33 اثر برگزیده از این جشنواره را مشاهده کنید.

محمد آهنگر —— اهواز

مریم علی —– قم

هادی دهقانپور —– سبزوار

فاطمه خرمی —– شراب

حمید خرمی —– اراک

رضا رادپور —– مشهد

علی عباسی —– شیراز

اشترابه شمالی —– مهاباد

حسن خادمی —– اراک

امیرحسین ترکمان —– همدان

امیرحسین یوسفی کساری —– رشت

احسان فقیهیان —– ساری

احمد تاجی —– شهرکرد

فرهاد زرگریان اهری —– اهر

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا