سلامت و دانش

پیام تبریک وزیر بهداشت به مناسبت فرا رسیدن سال ۱۴۰۱

وزیر بهداشت در پیامی سال 1401 را تبریک گفت.

به گزارش دکترنامه متن این پیام به شرح زیر است:

ما سالی دیگر را با عطر دل انگیز نرگس و بیداری خارق العاده طبیعت جشن می گیریم و این دگرگونی و دگرگونی خارق العاده فرصتی است تا جامعه بشری به دگرگونی خود بیندیشد و هیچ تغییری بر اساس مطالعه قبلی و مشاهده دقیق صورت نگیرد. آینده ممکن است و ممکن نخواهد بود.

آنچه در سال های اخیر در سرزمین سربلندی می گذرد به محل حضور مؤثر و وفادار، تعاون اجتماعی، جهاد، امید، موفقیت و سربلندی تبدیل شده است.

دشمنان ملت ایران و دولت استکبار فکر می‌کنند اگر با تحریم‌های ظالمانه و فشار اقتصادی، تحرکات مذبوحانه نظامی و تروریستی و حملات ننگین فرهنگی راه به جایی نبرند، اکنون با اخاذی مزدوران در بحران اپیدمی کرونا قرار گرفته‌اند. رسانه و زهر ناامیدی و بی اعتمادی می تواند عزم این ملت بزرگ را خدشه دار کند.

بر اساس معادلات و قواعد معرفت بشری، امیدی به رهایی در این هجمه چندوجهی نیست; اما خوشبختانه مردم ایران مومن و انقلابی هستند و با درک و تکیه بر مفهوم وحی الهی «خداوند ما را با امت ما تغییر نمی‌دهد، اگر هم ما را تغییر ندهند، به سختی می‌توانند به خود چنگ بزنند». ”

آری ملت فهیم ایران در پرتو وابستگی به قدرت لایزال الهی و رهنمودها و حمایت های مقام معظم رهبری و با بهره مندی از درس ها و سال های جهاد پس از انقلاب به ویژه در دوران دفاع مقدس قادر است. قبولی در این آزمون دشوار

می بینیم که در این حماسه همکاری از حوزه حاکمیت، نهادهای انقلابی، گروه های جهادی خودجوش، سازمان های مردم نهاد و حوزه های دانش بنیان کارساز است و تجربه موفق دیگری را بر دستاوردهای کشور می افزاید.

علیرغم همه موانع ذکر شده، ایمن سازی مردم پس از واکسیناسیون از اقبال گسترده ای برخوردار است و اعتماد مردم به خدمتگزاران خود ثمره بزرگی برای کشور ما بوده است، به طوری که پوشش واکسیناسیون اول با 90 درصد و دومین واکسن 80 درصد. در کشور ما در شرایطی اتفاق افتاده است که بسیاری از کشورهای جهان نتوانسته اند اعتماد مردم خود را جلب کنند و تا کنون حدود 25 درصد از پوشش واکسیناسیون را به دست آورده اند که نتیجه آن ایجاد مرکز بیماری پایدار و فرسودگی در منجلاب است. بهداشتی، اجتماعی، اقتصادی و … این یک بیماری است.

این موفقیت در کشورمان با ایجاد مصونیت برای جوامع هدف، کاهش چشمگیر مرگ و میر، کاهش موارد وخیم، بستری شدن در بیمارستان، ارتقای دانش و اقتدار پزشکی، دسترسی به فناوری تولید و عرضه محصولات زیست اجتماعی، تشخیصی، درمانی و تولیدی واکسن حاصل شده است. به عنوان یک محصول استراتژیک مطرح شد و ایران را به یکی از معدود کشورهای موفق در این نبرد تبدیل کرد. به گونه ای که هم اکنون ضمن کسب استقلال و رفع نیازهای کشور زمینه صادرات انواع محصولات و فناوری ها فراهم شده است.

با توجه به این موفقیت، امکان بازگشت هوشمندانه به عرصه های کار، تولید و تحصیل در این کشور وجود دارد. هم اکنون نیز کارمندان دولتی در حوزه سلامت کشور مصمم به دستیابی به این اهداف با محوریت «برابری برنامه ریزی و تعالی نظام های سلامت» و با اهداف توسعه کمی و بهبود کیفیت خدمات، تسهیل دسترسی و عدالت در توزیع هستند. خدمات بهداشتی و درمانی و زیرساخت های مربوطه. بدون شک تحقق چنین هدف بزرگی نیازمند نظر گسترده و حمایت همه عرصه های حکومتی و قدرتی است.

به نوبه خود آغاز سال جدید که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان سال تولید یاد کردند؛ دانشبانیان، اشتغال زایی و زیور آلات و اتفاقاً عید امسال با حال و هوای اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) و ضمن آرزوی این عید برای مردم شریف. ملت ایران، از همه ی ما در سایه رحمت خاص ولی عصر (عج) و به فرماندهی ولی امت اسلام، گامی در جهت تحقق شعار سال و موفقیت و موفقیت برداریم. پیشرفت کشور عزیزمان با همت و اراده جهادی.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال از سوی معظم له با عنوان «تولید؛ «دانش‌محور و اشتغال‌زایی» نام‌گذاری شده است. تاکید و توجه ویژه، سرلوحه قرار دادن این موضوع در همه بخش ها، پشتیبان دستاوردهای محققان و دانشمندان شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت بوده و بیش از پیش مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

در پایان از خداوند متعال خواستارم که عزت و سربلندی ملت بزرگ و شایسته ایران را به عنوان الگویی مترقی و امیدوار برای ملت‌های مستضعف جهان با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) عنایت فرماید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا