چرا علائم امیکرون ملایم‌تر از دلتاست؟

آمیکرون سویه ای از ویروس SARS-Covirus 2 است که به دلیل علائم خفیف تر آن به عنوان “نوع خفیف” نیز شناخته می شود و دوره شدید بیماری کووید-19 نادر به نظر می رسد، اما چرا؟ ?

به گزارش دکترنامه، خفیف بودن علائم emicron، نوع کرونایی که در مقایسه با دلتا ظاهر می‌شود، متخصصان پزشکی در فرانکفورت آلمان و دانشگاه کنت انگلیس را به کشف این معما سوق داده است.

بر اساس نتایج منتشر شده توسط این تیم در مجله Cell Research، آزمایشات سلولی نشان داده است که آمیکرون در مقایسه با دلتا به اینترفرون بسیار حساس است.

اینترفرون ها پروتئین هایی هستند که توسط سلول های آلوده به ویروس آزاد می شوند تا سیستم ایمنی را تحریک کرده و بدن را در برابر این عوامل بیماری زا ایمن کنند.

مارتین مایکلز از دانشکده علوم زیستی دانشگاه کنت گفت: برخلاف دلتا، آمیکرون نمی تواند تولید و ترشح اینترفرون را در سلول های آلوده متوقف کند.

سلول های آلوده به ویروس، اینترفرون های خاصی را تولید و ترشح می کنند که این پروتئین ها می توانند از آنها به عنوان پیام رسان برای هشدار دادن به سایر سلول ها در برابر نفوذ پاتوژن استفاده کنند.

اینترفرون برای واکنش های ایمنی غیر اختصاصی و خیلی سریع مهم. پاسخ ایمنی غیراختصاصی با پاسخ ایمنی خاص متفاوت است که توسعه آن به زمان بیشتری نیاز دارد.

اثربخشی داروی کووید 19 بر آمیکرون

به گزارش دویچه وله، این کارآزمایی همچنین اثربخشی داروی کووید 19 را در برابر آمیکرون مقایسه کرد.

به گفته متخصصان، هشت داروی اصلی بر علیه این بیماری اثربخشی مشابه دلتا را در برابر آمیکرون ها نشان داده اند.

هاینریش سیناتل، محقق مؤسسه ویروس شناسی پزشکی در دانشگاه گوته در فرانکفورت، گفت: «این مطالعه امیدواری را افزایش می دهد که تلاش های فوق العاده ای که برای یافتن درمانی برای کووید-19 انجام شده بیهوده نبوده است.

انتهای پیام/