عمومی

هفت اثر هنری از چهارمحال و بختیاری به مرحله نیمه‌نهایی جایزه فیروزه راه یافت

بهگزارش خبرگزاری دکترنامه استان چهارمحال وبختیاری ، مهدی طهماسبی افزود: بر اساس اعلام دبیرخانه جایزه فرهنگی فیروزه، آثار هنرمندان استان از میان یک هزار و ۷۳۰ اثر رسیده به این جشنواره، داوری و انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه آثار هنرمندان چهارمحال و بختیاری شامل دیوارکوب سنگ و رنگ، عروسک دست‌ساز پارچه‌ای، دیوارکوب سفالی سفر، دیوارکوب سفالی ماهی، میناکاری، عروسک چوبی و عروسک‌های سه‌بعدی است، تصریح کرد: این آثار در مرحله نیمه‌نهایی با ۳۶۰ اثر راه‌یافته به این مرحله رقابت خواهند کرد.

دبیر استانی جشنواره کالاهای فرهنگی فیروزه یادآور شد: هشتمین دوره این جایزه ملی با سه رویکرد ایده‌های استارت‌آپی، کسب‌وکارهای نوپا و کسب‌وکارهای تجاری شده و فعال در ۲ مرحله استانی و ملی برنامه‌ریزی و در حال برگزاری است.

وی اظهار داشت: در مرحله استانی آثار به‌صورت مجازی در سامانه مربوط به جشنواره، ثبت و بارگذاری شد و در مرحله نیمه‌نهایی، آثار راه‌یافته به‌صورت فیزیکی در تهران، بررسی و داوری می‌شود.

طهماسبی با اشاره اینکه بر اساس اعلام دبیرخانه، نمایشگاه آثار و آیین پایانی هشتمین دوره جایزه فیروزه، مرداد امسال برگزار و برترین‌ها معرفی می‌شوند، گفت: رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور، معرفی فعالان صنایع فرهنگی به جامعه و نهادهای خصوصی، پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استان‌ها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده‌ها با افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی، اهدافی است که در جایزه فرهنگی فیروزه دنبال می‌شود.

46

دکمه بازگشت به بالا