عمومی

پژوهش‌های دامپزشکی به دانشگاه‌های فارس واگذار شود

دکترنامه/ فارس استاندار فارس با اشاره به توان علمی قوی استان بر ارائه تحقیقات دامپزشکی در زمینه های دامپروری، طیور و ژنتیک دام به دانشگاه های استان تاکید کرد.

محمدهادی ایمانیه روز سه شنبه سوم خردادماه در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی میهن، فعال شدن مرغداری راکد در کشور را به نفع روستائیان و مشاغل خرد دانست و تاکید کرد: در این راستا به دلیل افزایش تولید طیور در کشور، فعالیت هایی در این زمینه وجود دارد.

به گفته استاندار، ایمانیه از معاون وزیر جهاد کشاورزی خواست کمک های لازم را در زمینه صادرات مرغ، گوشت و پروتئین به کشورهای همسایه به ویژه قطر و عمان داشته باشد.

ایمانیه به ظرفیت علمی قوی در استان فارس برای انتقال تحقیقات سازمان دامپزشکی در زمینه های مختلف دامپروری، طیور و ژنتیک دام به دانشگاه های استان اشاره کرد.

استاندار فارس با بیان اینکه اکثر عشایر کشور در استان فارس حضور دارند، گفت: رفع مشکل عشایر در مواردی مانند واکسیناسیون دام باید مورد توجه قرار گیرد؛ در حالی که این امر موجب شده است تا عشایری در استان فارس حضور داشته باشند. زیرا تولید گوشت قرمز در کشور بر عهده این قبیله است.

آقای میری در ادامه از ارائه «خدمات دامی رایگان» به عشایر سراسر کشور خبر داد و گفت: با همکاری نهادهایی مانند سپاه، کمیته امداد و… به عشایر سراسر کشور خدمات دامداری رایگان ارائه می شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به انتقال بسیاری از بیماری ها مانند تب کریمه کنگو به دلیل ذبح غیرمجاز اشاره کرد و استاندار فارس نیز با بیان اینکه سلامت جامعه خط قرمز است، پیشنهاد راه اندازی کلینیک سیار «جهاد دامپزشکی» را داد. “برای مطالعه کشتارگاه ها و کشتارگاه هایی که غیرقانونی نبودند. درست است، بابا.

ایمانیه همچنین آمادگی خود را برای همکاری با سازمان دامپزشکی در زمینه های علمی، پژوهشی و جهادی اعلام کرد.

آموزش و تبیین بیماری های دام به عشایر از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که استاندار فارس پیشنهاد داد با انعقاد تفاهم نامه ای بین دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دامپزشکی، از ظرفیت بهداشتی کارگران عشایر برای آموزش دام و طیور استفاده شود. بیماری ها

صادرات و واردات محصولات دامی، آماده سازی واحدهای مرغداری غیرفعال و هدفمندی یارانه محصولات پروتئینی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا