سلامت و دانش

عجیب‌ترین عوارض مصرف سرکه سیب؛ از تشدید مشکلات گوارشی تا آسیب به کلیه‌ها

به گزارش شفاف ، افراد زیادی عادت دارند هر روز برای کاهش وزن کمی سرکه سیب مصرف کنند. با این حال ، متخصصان می گویند علاوه بر خواص بی نظیر سرکه سیب ، مصرف آن می تواند برای بدن عوارض جانبی داشته باشد.

در این مقاله ، ما در مورد رایج ترین عوارض جانبی مصرف سرکه سیب بحث خواهیم کرد:

1- مشکلات معده: سرکه سیب اسیدی است و برخی افراد حتی در مقادیر کم نیز نمی توانند آن را تحمل کنند. اگر از سوزش معده ، التهاب دستگاه گوارش رنج می برید یا مستعد سوزش معده هستید ، باید از سرکه سیب خودداری کنید.

تغییرات در حرکات روده: سرکه سیب در واقع از سیب تخمیر شده تهیه می شود که حاوی پکتین به عنوان یک فیبر محلول است و مانند دستگاه ژله در دستگاه گوارش عمل می کند. این ماده باعث رشد باکتریهای مفید در روده ، کاهش التهاب و تسهیل حرکات روده می شود. اما مصرف زیاد سرکه سیب باعث اسهال می شود.

برای کلیه مناسب نیست: مطالعات نشان داده است که مصرف زیاد سرکه سیب می تواند برای کلیه ها مضر باشد. اگر فردی هستید که از نارسایی کلیه رنج می برید یا اخیراً پیوند شده اید ، باید از مصرف سرکه سیب خودداری کنید.

عجیب ترین عارضه جانبی مصرف سرکه سیب؛  از تشدید مشکلات گوارشی گرفته تا آسیب کلیه

4- نفخ کرده: اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در دوران قاعدگی دچار نفخ شکم می شوید ، باید از سرکه سیب خودداری کنید. مصرف سرکه سیب روند تخلیه معده را به تأخیر می اندازد. این بدان معنی است که فرد برای مدت زمان طولانی تری احساس سیری می کند و این امر به کاهش وزن کمک می کند. با این حال ، این می تواند به مشکلات دیگری مانند نفخ ، گاز و حالت تهوع منجر شود.

5- تشدید ریفلاکس معده: کسانی که از بازگشت اسید معده به مری رنج می برند باید از خوردن غذاهای اسیدی پرهیز کنند. سرکه سیب دارای خاصیت اسیدی است و ممکن است ریفلاکس معده را در این بیماران بدتر کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا