سلامت و دانش

مدیران نظام سلامت نگاه تحولی داشته باشند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مدیران باید همیشه نگاه تحول آفرین داشته باشند.

به گزارش دکترنامه، دکتر بهروز رحیمی در جلسه ارتقای بهره وری به این موضوع پرداخت و افزود: آموزش و پرورش علیرغم همه تلاش های صورت گرفته در بخش های مختلف از جمله بهداشت، درمان و توسعه نقش مهمی در تمامی عرصه های آموزشی ایفا می کند. سلامتی.

وی افزود: آموزش و پرورش تنها مختص دانش آموزان نیست، بلکه شامل همه کارکنان نظام سلامت و مردم ایران می شود و چنین نگاهی به آموزش و پرورش نیز موجب تغییر و تحول خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: حوزه سلامت بسیار بزرگتر از فضای سازمانی و بوروکراتیک است و باید تلاش کنیم تا تفاوت های نظام سلامت با سایر حوزه ها را در لایه های مختلف شناسایی و درک کنیم. از این سیستم.”

رحیمی افزود: تفاوت حوزه سلامت با سایر حوزه ها این است که این حوزه با سبک زندگی و کیفیت زندگی، کار، اعتقادات و فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه مرتبط است.

وی ادامه داد: بنابراین باید سعی کنیم ایرادات این سیستم ها را شناسایی کنیم چرا که نگهداری یک سیستم بزرگ دشوارتر خواهد بود و باید کوچکترین آسیب را عمده بدانیم و برای رفع سریعتر آن اقدام کنیم.

معاون مدیریت و توسعه منابع وزارت بهداشت گفت: سازمان ها همان جایی که احساس قدرت می کنند آسیب می بینند. زیرا آنها به نقاط ضعف خود پی برده اند و نقاط قوت خود را به حال خود رها کرده اند.

رحیمی ادامه داد: تغییر زمانی رخ می دهد که معتقد باشیم باید تغییر کنیم و تغییر با تکرار حاصل می شود، تکرار باید با آموزش و زبان ساده رخ دهد. باید سعی کنیم تغییر را از چیزهای کوچک و پیش پا افتاده شروع کنیم و این روحیه را در درون خود رشد دهیم. ما نباید به مشکل دگرگونی کلیشه ای توجه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید همیشه نگاه تحول آفرین داشته باشند، تصریح کرد: در نگاه تحول آفرین نباید کلیشه ای فکر کنیم و به عنوان مدیران ارشد در این حوزه باید بتوانیم تحول را در کل نظام سلامت الگو کنیم. و اگر در نظام سلامت یا دانشگاه ماری نگاه متفاوتی داشته باشیم، طبعاً سبک زندگی و مدیریت جامعه نیز تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا