سلامت و دانش

ماجرای ویال‌های خالی واکسن کرونا زیر ذره‌بین دیوان محاسبات

دیوان محاسبات به پرونده بطری خالی واکسن کرونا می پردازد.

به گزارش دکترنامه ، دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات اعلام کرد:

در پی اعلام خروج تعدادی ویال خالی واکسن کرونا و سوء استفاده از آنها توسط افراد غیرمسئول ، جلسه ای با حضور معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات ، مدیر برگزار شد. کل امنیت وزارت بهداشت ، مدیر کل بازرسی وزارت بهداشت ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز و رئیس بیمارستان کوثر (جایی که بطری های خالی جا مانده بود) در البرز تشکیل شد دانشگاه علوم پزشکی.

در این جلسه ضمن بررسی مراحل تخریب بطری های استفاده شده واکسن کرونا ، نقاط ضعف این اقدامات مشخص شد و با توجه به اهمیت مشکل و لزوم ادامه روند کلی واکسیناسیون در کشور و جلوگیری از سوء استفاده فرصت طلب و سودجو ، چندین مورد تأیید شد.

به منظور جلوگیری از تکرار این مشکل در دانشگاه های علوم پزشکی دولتی ، در بخشنامه ای که توسط وزارت بهداشت صادر شده است ، لازم است کنترل های داخلی در این راستا تقویت شود (از جمله استفاده از اتاق های مخصوص برای نگهداری بطری های استفاده شده ، نصب کنترل سیستم ها و دوربین های نظارتی در این مکان ها). با تقویت نظارت توسط رئیس دانشگاه بر روند حذف و (2) به دانشگاه ارسال می شود.

همچنین تا خالی شدن بطری های خالی ، باید از تهیه دقیقه های خالی خودداری کرد و تنظیم دقیقه های خالی را باید به شمارش و کنترل دقیق بطری ها واگذار کرد.

مرتکبین باید با توجه به صورتجلسه تنظیم مقررات شناسایی شوند و هنگام معرفی آنها به تخلفات اداری وزارت بهداشت ، باید به دادگاه ها معرفی شوند تا با آنها برخورد قانونی شود.

دیوان محاسبات به طور مداوم و منظم بر این روند نظارت و نظارت خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا