عمومی

باغستان سنتی قزوین توجیه اقتصادی ندارد

به گزارش خبرگزاری دکترنامه از قزوین؛ مهدی سراندونی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در نشست خبری با خبرنگاران استان قزوین اظهار داشت: یکی از عرصه های مهم و ارزشمند در این کشور جهادگران عرصه رسانه، اطلاع رسانی و آگاهی و خبرنگاران هستند. و خدمه رسانه در خط مقدم این مجاهد قرار دارند. .

وی افزود: پاسخگویی به افکار عمومی و شهروندانی که نمایندگان آنها خبرنگاران هستند وظیفه مسئولان است و تلاش می کنند در بازه زمانی مشخص در معاونت امور عمرانی این کار را انجام دهند.

پریدونی با اشاره به مهم ترین اقدام این معاونت گفت: در ابتدای کار این معاونت تلاش کردیم تا حد امکان نسبت به مسائل و مسائل استانی آگاهی لازم را کسب کنیم و در ابتدا موضوع رئیس جمهور مطرح شد. سفر نیز مطرح شد که این موضوع نیز در اولویت است، تلاش می کنیم حداکثر نتیجه را برای استان داشته باشیم.

این مسئول ادامه داد: البته شناخت مسائل و موضوعات استانی موضوعی مستمر است اما اهمیت آن در ماه های اولیه زیاد است و بر این اساس برنامه ریزی و اقدام صورت می گیرد که زمینه پیگیری را فراهم می کند. اداره امور عمرانی، و کار بر اساس این رویه انجام می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: پروژه های زیادی در استان پیش بینی شده و بیش از 100 پروژه شناسایی شده که به 3 دسته تقسیم می شوند و شامل پروژه های عمرانی، بهبود فرآیندها و رفع مشکل می شوند.

سرندونی اضافه کرد: علاوه بر این مشکلات، سیستم اولویت بندی نیز برای مشکلات شناسایی شده اعمال شده است که این اولویت ها به 3 دسته تقسیم می شوند.

وی با بیان اینکه مشکلات نظام استانی زیاد و زیاد و ظرفیت اعتباری استان محدود است، گفت: یکی از مهمترین فرصت ها برای تسریع در پروژه های عمرانی استانی سفر رئیس جمهور به استان است که از آن به خوبی استفاده می کنیم و خیر به ارمغان می آوریم. نتایج. .

این مقام مسئول ادامه داد: 10 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار ریالی و 250 میلیون یورو اعتبار ارزی سفر رئیس جمهور به استان قزوین است و همزمان یک سری پروژه های عمرانی نیز اجرا می شود که استان را با وضعیت فوق العاده ای مواجه می کند. جهش

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در تشریح برخی از این تفاهم نامه ها اظهار کرد: یک میلیارد و 775 میلیون تومان در قالب پروژه های راهداری و شریانی به غیر از مناطق روستایی در استان، یک میلیارد و 433 میلیون تومان در قالب طرح های بهداشتی درمانی در استان، 2 میلیارد و 791 میلیون تومان. تومان در قالب طرح های آبی، 888 میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح های روستایی، 702 میلیارد تومان اعتبار در قالب مزارع کشاورزی و… از مهمترین مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قزوین است.

شاندانی با بیان اینکه مصوبه سفر رئیس جمهور در اولویت تخصیص است، گفت: در سال 1400 تا آذر 200 میلیارد تومان و تا پایان سال 900 میلیارد تومان تخصیص داده شده است و امسال نیز با توجه به اقدامات انجام شده، این اعتبار تخصیص داده می شود. به خوبی تخصیص داده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در پاسخ به سوالات خبرنگاران در این نشست خبری با بیان اینکه باغات سنتی یکی از پروژه های اولویت دار استان است که اقدامات زیادی برای ساماندهی آنها انجام می شود، گفت: این باغات در اولویت قرار دارند. کند و این سیستم تمرکز آماری و مدیریتی ایجاد شود که در حال پیگیری است.

وی افزود: باغ های سنتی زمانی قطب تولید بود اما امروز توجیه اقتصادی ندارد و باید نظام اقتصاد باغ را احیا کرد و به نوعی با توسعه کشاورزی و رویکردهای مکمل توجیه کرد.

سراندونی با بیان اینکه اصلاح سیستم امنیتی باغستان نیز بسیار مهم است، گفت: در کنار همه این مشکلات، باغستان با چالش آب نیز مواجه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: کارگروه ویژه ای در حوزه ساختمان های ناایمن تشکیل شده و اقدامات برای جلوگیری از بروز مشکلات و اقدامات برای رفع مشکلات موجود همزمان در حال انجام است. اقدامات زیادی در هر دو زمینه انجام شده است. پس از بررسی کامل، توسط مردم شنیده و نظر خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: در حوزه تعاونی های مسکن نیز کارگروه ویژه ای در بهمن ماه سال گذشته تشکیل شد که جلسات آن به صورت مستمر برگزار و تک تک با اولویت بررسی می شود.

سراندونی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی تاکستان یادآور شد: در این پروژه به دنبال سرمایه گذار واقعی هستیم که تاکنون هیچکس اعلام آمادگی نکرده است که این پروژه در حال حاضر در اختیار شرکت شهرک های صنعتی است و امور آن در حال انجام است. فرآوری شده. انجام شده

وی افزود: سیستم مدیریت استانی یک سری مشکلات اساسی دارد و نظام سلسله مراتبی از استان حذف شده که مخرب است و به نفع مردم و نظام مدیریت دولتی نیست.

شهرداران باید قدرت تصمیم گیری داشته باشند و اگر جسارت ندارند نباید پشت آن میز بنشینند و همه تصمیمات را معاونت عمرانی نمی تواند بگیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: مصوبات ماده پنج کمیسیون به صورت شفاف در اختیار مردم و خبرنگاران قرار دارد و همه آنها در سایت استانداری ها و راه و شهرسازی منتشر می شود که مصوبات مبارزه با فساد است و این روند ادامه خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به پروژه انتقال آب سد طالقان به آبیک گفت: الحمدلله و با تلاش مجموعه مدیریت پروژه ای که تعطیل شده بود با تامین اعتبار و در طبق مقررات بهداشتی و آب شفاف است.» و با کیفیت خوب به زودی در اختیار مردم آبیک قرار خواهد گرفت.

48

دکمه بازگشت به بالا